![Otwarcie pierwszego butiku marki Guerlain w Polsce, w warszawskiej galerii Westfield Mokotów](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/07/02/h_513187_220.webp)
Rynek i trendy
![Otwarcie pierwszego butiku marki Guerlain w Polsce, w warszawskiej galerii Westfield Mokotów](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/07/02/h_513187_220.webp)
![Palo santo to nie tylko składnik perfum, ale także element bogatej tradycji i kultury.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/28/h_542034_220.png)
Rynek i trendy Palo santo powraca w perfumach jako trendująca nuta zapachowa W ostatnich latach w świecie perfum i wód toaletowych można zaobserwować rosnące zainteresowanie nutami zapachowymi pochodzącymi z natury. Jednym z takich składników, który zyskuje na popularności, jest palo santo. Ten unikalny zapach przyciąga uwagę nie tylko ze względu na swoje właściwości aromatyczne, ale również z powodu rosnącego znaczenia duchowości alternatywnej w naszym społeczeństwie. 28.06.2024
![Siła nabywcza Polaków i Polek pozostaje niewielka.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/28/h_490112_220.webp)
Rynek i trendy GfK: Siła nabywcza Polaków i Polek wciąż jest znacznie niższa niż w najbogatszych krajach zachodnioeuropejskich Raport „GfK Retail Purchasing Power Europe” ukazuje znaczące różnice w sile nabywczej pomiędzy Polską a krajami zachodnioeuropejskimi. Statystyczny Polak ma rocznie do wydania w sklepach nieco ponad 4 tys. euro. Dla porównania, mieszkaniec Luksemburga dysponuje kwotą 12 tys. euro, Szwajcar – 11,6 tys. euro, a Duńczyk – 9,5 tys. euro. Nawet kraje naszego regionu mają wyższe wskaźniki, za Polską w zestawieniu znalazły się ... 28.06.2024
![542032](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/28/h_542032_220.png)
Rynek i trendy TOP 10 czerwca 2024: Jakub Biel i afera z Biedronką, nowy park handlowy pod Warszawą i skandal z pracą niewolniczą dzieci na plantacjach jaśminu W na zmianę gorącym i deszczowym czerwcu naszych Czytelników i Czytelniczki zajmowała kontrowersja związana z Jakubem Bielem i Biedronką, doniesienia dotyczące pracy dzieci na plantacjach jaśminu, planowany park handlowy na granicy z Konstancinem-Jeziorną ... i co jeszcze? 28.06.2024
![Marki własne sieci handlowych nie rosną już tak dynamicznie jak w ostatnich latach, jednak dyskonty cały czas najszybciej zyskują klientów](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/27/h_486899_220.webp)
Rynek i trendy NIQ: Marki własne spowalniają, brandy premium w górę. Wracamy do konsumenckiej normalności? Marki własne sieci handlowych zaczynają tracić dynamikę w wyścigu z produktami premium – pokazują najnowsze dane z raportu Shopper Trends opracowanego przez firmę NIQ. Jeśli ta tendencja się utrzyma, to według analityków będzie znak, że wracamy do konsumenckiej normalności. 27.06.2024
![536818](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/27/h_536818_220.png)
Rynek i trendy La Roche-Posay: 22 proc. konsumentów myśli, że krem przeciwsłoneczny szkodzi skórze Nowe badania przeprowadzone przez La Roche-Posay ujawniają, że 22 proc. brytyjskich konsumentów uważa krem przeciwsłoneczny za szkodliwy dla skóry. Wyniki te wskazują na poważne nieporozumienia w zakresie ochrony przed promieniowaniem UV, co stwarza okazję do edukacji i profilaktyki w zakresie ochrony skóry przed słońcem. 27.06.2024
![Cena, szybkość dostawy, opinie innych użytkowników - to kluczowe czynniki, które decydują o zakupach w internecie. Kosmetyki znajdują się na czele rankingów najczęściej kupowanych produktów online](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/25/h_516667_220.webp)
Rynek i trendy Kosmetyki w czołówce kupowanych produktów w internecie. Bardzo ważne są opinie innych użytkowników Polacy coraz chętniej kupują kosmetyki w internecie. We wszystkich rankingach produkty z kategorii zdrowie i uroda znajdują się w czołówce najpopularniejszych. Największy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów ma cena produktów, ale również opinie innych użytkowników. 25.06.2024
