
Handel przechodzi obecnie szybką transformację, a jego przyszłość będzie koncentrować się wokół kontaktów międzyludzkich. Z tegorocznego raportu The Shopper Experience Index wynika, że:
1. Wiek to nie tylko liczba, jeśli chodzi o zachowanie kupujących.
Wiek, bardziej niż płeć czy lokalizacja, jest największym wyróżnikiem tego, w jaki sposób, dlaczego i gdzie konsumenci robią zakupy.
2. Zaufanie konsumentów jest wypracowane, a nie binarne.
Konsumenci zwracają się do szerokiej gamy osób, jeśli chodzi o recenzje, rekomendacje i treści w celu podjęcia decyzji o zakupie. To nasuwa pytanie - komu kupujący faktycznie ufają?
3. Konsumenci kontrolują przyszłość strony produktu.
Strona produktu przechodzi z tradycyjnych opisów produktów i profesjonalnych zdjęć do bogatej kolekcji treści generowanych przez użytkowników (UGC) i może ostatecznie odgrywać znacznie mniejszą rolę w zakupach.
4. Informacje zwrotne od klientów są wszędzie.
Tę informację można wykorzystać na swoją korzyść. Konsumenci mogą skontaktować się z nami w dowolnym momencie i mają wysokie oczekiwania wobec tego, czego oczekują w zamian.
5. Wygoda i koszt są dla kupujących najważniejsze - podobnie jak zaufanie do marki.
Konsumenci oczekują natychmiastowej satysfakcji z zakupów. Biorąc to pod uwagę, chcą również nawiązać kontakt z markami na głębszym poziomie.