![570603](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2025/01/31/h_570603_220.png)
Innowacje
![570603](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2025/01/31/h_570603_220.png)
![Nowe partnerstwo łączy unikalną wiedzę L’Oréal w dziedzinie nauk kosmetycznych z technologiami IBM w zakresie AI](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2025/01/19/h_569015_220.png)
Innowacje L’Oréal i IBM tworzą pierwszy model AI, wspierający produkcję zrównoważonych kosmetyków IBM i lider branży kosmetycznej L’Oréal ogłosiły współpracę, której celem jest wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) IBM do analizy danych, dotyczących receptur kosmetycznych. Współpraca ta pozwoli firmie L’Oréal na zastosowanie bardziej zrównoważonych surowców oraz redukcję zużycia energii i odpadów. 19.01.2025
![AI niesie ze sobą istotne ryzyka. Jednym z nich jest wykorzystanie deepfake’ów w celach marketingowych, co może prowadzić do dezinformacji.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2025/01/14/h_553613_220.webp)
Biznes AI rewolucjonizuje e-commerce, ale niesie też zagrożenia Rynek rozwiązań w e-commerce, opartych na sztucznej inteligencji, będzie doświadczać dynamicznego wzrostu. AI znacząco ułatwi klientom procesy zakupowe, ale może stworzyć też zagrożenia (np. związane z manipulacją lub prywatnością). 14.01.2025
![Cell BioPrint dokona w ciągu 5 minut spersonalizowanej analizy stanu skóry i pomoże “przewidzieć” ewentualne problemy kosmetyczne](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2025/01/06/h_567348_220.png)
Innowacje Innowacyjne minilaboratorium L‘Oréal do analizy skóry Cell BioPrint to nowe urządzenie, wdrażane testowo w tym roku przez L‘Oréal. Jest kompaktowe, a jego zadaniem jest analiza stanu skóry oraz jej potencjalnych problemów w przyszłości. 06.01.2025
![Innowacyjny peeling ma za zadanie nie tylko funkcjonalnie złuszczać skórę, ale także być pomocą w pozbyciu się problemu marnowania żywności.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2025/01/03/h_567235_220.png)
Biznes Proszki z czerstwego chleba pszennego i żytniego w INCI? Nowy zawodnik na rynku kosmetyki upcyklingowej, REBREAD, wchodzi do gry W Polsce ponad połowa społeczeństwa boryka się z problemem marnowania żywności, a pieczywo jest jednym z najczęściej wyrzucanych produktów. Startup REBREAD z Krakowa postawił sobie za cel przekształcenie tego problemu w szansę, tworząc innowacyjne surowce przemysłowe z czerstwego chleba — w tym nowy składnik zarejestrowany w Międzynarodowej Nomenklaturze Składników Kosmetycznych (INCI). 03.01.2025
![566479](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/12/19/h_566479_220.png)
Biznes Były zapachowe, są jodowe: Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu wprowadziło na rynek świecę uwalniającą jod podczas spalania Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu oraz Gala Group Poland stworzyły przełomową świecę z jodem – pierwszą na świecie, która uwalnia ten cenny pierwiastek podczas spalania. Produkt, chroniony patentem, właśnie trafił do sprzedaży, wnosząc nową jakość na dynamicznie rozwijający się rynek świec. 19.12.2024
![Współpraca L‘Oréal z Rakuten umożliwia dostarczanie niezwykle spersonalizowanych doświadczeń dzięki transformacyjnej mocy Beauty Tech](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/12/04/h_562925_220.png)
Biznes L‘Oréal Japan i Rakuten ogłosiły współpracę na rzecz poprawy customer experience w branży beauty Rakuten Group i L‘Oréal Japan poinformowały o rozpoczęciu rozmów i nawiązania partnerstwa w celu dalszej poprawy doświadczeń konsumentów w branży kosmetycznej. 04.12.2024
![Dr inż. Joanna Kondziołka stworzyła produkt dedykowany osobom przechodzącym przez radioterapię.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/08/20/h_548894_220.png)
Biznes Nowy produkt wspierający skórę po radioterapii stworzony przez naukowczynię z ŚUM Śląski Uniwersytet Medyczny ogłosił wprowadzenie innowacyjnego preparatu do pielęgnacji skóry po radioterapii, zaprojektowanego przez dr inż. Joannę Kondziołkę. Preparat, testowany na pacjentkach z rakiem piersi, minimalizuje skutki ostrego odczynu popromiennego, co może znacząco poprawić jakość życia chorych. 20.08.2024
![Polskie kosmetyki mają szansę powalczyć o zostanie pamiątką równie popularną co magnesik z orłem białym.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/08/15/h_548375_220.png)
