![570533](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2025/01/30/h_570533_220.png)
Eksport
![570533](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2025/01/30/h_570533_220.png)
![568978](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2025/01/21/h_568978_220.png)
Eksport Popłoch wśród amerykańskich konsumentów: jak nowe cła wpłyną na zakupy perfum Nowa administracja prezydencka w USA zapowiada radykalne zmiany, które mogą wpłynąć na ceny produktów codziennego użytku, w tym także luksusowych perfum. Plany nałożenia ceł na towary importowane mogą sprawić, że zakup ulubionego zapachu stanie się mniej dostępny dla konsumentów. 21.01.2025
![525026](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2025/01/20/h_525026_220.webp)
Eksport Zniesienie progu zwolnienia celnego 150 euro – kluczowy krok dla unii celnej UE Unia Europejska stoi przed wyzwaniem przeprowadzenia największej od 1968 roku reformy unii celnej. Jednym z głównych elementów tej reformy jest likwidacja progu zwolnienia celnego w imporcie wynoszącego 150 euro. Izba Gospodarki Elektronicznej (e-Izba) podkreśla konieczność nadania temu działaniu najwyższego priorytetu, wskazując na istotne problemy związane z obecnym systemem. 20.01.2025
![567466](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2025/01/07/h_567466_220.png)
Eksport Chińska Republika Ludowa obniża taryfy importowe w 2025 roku Od 1 stycznia 2025 roku Chińska Republika Ludowa wprowadzi zmiany w stawkach taryf importowych oraz pozycjach towarów, aby stymulować rozwój wewnętrzny i otwierać gospodarkę na nowe możliwości. Obniżone taryfy obejmą aż 935 towarów, a priorytetem będą produkty wysokiej jakości, innowacyjne i ekologiczne. 07.01.2025
![Kobiety w Arabii Saudyjskiej wydają na same kosmetyki średnio 900 dolarów amerykańskich rocznie, najwięcej w całej Zatoce](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/12/10/h_560762_220.webp)
Eksport Arabia Saudyjska: charakterystyka lokalnego rynku, zachowań konsumenta i główne trendy kosmetyczne Rynek kosmetyczny w krajach Bliskiego Wschodu jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się na świecie. Zachodni producenci kosmetyków za główny kierunek w tamtejszej części globu z reguły obierają kraje, takie jak Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kuwejt czy Bahrain. Niemniej jednak, mniej oczywistym kierunkiem, uznawanym za ultra-konserwatywny i wciąż mocno naznaczony stereotypami, stąd też pozostający nieco w cieniu ... 10.12.2024
![Do końca 2024 roku konsumenci w Niemczech i poza granicami przeznaczą łącznie 34,6 mld euro na kosmetyki wyprodukowane made in Germany](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/12/06/h_564319_220.webp)
Biznes Przemysł kosmetyczny w Niemczech odnotował rekordową sprzedaż, mimo spadku eksportu Niemiecki przemysł kosmetyczny osiągnął w 2024 roku rekordową sprzedaż na poziomie 34,6 mld euro i spodziewa się dalszych wzrostów w nadchodzącym roku – i to mimo osłabienia eksportu. 06.12.2024
![Koreańscy giganci handlu detalicznego w podróży, tacy jak Lotte i Shilla, tracą pozycję na globalnym rynku](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/12/02/h_563708_220.png)
Eksport Sprzedaż w koreańskich sklepach wolnocłowych spada, chińscy turyści wolą wydawać pieniądze u siebie Koreański rynek wolnocłowy przeżywa trudne chwile pomimo wzrostu liczby turystów, odwiedzających kraj. Czterech największych operatorów – Lotte, Shilla, Hyundai i Shinsegae – zanotowało straty w trzecim kwartale 2024 roku, co jest pierwszym takim przypadkiem od 2022 roku. 02.12.2024
