
Biznes


Eksport Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy ... 15.04.2025

Prawo Procter & Gamble objęte śledztwem antymonopolowym Unii Europejskiej Procter & Gamble zostało zidentyfikowane przez media jako firma będąca celem dochodzenia antymonopolowego prowadzonego przez Komisję Europejską w sprawie podejrzeń o ograniczanie transgranicznej sprzedaży produktów do pielęgnacji osobistej na terenie jednolitego rynku UE – poinformował Bloomberg. Choć P&G nie zostało oficjalnie wskazane w pierwszych komunikatach Komisji, źródła potwierdziły, że koncern otrzymał już ... 15.04.2025

Targi i konferencje Targi Marca Poland 2025 – nowa przestrzeń dla marek własnych w Europie Środkowo-Wschodniej W dniach 2-3 kwietnia 2025 roku odbyła się pierwsza edycja targów Marca Poland, wydarzenia przygotowanego dla branży marek własnych, które stanowi nową przestrzeń do wymiany doświadczeń i nawiązywania relacji biznesowych w tym dynamicznie rozwijającym się sektorze gospodarki. Organizatorami targów są liderzy przemysłu eventowego Grupa Bologna Fiere oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie (Grupa MTP). Bazując na doświadczeniu i ... 11.04.2025

Prawo UOKIK: Skontrolowano oznakowania detergentów, 16 proc. partii z nieprawidłowościami W 2024 roku Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Olsztynie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu przeprowadziły kontrolę oznakowania detergentów dostępnych na rynku. Łącznie sprawdzono 123 partie produktów, w tym proszki, płyny i kapsułki do prania, środki do płukania tkanin, detergenty do zmywarek, mleczka i płyny czyszczące (również do WC), środki do mycia różnych powierzchni ... 11.04.2025

Prawo TK Maxx wycofuje wodę toaletową z powodu zagrożenia alergicznego Sieć sklepów TK Maxx poinformowała o wycofaniu z obrotu wody toaletowej Happy Hour marki Byblos Blu. Produkt był dostępny w sprzedaży w sklepach TK Maxx na terenie Polski w okresie od stycznia do marca 2025 roku. Wycofanie dotyczy konkretnych partii, oznaczonych kodami 898369, 898374 oraz 898382, które można znaleźć zarówno na metkach, jak i paragonach zakupowych. 09.04.2025

Biznes L’Oréal Professionnel prezentuje Vitamino Color Spectrum podczas pokazu fryzjerskiego W ostatnią niedzielę na terenie malowniczego Toru Wyścigów Konnych Służewiec w Warszawie odbyło się wyjątkowe wydarzenie łączące świat fryzjerstwa z edukacją produktową. Marka L’Oréal Professionnel zaprosiła swoich gości i gościnie na pokaz fryzjerski połączony z prezentacją innowacyjnej gamy produktów Vitamino Color Spectrum. Spotkanie przyciągnęło zarówno profesjonalistów z branży beauty, jak i pasjonatów ... 08.04.2025

Biznes Anna Czartoryska-Niemczycka nową ambasadorką marki Yonelle Marka kosmetyczna Yonelle ogłosiła nawiązanie współpracy z nową ambasadorką – Anną Czartoryską-Niemczycką, aktorką i wokalistką. Wybór ambasadorki nie jest przypadkowy – Czartoryska-Niemczycka podkreśla, że zaufała Yonelle, ponieważ to polska marka stworzona przez kobiety naukowczynie, a skuteczność jej produktów potwierdzają nie tylko badania, ale i osobiste doświadczenia aktorki. 07.04.2025

Eksport Reuters: Rosjanie przeprowadzili w Polsce operację specjalną z użyciem... wybuchających kosmetyków Latem 2023 roku doszło do serii incydentów w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Polsce, które według śledczych stanowiły element rosyjskiej operacji sabotażowej. W dniach 19–21 lipca w sortowniach kurierskich w Birmingham, Lipsku i pod Warszawą eksplodowały przesyłki zawierające poduszki do masażu, kosmetyki i zabawki erotyczne. Jak ustalili polscy śledczy, przedmioty te ukrywały prymitywne ładunki zapalające wykonane z ... 07.04.2025