Biznes Kosmetyki pamiątką z Polski? Targi Polskiego Produktu Turystycznego organizują konkurs dla producentów W tegorocznej edycji konkursu „Pamiątka z Polski – Polish Souvenirs” producenci z całego kraju będą rywalizować o miano najlepszych pamiątek, które w unikalny sposób odzwierciedlają polską kulturę, historię i tradycje. W konkursie oceniane będą produkty z 13 kategorii, w tym kosmetycznej, a zwycięzcy otrzymają prestiżowy certyfikat „Polska Pamiątka Turystyczna – the Best Polish Souvenir 2024”. 16.08.2024
![Fefé - psi przyjaciel Domeniko Dolce. Perfumy, które stworzył dla niego i które zapoczątkowały brand Fefé Dolce & Gabbana kosztują 99 euro. Odlew psiej łapki umieszczony na opakowaniu jest pokryty 24-karatowym złotem](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/08/09/h_547407_220.webp)
Producenci Dolce & Gabbana debiutuje z perfumami dla psów. Bloomberg: Wzrost wydatków na zwierzęta domowe będzie się utrzymywał Dolce & Gabbana to pierwszy luksusowy dom mody, który postanowił wprowadzić na rynek perfumy dla psów. Zapach został nazwany Fefé, na cześć miniaturowego pudla, którym na co dzień opiekuje się Domenico Dolce. 09.08.2024
![Oczyszczanie twarzy przy użyciu urządzenia do mikrodermabrazji](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/25/h_541609_220.webp)
Rynek i trendy Rynek urządzeń kosmetycznych coraz bardziej atrakcyjny dla producentów i sprzedawców. Konsumenci szukają innowacji Globalny rynek urządzeń kosmetycznych wzrośnie o 6,32 miliarda dolarów w latach 2024-2028, szacuje amerykańska agencja badawcza Technavio. Rozwój rynku napędza premiumizacja oraz technologie wykorzystywane w nowych urządzeniach do wykonywania zabiegów pielęgnacyjnych i higienicznych w domu. 25.06.2024
![Piotr Jurek, marketing manager Nivea Face Care](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/21/h_541335_220.webp)
Producenci Nivea zaprezentowała serum z opatentowaną technologią zapobiegającą starzeniu się skóry pod wpływem cukru Cukier może też szkodliwie działać na skórę – przyspiesza starzenie się całego organizmu. Marka Nivea przyjrzała się temu procesowi i opatentowała składnik Glycostop, który zastosowała w aktywnym serum do twarzy z gamy Nivea Q10. 21.06.2024
![Czy testy na zwierzętach odejdą do lamusa?](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/11/h_539067_220.png)
Biznes Sztuczna inteligencja alternatywą dla testów na zwierzętach? Naukowcy są podzieleni. W obliczu rosnących kontrowersji dotyczących etyki testów na zwierzętach, naukowcy i korporacje farmaceutyczne coraz częściej zwracają się ku sztucznej inteligencji (AI) w poszukiwaniu alternatywnych metod. Technologie AI, przeglądając setki tysięcy danych z badań, mogą znacznie ograniczyć potrzebę wykorzystywania zwierząt w laboratoriach, zapewniając szybsze i dokładniejsze wyniki badań toksyczności nowych substancji. 11.06.2024
![Samantha Dover, category director Beauty & Personal Care, Mintel podczas konferencji w Warszawie](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/05/10/h_535183_220.webp)
Rynek i trendy Samantha Dover, Mintel: AI to nadal niewyeksplorowana studnia potencjału dla branży beauty Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje branżę kosmetyczną, wprowadzając nowe technologie, które transformują zarówno sposób tworzenia produktów, jak i interakcji z klientami - uważa Samantha Dover, category director Beauty & Personal Care w Mintel. AI oferuje szerokie możliwości, od personalizacji produktów po optymalizację łańcuchów dostaw, stając się kluczowym narzędziem dla firm dążących do innowacji i zwiększenia ... 10.05.2024
![Zalando w ramach działań CSR podjęło się walki z pełnymi nienawiści dog whistles w swojej ofercie.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/05/07/h_534608_220.webp)
Biznes Zalando łączy siły z organizacją walczącą z neonazizmem, by rugować ze swojej oferty nienawistne „psie gwizdki” Stowarzyszenie z Hamburga Laut gegen Nazis e.V., wraz z Zalando i Spread Group, uruchamia inicjatywę „Moda przeciw faszyzmowi”. Przy wsparciu agencji Jung von Matt i innych, powstała największa baza danych szyfrowanych, skrajnie prawicowych przekazów słownych czy graficznych. Ta inicjatywa open source umożliwia platformom modowym identyfikowanie i usuwanie nazistowskich „psich gwizdków” wśród ich oferty produktowej. Partnerzy z ... 07.05.2024
![<p>Ewa Flor, doradca podatkowy z kancelarii ATL Accounting & Payroll</p>](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/02/23/h_523703_220.webp)