![Stella Smejda, ekspertka ds. branży kosmetycznej, PAIH](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/11/14/h_560363_220.webp)
Eksport Stella Smejda, PAIH: Zagraniczni kontrahenci szukają kosmetyków konkurencyjnych cenowo i firm produkujących w modelu private label Azja i Bliski Wschód to dwa kierunki, które cieszą się największym zainteresowaniem polskich eksporterów. Polskie kosmetyki są pożądane na rynkach zagranicznych, jednak firmy, które chcą pozyskać kontrahentów, muszą najpierw dobrze przygotować się do wejścia na dany rynek, poznając jego specyfikę – podkreśla w rozmowie z nami Stella Smejda, ekspertka ds. branży kosmetycznej w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH). 14.11.2024
![Według danych Statista rynek kosmetyków makijażu w latach 2022-2023 rósł w tempie 16,1 proc., natomiast w latach 2024-2028 tempo wzrostu wyniesie 5,3 proc.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/10/18/h_557526_220.webp)
Rynek i trendy Polski rynek kosmetyczny – prognozy do 2028 r. Co go wzmocni, co osłabi [Raport PKO BP] Polski rynek kosmetyczny od lat rośnie i nie poddaje się kryzysom. Z najnowszych danych Statista, opublikowanych w raporcie sektorowym PKO BP, wynika, że w 2024 r. osiągnie wartość 5,3 mld euro, a dalszemu rozwojowi sprzyjać będzie dobra kondycja finansowa przemysłu kosmetycznego, wzrost inwestycji i rozbudowa oferty produktowej. 18.10.2024
![Ekspozycja polskiej marki kosmetycznej LaQ w sieci handlowej w Estonii](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/09/30/h_554874_220.png)
Producenci Łukasz Barbacki, LaQ: Rozwijamy eksport koncentrując się na krajach europejskich LaQ, polska marka specjalizująca się w wegańskich kosmetykach naturalnych, wchodzi na kolejne rynki eksportowe. Najnowszym jest Estonia. Jak mówi Łukasz Barbacki, dyrektor eksportu, firma budując zagraniczną sprzedaż obecnie koncentruje się przede wszystkim na krajach europejskich. 30.09.2024
![W portfolio LVMH są takie marki oferujące produkty kosmetyczne jak Dior, Givenchy, Marc Jacobs czy Bulgari.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/09/23/h_553706_220.webp)
Eksport Reuters: Bernard Arnault i LVMH mogą zostać uwikłani w wojnę handlową między Unią Europejską a Chinami Bernard Arnault, 75-letni prezes francuskiego giganta luksusowego LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy), jest jednym z nielicznych zachodnich liderów biznesu, którzy cieszą się dużym uznaniem w Chinach. Jednak narastające napięcia handlowe między Unią Europejską a Chinami mogą postawić LVMH i inne europejskie marki luksusowe w centrum konfliktu handlowego. 23.09.2024
![Łączna wartość zagranicznej sprzedaży polskich MŚP na Amazon przekroczyła w 2023 r. poziom 4,7 mld zł](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/09/23/h_553665_220.webp)
Eksport Polskie firmy budują eksport przez e-commerce. MŚP z kategorii Uroda w czołówce sprzedających za granicę przez Amazon W 2023 r. do klientów Amazon trafiło ponad 30 mln produktów od polskich małych i średnich przedsiębiorstw. Na zagraniczną ekspansję zdecydowało się ponad 90 polskich MŚP. Łączna wartość sprzedaży zagranicznej rodzimych firm na Amazon przekroczyła 4,7 mld złotych. Uroda znalazła się wśród kategorii produktowych z najwyższymi wynikami sprzedaży. 23.09.2024
![Andrzej Dycha, prezes PAIH: Otwarcie przedstawicielstwa we Lwowie stanowi odpowiedź na rosnącą wymianę handlową i współpracę gospodarczą między Polską a Ukrainą](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/09/09/h_522939_220.webp)