Marketing i media Ruszyła rejestracja na bieg Rossmann Run, cel: charytatywny Od piątku 4 kwietnia wystartowała rejestracja osób chętnych do udziału w Rossmann Run. Limit zawodników wynosi 500 tys., a celem jest wsparcie Polskiego Komitetu Paralimpijskiego. 07.04.2025

Wywiady Dorota Gardias: Jestem bardzo zdyscyplinowana w dbaniu o skórę Dorota Gardias, znana prezenterka i dziennikarka, była gościem firmy Corri i marki Tesori d’Oriente podczas kongresu Retail Trends, który odbywał się 1 kwietnia w warszawskim hotelu DoubleTree by Hilton. Skorzystaliśmy z tej okazji, aby podpytać ją o kosmetyczne i urodowe sprawy. 04.04.2025

Marketing i media MAC Cosmetics na zielono: makijaże sceniczne do musicalu Wicked w Teatrze Roma W sobotę 5 kwietnia będzie miała miejsce polska premiera musicalu „Wicked” w Teatrze Muzycznym Roma. Warszawska scena połączyła siły z marką MAC Cosmetics, aby wspólnie stworzyć spektakularne makijaże sceniczne. Wśród nich znalazła się jedna z najbardziej ikonicznych charakteryzacji tej opowieści – kultowy, zielony look głównej bohaterki Elphaby. 04.04.2025

Producenci Unilever z nowym dyrektorem R&D w dywizji premium Unilever awansował Jean-Philippe’a Courtois na stanowisko dyrektora ds. badań i rozwoju w dywizji produktów premium, obejmującej takie marki jak Paula’s Choice, Living Proof czy Hourglass. 04.04.2025

Biznes Nadège Vignaud nową dyrektorką generalną Coty we Francji Firma Coty ogłosiła mianowanie Nadège Vignaud na stanowisko dyrektorki generalnej na rynku francuskim. Vignaud dołączyła do koncernu w 2019 roku jako Global Consumer & Market Insights Director w Dziale Luksusowym i od tego czasu zajmowała szereg kluczowych stanowisk kierowniczych. Jej doświadczenie obejmuje zarówno analizy rynku, jak i strategie komercyjne, co czyni ją istotnym wzmocnieniem dla lokalnych struktur firmy. 03.04.2025

Prawo Estée Lauder stanie przed sądem za wprowadzanie inwestorów w błąd Amerykański gigant branży kosmetycznej, The Estée Lauder Companies, będzie musiał stawić czoła zarzutom o wprowadzenie w błąd akcjonariuszy. Jak poinformowała agencja Reuters, sędzia federalny uznał, że firma dopuściła się „wielu wprowadzających w błąd pominięć” oraz posługiwała się „półprawdami” w swoich komunikatach dla inwestorów. Sprawa trafiła do sądu okręgowego w Stanach Zjednoczonych. 03.04.2025

Marketing i media Martyna Wojciechowska w nowej kampanii Dove #PierwszeJestNajlepsze W kampanii #PierwszeJestNajlepsze marka Dove po raz kolejny sprzeciwia się presji kreowania idealnego wizerunku. Tym razem zachęca wszystkie kobiety do przyłączenia się do globalnego ruchu, którego celem jest celebrowanie autentyczności i dzielenie się pierwszym zrobionym, nieedytowanym zdjęciem w mediach społecznościowych. W kampanię zaangażowała się znana z autentyczności Martyna Wojciechowska. 03.04.2025