Innowacje Ekspert radzi: Warto korzystać z ulgi B+R. Łącznie można odliczyć do 300 proc. jednego wydatku Firmy z różnych branż, w tym kosmetycznej, mogą skorzystać z ulgi badawczo-rozwojowej. Warunkiem koniecznym jest prowadzenie badań naukowych lub prac rozwojowych. Działalność musi mieć twórczy charakter i należy ją prowadzić systematycznie. Skorzystanie z ulgi B+R może przynieść korzyści finansowe sięgające nawet kilkuset tysięcy złotych w skali roku. Zgodnie z przepisami, istnieje możliwość odliczenia nawet do 300 proc. ... 23.02.2024
![<p>Store in Store Cannabotech w Super-Pharm w warszawskim centrum handlowym Westfield Mokotów</p>](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2023/11/20/h_510751_220.webp)
Innowacje Super-Pharm i Cannabotech wykorzystują AI do diagnozowania organizmu i stanu skóry Super-Pharm wraz z izraelską marką Cannabotech specjalizującą się w produktach opartych na botanicznych składnikach – oleju CBD i grzybach leczniczych – stworzyły stanowisko przyszłości, gdzie można przed wyborem odpowiedniego suplementu diety lub kosmetyku zdiagnozować stan całego swojego organizmu korzystając z technologii AI. 20.11.2023
![<p>Czy musujące tabletki staną się nową, modną formulacją produktów kosmetycznych?</p>](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2023/11/15/h_509967_220.webp)
Biznes Tajscy badacze opracowali nową formułę kosmetyczną: płynne mydło w tabletkach musujących Zespół tajskich badaczy opracował Asiatic-Acid-Loaded Solid Lipid Microparticles (AASLM), które po rozpuszczeniu w wodzie do kąpieli zamieniają się w mydło w płynie. Badacze podkreślają przenośność jako kluczową zaletę produktu, a podróżnych jako potencjalną bazę klientów. 15.11.2023
![<p>Sztuczna inteligencja ma potencjał na stworzenie zupełnie odmiennego świata e-commerce</p>](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2023/10/11/h_505149_220.webp)
E-commerce Barometr Retail: blisko 60 proc. firm z sektora e-commerce wykorzystuje AI w obszarach biznesowych Blisko dwie trzecie ekspertów branży e-commerce biorący udział w piątej odsłonie Barometru Retail ocenia aktualna sytuacje polskiego e-handlu jako dobrą lub bardzo dobrą. Dodatkowo rynek może liczyć na dynamiczny wzrost, w związku z rosnącym znaczeniem sztucznej inteligencji. 11.10.2023
![485370](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2023/07/18/h_485370_220.webp)
Innowacje Pan Drwal i Fundacja Sport na Zdrowie badają wspólnie kosmetyki solankowe Pan Drwal i Fundacja Sport na Zdrowie podjęły współpracę w celu przeprowadzenia badań nad korzyściami płynącymi ze stosowania solanki w kosmetykach przeznaczonych dla osób z atopią i innymi problemami dermatologicznymi. Badania przeprowadzone przez Fundację Sport na Zdrowie mają na celu potwierdzenie skuteczności tych produktów oraz udostępnienie klientom informacji naukowych na temat korzyści z ich stosowania. Dzięki temu ... 18.07.2023
![485363](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2023/07/18/h_485363_220.webp)
Innowacje Shu Uemura wprowadza na rynek naklejki na twarz z NFC Należąca do L’Oréal marka kosmetyczna Shu Uemura zaprezentowała limitowane edycje naklejek z wbudowanym chipem NFC, które kupujący mogą umieścić na twarzy, a następnie zeskanować za pomocą smartfona NFC, aby utworzyć treści cyfrowe. 18.07.2023
![dr Frank Lyko, kierownik działu epigenetyki w DKFZ oraz dr Marc Winnefeld, kierownik Działu Badań nad Skórą w firmie Beiersdorf podczas otwarcia Joint Innovation Lab](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2023/07/12/h_484729_220.webp)
Producenci Beiersdorf i DKFZ zakładają Joint Innovation Lab. Celem są badania nad odmładzaniem skóry Naukowcy Beiersdorf i Niemieckiego Centrum Badań nad Rakiem (DKFZ) będą wspólnie pracować nad odmładzaniem i zapobieganiem rakowi skóry. W otwartym 1 lipca 2023 r. laboratorium innowacji – Joint Innovation Lab – będą się przyglądać „zegarowi epigenetycznemu” komórek skóry w celu cofnięcia procesu starzenia biologicznego, a tym samym zmniejszenia ryzyka zachorowania na raka skóry. 12.07.2023
![W roku podatkowym 2020 firma ELC sfinalizowała wewnętrzne standardy ekologicznego budownictwa dla wszystkich powierzchni biznesowych, w tym lokalizacji handlowych.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2023/07/05/h_484680_220.webp)
Producenci Estée Lauder uruchamia program oceny swoich sklepów pod kątem dbałości o środowisko Firma Estée Lauder Companies ogłosiła uruchomienie programu Responsible Store Design, aby zapewnić nowe ramy oceny nowych i istniejących sklepów detalicznych. Inicjatywa ma na celu przyspieszenie postępów w realizacji celów środowiskowych tego amerykańskiego giganta kosmetycznego. 05.07.2023
![L‘Oréal rekonstruuje modele skóry od 1979 roku.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2023/07/04/h_484676_220.webp)