Drogerie
Nowy sklep Hebe w Kostrzynie nad Odrą już otwarty
Dziś miało miejsce otwarcie nowego sklepu Hebe w Kostrzynie nad Odrą. Nowa lokalizacja, mieszcząca się przy ul. Prostej 2 w Vendo Park, oferuje szeroki asortyment produktów kosmetycznych, a także liczne promocje, które przyciągnęły pierwszych klientów. Szczególnie uwagę zwracają atrakcyjne rabaty, sięgające nawet 80 proc.
03.01.2025
Perfumerie
Sieć The Perfume Shop sprzedała 2 mln sztuk perfum w okresie świątecznym
Brytyjska sieć The Perfume Shop odnotowała po raz kolejny świetnie wyniki sprzedażowe, sprzedając 2 mln flakonów perfum w ciągu miesiąca. Ten gorący okres sprzedażowy trwał od 28 listopada do 24 grudnia, potwierdzając, że perfumy pozostają nadal popularną opcją prezentu świątecznego.
03.01.2025
Marketing i media
Kampanie Rossmanna z prestiżowymi nagrodami w 2024 roku
W 2024 roku Rossmann kreował i produkował nowe, angażujące kampanie. Efektem tego były marketingowe nagrody, przyznawane w prestiżowych konkursach. Rossmann znalazł się w m.in. w gronie laureatów rankingu Wiadomości Kosmetycznych – Drogeria Roku 2024
03.01.2025
Praca
Wielka Brytania: przez zamykanie sklepów w rok znikło 170 tys. miejsc pracy w handlu
Upadki sieci detalicznych, w tym tak znanych jak Ted Baker i The Body Shop, przyczyniły się do 41-procentowego wzrostu liczby zlikwidowanych miejsc pracy w handlu – wynika z raportu Centre for Retail Research za 2024 rok.
30.12.2024
Handel
Luksusowy merchandising — co wyróżnia segment premium i z jakimi wyzwaniami się wiąże?
Sposób ustawienia produktów na półce w sklepie wydawać by się mógł rzeczą pozornie błahą i nieistotną. Jednak merchandising wizualny jest niezwykle istotnym elementem w stymulowaniu sprzedaży, jak i kreacji wizerunku marki. Na ten ostatni szczególny nacisk kładą brandy pozycjonujące się w segmencie premium i aby go utrzymać na stosownym poziomie stosują konkretne działania.
28.12.2024
E-commerce
Subskrypcje produktów fizycznych w Polsce: rosnący trend czy wyzwanie dla sprzedawców kosmetyków?
Subskrypcje kojarzą się przede wszystkim z dostępem do mediów i platform streamingowych, ale coraz częściej obejmują również produkty fizyczne. Czy Polacy są gotowi na taką formę zakupów? Przyglądamy się, jakie możliwości i wyzwania niesie za sobą ten model biznesowy.
27.12.2024
Sieci i centra handlowe
Action ostrzega konsumentki i konsumentów: ten puder dla dzieci należy zwrócić do sklepu
Action informuje, że dostawca, firma 151 Products Ireland, ogłosiła wycofanie ze sprzedaży pudru dla dzieci Nuagé bez talku (284 g) z powodu przekroczenia dopuszczalnego limitu drobnoustrojów. Klienci proszeni są o zwrot produktu, który mógł stanowić zagrożenie dla zdrowia.
27.12.2024
Sieci i centra handlowe
Lokalnie a globalnie — różnice między kosmetycznym rynkiem lokalnym i travel retail
W 1947 roku Brendan O‘Regan otworzył pierwszy sklep typu Duty Free na lotnisku Shannon w Irlandii. 77 lat później, branża travel retail jest potężna, różnorodna, i dochodowa jak nigdy wcześniej, a perfumy i kosmetyki odpowiadają za ponad 38 proc. wagi całego biznesu. Z uwagi na specyficzne lokalizacje punktów sprzedaży, limitowany do nich dostęp oraz moment, w jakim klienci mogą dokonać w nich zakupu, charakter tego rynku ...
27.12.2024
Sieci i centra handlowe
The Body Shop wraca na prostą; sieć osiągnęła 2 miliony funtów zysku w 100 dni
Po trzech miesiącach od uratowania przed upadłością The Body Shop powróciło do zysków. Nowy właściciel i dyrektor generalny, Charles Denton, poinformował pracowników o osiągnięciu 2 milionów funtów zysku w pierwszych 100 dniach pod nowym zarządem. Sprzedaż w tym okresie wyniosła 28 milionów funtów.
23.12.2024
Rynek i trendy
Wielka Brytania: branża kosmetyczna przeżywa boom, konsumenci nie żałują pieniędzy na urodę
Uroda jest dla konsumentów istotną wartością, a mijający rok pokazał wzrost tego trendu – wynika z badania Barclays Consumer Spend. Brytyjski przemysł kosmetyczny w 2024 roku przeżywa prawdziwy boom, a konsumenci zmieniają swoje zwyczaje zakupowe i coraz chętniej kupują luksus online.
23.12.2024
Rynek i trendy
Prezenty z lotniska – popularniejsze niż rok temu
Z danych Lagardère Travel Retail w Polsce wynika, że w tym roku zakupy prezentów na lotniskach cieszyły się szczególną popularnością, a średnia wartość koszyka wzrosła. Co ważne, klienci często decydowali się na produkty polskich producentów.
