Biznes
Budowanie marki osobistej w branży beauty: jak kosmetyczki, kosmetolożki, stylistki i trenerzy beauty mogą zyskać większą widoczność online?
Branża beauty to obszar, który rozwija się w Polsce dynamicznie. Szacuje się, że w 2023 roku wydatki Polaków na różne usługi beauty mogły wynieść nawet kilka miliardów złotych. Tym samym rozpoznawalność i zaufanie klientów stają się niezwykle ważne, a obecnie najpotężniejszym narzędziem do budowania przewagi konkurencyjnej stanowią social media.
03.12.2024
Hurt i dystrybucja
ID Logistic: Wysokie koszty barierą we wdrażaniu AI w logistyce kontraktowej
Ponad połowa firm z branż FMCG, retail, e-commerce oraz fashion & beauty, specjalizujących się w obszarze logistyki kontraktowej, dostrzega w AI narzędzie do usprawnienia operacji, a 40 proc. zwraca uwagę na możliwość obniżenia wydatków – wynika z najnowszego raportu ID Logistics „Czy AI wspiera logistykę kontraktową w Polsce?”. Mimo to, jedynie co piąta firma aktywnie korzysta z rozwiązań opartych na AI, głównie ze ...
03.12.2024
Biznes
Rośnie popularność „cichych salonów” i bezgłośnych zabiegów spa
W ostatnich latach zauważalny jest dynamiczny wzrost zainteresowania cichymi usługami w branży beauty i spa. Wyszukiwania takich terminów jak „silent salons” wzrosły aż o 100 proc. od 2021 roku, a „silent massage” odnotowało wzrost o 51 proc. Nowy trend odpowiada na potrzeby klientów szukających ciszy i relaksu w codziennym zgiełku.
03.12.2024
Surowce
Włoski rząd zaostrzy kontrolę nad produkcją konopi, co uderzy w branżę CBD
Szefowa włoskiego rządu Giorgia Meloni dąży do zaostrzenia przepisów, dotyczących uprawy i produkcji konopi. Planowane zmiany mają na celu zakazanie wszelkich produktów pochodzących z kwiatów konopi, co w praktyce oznaczałoby dla Włochów koniec działalności branży opartej na CBD.
03.12.2024
Marketing i media
Consumer Panel Services GfK zmienia nazwę marki na YouGov
Dziesięć miesięcy po przejęciu przez YouGov, firma Consumer Panel Services (CPS GfK) oficjalnie zmienia nazwę marki na YouGov.
03.12.2024
Eksport
Sprzedaż w koreańskich sklepach wolnocłowych spada, chińscy turyści wolą wydawać pieniądze u siebie
Koreański rynek wolnocłowy przeżywa trudne chwile pomimo wzrostu liczby turystów, odwiedzających kraj. Czterech największych operatorów – Lotte, Shilla, Hyundai i Shinsegae – zanotowało straty w trzecim kwartale 2024 roku, co jest pierwszym takim przypadkiem od 2022 roku.
02.12.2024
Twarz
Kwas salicylowy na szczycie najczęściej wyszukiwanych składników do pielęgnacji skóry w 2024
Kwas salicylowy okazał się składnikiem pielęgnacyjnym, budzącym największe zainteresowanie wśród użytkowników internetu w mijającym roku – wynika z danych agencji marketingu cyfrowego Foundation. Wyprzedził m.in. retinol i retinoidy.
02.12.2024
Surowce
Nielegalny handel drzewem bogów: zagrożenie dla dzikich lasów agarowych na Filipinach
Wzrost popytu na drzewo agarowe, znane również jako oud, zagraża przetrwaniu drzew Aquilaria na Filipinach. Nielegalne pozyskiwanie i handel tym cennym drewnem osiągnęły alarmujący poziom, o czym informuje nowy raport TRAFFIC.
29.11.2024
Marketing i media
Nielsen zbadał efektywość reklam na TikToku. Co pokazało badanie prowadzone w Azji?
TikTok zlecił firmie Nielsen analizę 10 marek dóbr konsumenckich obejmujących kategorie żywności i napojów oraz zdrowia i higieny osobistej w Indonezji i Tajlandii w celu pomiaru wpływu marketingu mix na sprzedaż i wartość marki w kampaniach TikTok. Co wykazały te analizy?
29.11.2024
Rynek i trendy
Iwona Białas, Cosmetosafe Consulting: Potrzebna będzie elastyczność i zdolność adaptacji do nowych realiów regulacyjnych [SONDA: Prognozy 2025]
Rok 2025 zapowiada się jako czas intensywnych wyzwań, zwłaszcza w obszarze regulacji i zrównoważonego rozwoju. Największym wyzwaniem dla branży będzie niejasna przyszłość kluczowych substancji używanych w formułach kosmetyków – mówi dr inż. Iwona Białas, safety assessor, właścicielka Cosmetosafe Consulting, w naszej sondzie na temat prognoz i wyzwań dla branży kosmetycznej na 2025 rok.
29.11.2024
Wyposażenie i technologie
Osmo wprowadza rewolucję w walce z podróbkami dzięki sztucznej inteligencji — robotycznemu "nosowi"
Firma Osmo, specjalizująca się w cyfrowej olfaktometrii, zaprezentowała innowacyjne sensory zapachowe oparte na sztucznej inteligencji. Nowa technologia pozwala z niespotykaną precyzją wykrywać autentyczność produktów, co może zrewolucjonizować globalne łańcuchy dostaw.