Eksport PAIH otwiera nowe biura zagraniczne. Kolejna placówka ruszyła w Ukrainie Polska Agencja Inwestycji i Handlu uruchomiła swój kolejny oddział Ukrainie. Powstał on we Lwowie. Działa już biuro PAIH w Kijowie. Do końca roku agencja planuje stworzenie jeszcze co najmniej jednego oddziału w Ukrainie. 09.09.2024
![Lush, jedna z najbardziej rozpoznawalnych brytyjskich marek kosmetycznych](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/08/28/h_413415_220.webp)
Eksport British Beauty Council: Brytyjski rynek kosmetyczny rośnie szybciej niż cała gospodarka. Polska nadal ważnym partnerem w eksporcie Według najnowszego raportu British Beauty Council „Value of Beauty” brytyjski przemysł kosmetyczny zanotował wysoki wzrost wynoszący 11 proc., stawiając tym samym branżę beauty przed branżami wydawniczą, chemiczną, rozrywkową czy informacyjną. 28.08.2024
![Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu firmy Chantal wraz z zespołem firmy podczas Cosmoprof Worldwide Bologna 2024](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/08/23/h_530404_220.webp)
Producenci Chantal pozyskuje unijne środki na promocję zagraniczną i chce zwiększyć przychody z eksportu Firma Chantal specjalizująca się w produkcji kosmetyków do włosów, pozyskała środki unijne na rozwój eksportu i promocję firmy na zagranicznych rynkach. Projekt, który realizowany jest z dofinansowaniem ma przynieść polskiej firmie wzrost przychodów ze sprzedaży eksportowej. 23.08.2024
![Udział Polski w światowym PKB stanowi ok. 1 proc., natomiast w światowym eksporcie kosmetyków 3,8 proc.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/08/22/h_548375_220.png)
Eksport WiseEuropa i Kosmetyczni [RAPORT]: Polska jest coraz ważniejszym graczem w światowym handlu kosmetykami W 2023 r. Polska wyeksportowała kosmetyki za 5,7 mld euro, głównie do Unii Europejskiej, gdzie jest piątym największym eksporterem. W światowym handlu kosmetykami Polska zajmuje 9 miejsce. Udział Polski eksporcie kosmetyków stale rośnie i ta tendencja będzie się utrzymywała – wynika z raportu Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego i WiseEuropa „Kosmetyczna Polska. Raport o stanie branży kosmetycznej”. 22.08.2024
![Rynek afrykański stoi dla polskich brandów otworem.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/08/16/h_548437_220.png)
Eksport Handel wewnątrz kontynentu afrykańskiego kuleje. Czy to szansa dla polskiego eksportu? Brak jednolitej waluty, niespójne przepisy handlowe, niedociągnięcia infrastrukturalne i problemy z procedurami celnymi sprawiają, że handel wewnątrz kontynentu afrykańskiego jest dla marek poważnym wyzwaniem. W efekcie ekspansja lokalnych brandów pozostaje mocno ograniczona, a na rynku pozostaje luka, którą zapełnić może eksport – na przykład z Unii Europejskiej. 16.08.2024
![Food and Drug Administration (FDA), czyli Agencja ds. Żywności i Leków w USA zyskała 1 lipca 2024 nowe uprawnienia i może zażądać wycofania z rynku produktu, który będzie źle oznaczony lub co do którego pojawi się podejrzenie zafałszowania składu.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/08/09/h_547449_220.webp)
Prawo Bardziej rygorystyczne regulacje dotyczące kosmetyków na amerykańskim rynku. Część produktów zmieni skład Przemysł kosmetyczny w Stanach Zjednoczonych długo pozostawał nieprzejrzysty i podlegał samoregulacji. W 2022 roku wprowadzone zostało prawo nakładające na producentów obowiązek wyraźnego oznaczania alergenów czy większego nadzoru nad zdarzeniami niepożądanymi. 1 lipca w życie weszła kolejna faza zmian. 09.08.2024