Biznes Poznań miejscem spotkań branży private label – targi marek własnych MARCA Poland ruszają od środy! W dniach 2-3 kwietnia 2025 roku na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbędzie się pierwsza edycja targów MARCA Poland – wydarzenia poświęconego markom własnym. Targi, organizowane przez BolognaFiere oraz Grupę MTP, stanowią wyjątkową okazję do zaprezentowania innowacyjnych produktów z branży spożywczej, kosmetycznej i produktów dla zwierząt. Udział w wydarzeniu potwierdziły czołowe firmy produkujące dla ... 03.04.2025

Prawo Polskie pianki koloryzacyjne w RAPEX Safety Gate; sprawdź które! Do europejskiego systemu szybkiego ostrzegania o niebezpiecznych produktach nieżywnościowych RAPEX Safety Gate trafiły ogłoszenia dotyczące kosmetyków polskiej marki Wats Élysée. Chodzi konkretnie o koloryzujące pianki do włosów, które zawierały zakazany w produktach kosmetycznych składnik – 2-(4-tert-butylobenzylo)propionaldehyd (BMHCA). Substancja ta została sklasyfikowana jako potencjalnie szkodliwa dla układu rozrodczego, ... 02.04.2025

Biznes Zmiana na stanowisku prezesa Orbico Polska: Ireneusz Wawrzeń obejmuje stery Z dniem 1 kwietnia 2025 roku na stanowisku Prezesa Zarządu Orbico Polska nastąpiła zmiana. Dotychczasowego prezesa Roberta Grzyba, który kierował spółką przez ostatnie dwa lata, zastąpi Ireneusz Wawrzeń. Nowy prezes związany jest z firmą od 11 lat, a w ostatnim czasie pełnił funkcję dyrektora handlowego w sektorze FMCG. Zmiana na szczycie zarządu ma na celu kontynuację strategii wzrostu i wzmocnienia pozycji rynkowej firmy. 31.03.2025

Rynek i trendy Czy gry i Roblox mają wpływ na pielęgnację skóry nastolatków? Wydatki najmłodszych konsumentów na kosmetyki osiągnęły rekordowy poziom. Z danych banku Piper Sandler wynika, że przeciętny nastolatek wydał 2,3 tys. dolarów na kosmetyki do makijażu, pielęgnacji skóry i perfumy w 2024 roku, co stanowi wzrost o 6 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym. W rezultacie marki kosmetyczne starają się nawiązać kontakt z młodymi konsumentami w sposób, który budzi ich odzew. 31.03.2025

Targi i konferencje Cosmoprof 2025: tysiące kroków i setki tematów Neboa gościła na targach Cosmoprof jako wystawca już po raz trzeci. Nasz doświadczony zespół, składający się ze specjalistów sprzedaży i trade marketingu, doskonale reprezentował markę na stoisku, wzmacniając jej obecność i nawiązując kluczowe relacje biznesowe. Dodatkowo mocna mobilna ekipa poszukująca inspiracji odbyła wiele spotkań z dostawcami opakowań i surowców. W nogach mamy nabite tysiące kroków, przedyskutowane ... 31.03.2025

Biznes Jak wybrać kurs szkoleniowy dla profesjonalisty/profesjonalistki w branży beauty? Wybór odpowiedniego kursu szkoleniowego w branży beauty może być trudnym zadaniem, zwłaszcza gdy rynek jest przepełniony ofertami akademii, marek i indywidualnych szkoleniowców. Warto wiedzieć, na co zwracać uwagę, aby dobrze zainwestować swoje pieniądze i czas. Eksperci branżowi wskazują zarówno pozytywne, jak i negatywne sygnały, które mogą pomóc w podjęciu właściwej decyzji. 28.03.2025

Biznes Hygiene Bank apeluje o zniesienie VATu na mydło w Wielkiej Brytanii Inicjatywa spotyka się z rosnącym poparciem społecznym, a petycja zyskuje na popularności. Organizatorzy kampanii liczą, że nacisk opinii publicznej skłoni rząd do przeglądu obecnych regulacji i wprowadzenia zmian, które pozwolą osobom w trudnej sytuacji życiowej na dostęp do podstawowych produktów higienicznych bez dodatkowego obciążenia finansowego. 28.03.2025