27.11.2024
Biznes
Nie żyje doktor Piotr Koziej
Z głębokim żalem informujemy o śmierci dr Piotra Kozieja, wybitnego naukowca i eksperta w dziedzinie farmacji oraz kosmetologii, który odszedł 22 listopada 2024 roku.
27.11.2024
Drogerie
Świąteczne misie w Rossmannie. Kiedy się pojawią i komu pomogą?
„Podaruj misia temu, kogo kochasz, i pomóż tym, którzy potrzebują pomocy” – pod takim hasłem już po raz 19. odbywa się charytatywna akcja Rossmanna, której symbolem są pluszowe misie projektowane przez znane osoby. Dochód z ich sprzedaży zasila szczytne cele. Kiedy będzie można kupić misie w Rossmannie?
26.11.2024
Surowce
Kolejne składniki kosmetyków zakazane
Dwa kolejne składniki zostaną zakazane do stosowania w produktach kosmetycznych. Od 1 września 2025 zawierające je produkty nie będą mogły znajdować się na rynku.
26.11.2024
Producenci
Interaktywne zakupy w 3D owocem współpracy Benefit Cosmetics z Obsess
Benefit Cosmetics nawiązało współpracę z firmą Obsess, aby stworzyć swoją pierwszą wirtualną platformę zakupową w 3D – Benemart. To interaktywna przestrzeń cyfrowa, wykorzystująca wirtualną rzeczywistość, skierowana do młodszego pokolenia, w szczególności do generacji Z.
25.11.2024
Producenci
Ministerstwo Dobrego Mydła zapakuje balsamy w plastik w 100 proc. pochodzący z recyklingu
Ministerstwo Dobrego Mydła wymieniło opakowania swoich produktów. Balsamy do ciała zostały zapakowane w plastik z recyklingu i w 100 proc. nadający się do recyklingu. Zmienił się też design produktów.
25.11.2024
Rynek i trendy
Dr inż. Justyna Żerańska, PZPK: Konkurencyjność i innowacyjność europejskiego przemysłu drastycznie spadła [SONDA: Prognozy 2025]
Wielu wyzwań nadal będzie przysparzała polityka Zielonego Ładu. Nowa Komisja Europejska w tej kwestii nie odpuszcza, choć konkurencyjność i innowacyjność europejskiego przemysłu drastycznie spadła. Trzeba zacząć zastanawiać się, dlaczego tak się stało. Będziemy pracować na rzecz deregulacji w naszej branży, firmom należy uwolnić zasoby, by mogły się rozwijać – mówi dr inż. Justyna Żerańska, dyrektor generalna ...
25.11.2024
Prawo
Meta ukarane grzywną 798 milionów euro przez Unię Europejską. Powód? Próby monopolizacji rynku.
Unia Europejska nałożyła na Meta, właściciela Facebooka, grzywnę w wysokości 798 milionów euro za naruszenie przepisów antymonopolowych. Sprawa dotyczy działań platformy związanych z jej serwisem ogłoszeń Facebook Marketplace. Firma została zobowiązana do zaprzestania nieuczciwych praktyk handlowych oraz powiązywania swojego serwisu ogłoszeniowego z główną platformą społecznościową.
21.11.2024
Biznes
Kobiety, których badania mogą zmienić świat. Stypendia L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki przyznane po raz 24
Sześć polskich badaczek zostało nagrodzonych podczas gali 24. edycji programu L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki, którego celem jest promowanie osiągnięć naukowych utalentowanych badaczek oraz wzmacnianie równości płci w nauce.
21.11.2024
Prawo
Black Friday nadchodzi! Jak prawidłowo informować o promocjach?
Black Friday, Black Week, promocje świąteczne i noworoczne. Zaczyna się najgorętszy czas dla handlu. Każdą akcję promocyjną i obniżkę ceny trzeba jednak odpowiednio oznaczyć, by nie narazić się na karę sięgającą nawet 10 proc. obrotu przedsiębiorstwa. Na co zwrócić uwagę - pisze dla nas adwokat Klaudia Wasiak, z Departamentu Wsparcia Biznesu w Kancelaria RK Legal.
20.11.2024
Biznes
Alexander Mohr mianowany prezesem International Fragrance Association
International Fragrance Association ogłosiło powołanie Alexandra Mohra na stanowisko prezesa, które objął ze skutkiem natychmiastowym, tym samym zastępując Martinę Bianchini, która pełniła funkcję prezeski IFRA od 2016 roku.
20.11.2024
Producenci
Olivia Rodrigo globalną ambasadorką marki Lancôme
Lancôme ogłosiło amerykańską piosenkarkę i aktorkę młodego pokolenia, Olivię Rodrigo, swoją najnowszą globalną ambasadorką. To strategiczny krok dla marki, który ma umocnić jej więź z konsumentami z Generacji Z.
19.11.2024
Producenci
Sessio angażuje do współpracy znane influencerki włosomaniaczki
Marka Sessio nawiązała współpracę ze znanymi influencerkami, które specjalizują się w tematyce pielęgnacji włosów. Będą one publikowały we współpracy z marką interesujące treści dotyczące tego obszaru, a także współtworzyły z marką jej nowości.
19.11.2024
Marketing i media
Reklama świąteczna Boots wywołała burzę w sieci. Czy czarna Pani Mikołajowa jest woke?
Gwiazda „Bridgertonów” Adjoa Andoh zagrała w reklamie brytyjskiej sieci Boots. Utrzymana w kampowej stylistyce produkcja wywołała oburzenie skrajnej prawicy, która nawołuje do bojkotu marki.
19.11.2024
03. grudzień 2024 15:34