23.12.2024
Drogerie
Hubert Iwanowski odchodzi z dm Drogerie Markt Polska — kto go zastąpi?
Drogeria dm ogłosiła istotne zmiany personalne w swoim zarządzie, które mają zapewnić dalszy dynamiczny rozwój marki w Polsce. Wprowadzenie nowych dyrektorów oraz podsumowanie wyników finansowych mają pomóc utrzymać silną pozycję dm w Europie.
20.12.2024
Apteki
Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach
Niemiecka sieć drogerii, która w Polsce rozwija się dopiero drugi rok, przygotowuje się do uruchomienia apteki internetowej z lekami bez recepty. Na początek OTC będą dostarczane klientom z Niemiec za pośrednictwem apteki internetowej DM w Czechach.
19.12.2024
Opakowania
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.
19.12.2024
Drogerie
Łódź ma już 50 drogerii Rossmann
Rossmann otworzył w Nowej Sukcesji w Łodzi swoją 50. drogerię w tym mieście. Jubileuszowy sklep oferuje 15 tys. produktów na powierzchni 355 mkw.
18.12.2024
Rynek i trendy
Trendy beauty wg Superdrug: czego młodzi klienci oczekują od drogerii w 2025 roku?
Brytyjska sieć drogeryjna Superdrug przedstawiła swoje prognozy, dotyczące pielęgnowania urody w nadchodzącym roku. O zdanie zapytała najmłodszych konsumentów w wieku 13-16 lat.
18.12.2024
Sieci i centra handlowe
Mystery boxy ze zwrotów konsumenckich w Kauflandzie — w paczkach wszystko, od szamponów do smartfonów
Kaufland wprowadza innowacyjne automaty Mystery-Pack, oferujące paczki zwrotów w atrakcyjnych cenach. Pierwsze urządzenia pojawiły się w grudniu w Niemczech, a w planach jest ich obecność w 100 lokalizacjach. Jak działa nowy projekt i czym przyciąga klientów?
17.12.2024
Perfumerie
Sephora tworzy „przyszłość piękna” dzięki programowi Accelerate 2025, wspierającemu różnorodność
Sephora ujawniła nazwy ośmiu marek BIPOC (Black, Indigenous, and People of Color) wybranych do programu Accelerate 2025. Program ten wspiera i rozwija wschodzące marki kosmetyczne, takie jak jej ubiegłoroczny laureat – Inde Wild.
16.12.2024
Drogerie
Sieć DM otworzy tuż przed Świętami 50. drogerię w Polsce
Będzie to 50. drogeria sieci DM w Polsce, a zarazem pierwsza w Łodzi. Otwarcie 50. sklepu w Polsce zamyka plan ekspansji marki w tym roku, realizując w stu procentach zakładane cele.
16.12.2024
Hurt i dystrybucja
Jarosław Tabienko, Delko: Rośnie znaczenie wartości, które reprezentuje marka
Rok 2025 rysuje się jako okres dynamicznych zmian na rynku FMCG, napędzanych zarówno czynnikami gospodarczymi, jak i ewoluującymi oczekiwaniami konsumentów i inflacją - mówi Jarosław Tabienko, członek zarządu Delko SA.
16.12.2024
E-commerce
TikTok Shop podbija rynek: 45 proc. Amerykanów i Amerykanek robi zakupy na platformie
Nowe badanie przeprowadzone przez Coefficient Capital i The New Consumer ujawnia, że niemal połowa amerykańskich konsumentów dokonała zakupów za pośrednictwem TikTok Shop. Największą popularnością cieszą się kategorie mody i urody, co wskazuje na rosnące znaczenie handlu społecznościowego w USA.
16.12.2024
Drogerie
Czy Boots zmieni właściciela? Sycamore Partners rozważa przejęcie WBA
Walgreens Boots Alliance (WBA), amerykański gigant rynku zdrowia i urody, może zostać przejęty przez fundusz inwestycyjny Sycamore Partners. Potencjalna transakcja wyceniana jest na 10 miliardów dolarów (około 7,8 miliarda funtów) i mogłaby oznaczać nowy rozdział dla brytyjskiej sieci Boots.
13.12.2024
E-commerce
BaseLinker Index: e-commerce pod znakiem Black Friday, zdrowie i uroda z największym wzrostem
Wyniki 3 tys. czołowych e-commerce’ów w Polsce pokazują, że ich sprzedaż w internecie w listopadzie 2024 była wyższa od tej przed rokiem o 2,8 proc. Na ten wynik składa się blisko 7-procentowy wzrost liczby zamówień oraz spadek średniej wartości zamówienia. Zdrowie i uroda – ponownie kategorią z największym wzrostem.
12.12.2024
Drogerie
Nowa Sól z pierwszą drogerią sieci DM
Drogerie DM od ponad dwóch lat systematycznie pojawiają się w kolejnych polskich miastach. 14 grudnia w Nowej Soli zostanie otwarty najnowszy sklep tej sieci – do końca roku sieć chce mieć w Polsce ok. 50 sklepów.
12.12.2024
03. styczeń 2025 15:14