![Sklep polskiej marki Inglot w Forum Falcon Mall, Bengaluru, Indie otwarty przez franczyzowego partnera - Apparel Group India Pvt. Ltd.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/08/07/h_547155_220.webp)
Eksport Indie obiecującym rynkiem dla polskich kosmetyków. By rósł eksport, potrzebujemy lepszych relacji dyplomatycznych Indie to idealny kierunek eksportu dla polskiej branży kosmetycznej, czego dowodami są sukcesy firm Inglot oraz Dr Irena Eris. Łączna wartość kontraktów gospodarczych między Polską a Indiami cały czas rośnie, przekroczyła już 6 miliardów dolarów. Niestety wciąż ponad dwie trzecie tych kwot stanowi import, ale sukcesy polskim firm pokazują, że branża beauty powinna zainteresować się tym rynkiem zbytu. 07.08.2024
![Kobiety w Indiach farbują włosy w domu. Zniechęca je do tego fakt, że farby niszczą i wysuszają włosy. Na rynku brakuje produktów pielęgnacyjnych do włosów farbowanych i do stosowania przed farbowaniem](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/07/26/h_545815_220.webp)
Rynek i trendy Mintel: W Indiach rośnie popyt na farby i kosmetyki do włosów z roślinnymi składnikami Indie otwierają przed eksporterami kosmetyków szereg możliwości. Według Mintela wśród tamtejszych konsumentów rośnie popyt na produkty do farbowania i pielęgnacji włosów z naturalnymi roślinnymi składnikami. Marki, które dostarczą na rynek produkty wegańskie, bez szkodliwych składników, działające regeneracyjnie na włosy farbowane mają szansę odzyskać konsumentów, którzy przestali farbować włosy przez to, że w ten ... 26.07.2024
![Nowe taryfy celne obniżą atrakcyjność polskich produktów na rosyjskim rynku.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/07/23/h_534559_220.png)
Eksport Znamy datę wprowadzenia przez Rosję nowej taryfy celnej na polskie produkty kosmetyczne: zmiany już niebawem Władze rosyjskie ogłosiły w piątek wieczorem decyzję o podniesieniu ceł importowych na towary konsumpcyjne, w tym wino, piwo, słodycze, ciastka i szampony, produkowane w krajach wspierających sankcje przeciwko Moskwie. O zmianach w taryfach portal Wiadomości Kosmetyczne informował w maju, nie wiadomo było jednak, kiedy wejdą one w życie. 23.07.2024
![Polskie marki coraz więcej produktów eksportują do Azji.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/07/02/h_542377_220.png)
Eksport Uwaga eksporterzy: Pakistan winduje opłaty regulacyjne na importowane kosmetyki Od 1 lipca w Pakistanie znacząco wzrosną ceny kosmetyków, perfum oraz innych produktów kosmetycznych. Rząd federalny nałożył lub zwiększył opłaty regulacyjne na różne importowane towary, co bezpośrednio wpłynie na ceny tych produktów. 02.07.2024
![Rząd Federacji Rosyjskiej usiłuje skłaniać rodzimych producentów do zwiększenia produkcji poprzez nakładanie wyższych ceł na importowane kosmetyki.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/05/06/h_534559_220.png)
Eksport Rosja poszerza rejestr kosmetyków oclonych na poziomie 35 proc. Na liście produkty z Polski Według informacji przekazanych przez portal RBC, rząd Federacji Rosyjskiej zdecydował się na rozszerzenie listy kosmetyków objętych cłem w wysokości 35 proc. Na nowej liście znajdują się produkty kosmetyczne importowane z Hiszpanii, Japonii, Niemiec oraz Polski. 06.05.2024
![Unia idzie dalej na ścieżce walki ze współczesnym niewolnictwem.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/04/30/h_529928_220.png)