![Oczyszczanie twarzy przy użyciu urządzenia do mikrodermabrazji](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/25/h_541609_220.webp)
Rynek i trendy Rynek urządzeń kosmetycznych coraz bardziej atrakcyjny dla producentów i sprzedawców. Konsumenci szukają innowacji Globalny rynek urządzeń kosmetycznych wzrośnie o 6,32 miliarda dolarów w latach 2024-2028, szacuje amerykańska agencja badawcza Technavio. Rozwój rynku napędza premiumizacja oraz technologie wykorzystywane w nowych urządzeniach do wykonywania zabiegów pielęgnacyjnych i higienicznych w domu. 25.06.2024
![541574](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/25/h_541574_220.png)
Rynek i trendy Podrobiony Ozempic zalewa rynek. Fałszywy semaglutyd może zagrozić konsumentom i konsumentkom. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) alarmuje o zagrożeniu związanym z fałszowanymi wersjami popularnego leku na odchudzanie, semaglutydu. Substancja ta, stosowana pierwotnie w leczeniu cukrzycy typu 2, zdobyła popularność również jako środek wspomagający odchudzanie. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie, na rynku pojawiły się podrobione wersje leku, które mogą być niebezpieczne dla zdrowia. 25.06.2024
![528042](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/24/h_528042_220.webp)
Rynek i trendy Polacy zaczęli ciąć wydatki na zakupy w internecie. To wina galopujących cen Firma Samoseo zbadała zwyczaje zakupowe Polaków kupujących w internecie pytając o nie 1010 respondentów w pierwszym kwartale br. Z zebranych danych wynika, że na to w sposób robimy e-zakupy, duży wpływ miała inflacja. Wzrost cen i spadek wartości pieniądza przełożyły się na koszyki zakupowe. 24.06.2024
![Sprzedaż podrobionych produktów stała się powszechnym zjawiskiem w sieci, powodując poważne konsekwencje zarówno dla konsumentów, jak i dla całego rynku.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/21/h_541187_220.png)
Rynek i trendy EUIPO: połowa Polaków i Polek ma problem z odróżnieniem podrobionego produktu od oryginału Sprzedaż podróbek w Polsce i na świecie nieustannie wzrasta, stanowiąc poważne zagrożenie zarówno dla konsumentów, jak i dla gospodarek narodowych. Dane z EUIPO alarmują, że znacząca część konsumentów świadomie decyduje się na zakup nieautentycznych produktów, co prowadzi do strat finansowych szacowanych na miliardy euro rocznie. 21.06.2024
![Przeciętny Amerykanin ma obecnie dwa różne dezodoranty, a jeszcze siedem lat temu było to średnio 1,5. Podobna tendencja też jest dostrzegalna na innych rynkach, także w Polsce](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/21/h_523159_220.webp)
Rynek i trendy Unilever: Rośnie wartość rynku dezodorantów i liczba wariantów w domach konsumentów Rynek dezodorantów prężnie się rozwija. To efekt rosnącej świadomości w zakresie higieny osobistej oraz poszukiwania produktów dostosowanych do różnych sytuacji. Stąd stosowanie więcej niż jednego dezodorantu w jednym czasie – w zależności od potrzeb czy aktywności w danym momencie. Te tendencje będą się rozwijać, co w efekcie spowoduje, że w ciągu najbliższych 3 lat rynek globalnie będzie rósł o ponad 7 proc. 21.06.2024
![Ceny towarów na sklepowych półkach zależeć będą od tego, jak do rosnących kosztów prowadzenia działalności podejdą producenci i sieci handlowe. Jeśli będą przerzać je na konsumentów, to będą to robić bardzo ostrożnie, żeby nie zachwiać popytem - prognozuje ekspert z Grupy Offerista](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/21/h_524381_220.webp)
Rynek i trendy Podwyżek w sklepach obawia się niemal 60 proc. konsumentów Eksperci przewidują, że ceny w sklepach znów będą rosły. Blisko 60 proc. Polaków obawia się tych podwyżek. Są to głównie seniorzy i osoby z małych miejscowości. Obaw dotyczących wzrostu kosztów codziennych zakupów nie mają natomiast młodsi konsumenci, mieszkańcy dużych miast i osoby zarabiające więcej niż średnia krajowa – wynika z najnowszego badania UCE Research i Grupy Offerista 21.06.2024
![Na początku 2024 roku spowolnienie inflacji i poprawa warunków gospodarczych sprawiły, że polscy konsumenci zaczęli patrzeć na przyszłość z większym optymizmem.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/20/h_537731_220.webp)
Rynek i trendy NIQ: Polacy ponownie zwiększają wydatki i zapełniają koszyki zakupowe, ale nie wszystkimi kosmetykami Ostatnie lata dla wielu Polaków były okresem zwiększonej oszczędności i ograniczania zakupów, co było bezpośrednim skutkiem gospodarczego niepewności wywołanego przez pandemię COVID-19 oraz dynamicznie rosnącą inflację. Raport firmy badawczej NIQ pokazuje jednak, że w 2024 roku trend ten zaczyna słabnąć. 20.06.2024
![Zatrważający stan wiedzy Polaków i Polek na temat seksualności odsłania nowe badanie DOZ i Sexed.pl](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/20/h_540685_220.png)
Rynek i trendy „Płynem do higieny intymnej należy myć wnętrze pochwy” - z jakimi jeszcze mitami zgadzają się Polki i Polacy? „Aby uniknąć infekcji intymnych powinno się używać płynu do higieny intymnej i dokładnie myć nim codziennie wnętrze pochwy” - z takim fałszywym stwierdzeniem zgodziło się aż 42 proc. zbadanych przez IPSOS na zlecenie DOZ.pl osób. Z badania wynika także, że poziom swojej wiedzy dt. seksualności znacznie przeceniamy i długa droga przed nami, jeśli chodzi o osiągnięcie optimum w tym zakresie. 20.06.2024
![Botoks to neurotoksyna, która działa rozluźniająco na mięśnie. Blokując impulsy nerwowe, przeciwdziała pojawianiu się nowych zmarszczek mimicznych i ułatwia niwelowanie już istniejących](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/19/h_174249_220.webp)
Rynek i trendy Mintel: Rośnie zainteresowanie botoksem wśród młodych kobiet Madia społecznościowe, celebryci, a także wiele popularnych programów telewizyjnych są powodem pogłębiającego się braku pewności młodych ludzi w odniesieniu do własnego wyglądu. W efekcie rośnie zainteresowanie botoksem i innymi zabiegami poprawiającymi urodę wśród kobiet w wieku 18–34 lat – wynika z danych zaprezentowanych przez firmę badawcza Mintel. 19.06.2024
![<strong>Maciej Bukowski,</strong> prezes zarządu i kierownik Programu Ekonomia i Polityka Gospodarcza, WiseEuropa](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/14/h_539820_220.webp)
Rynek i trendy WiseEuropa i Kosmetyczni [RAPORT]: Polskie firmy kosmetyczne są ponadprzeciętnie rentowne i odporne na kryzysy „Kosmetyczna Polska. Raport o stanie branży 2024” – to publikacja, którą na zlecenie i we współpracy z Polskim Związkiem Przemysłu Kosmetycznego przygotowali analitycy think tanku WiseEuropa zbierając dane dostępne na polskim i europejskim rynku. Raport wkrótce ujrzy światło dzienne a część wniosków z niego publikujemy jako pierwsi w oparciu o premierową prezentację jego fragmentów. 14.06.2024
![Ceny kosmetyków oferowanych przez chińskie platformy są zachęcające. Ich stosowanie jest jednak ryzykowne - przestrzegają eksperci i obserwatorzy rynku](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/12/h_539316_220.webp)
Rynek i trendy Dlaczego kupujecie toksyczne kosmetyki na chińskich platformach? Influencerzy zaczynają edukować konsumentów Toksyczny makeup z Temu i Shein w Europie - kto do tego dopuścił? - pyta Anna Gemma, interntowa twórczyni zajmująca się tematyką minimalizmu i etycznych wyborów. Jej materiał opublikowany na TikToku i YouTube zyskał tysiące odsłon. Być może to właśnie influencerzy, poprzez swoje zasięgi, będą w stanie przebić się do świadomości konsumentów z informacją o szkodliwości produktów oferowanych na chińskich platformach. Ale ... 12.06.2024
![38,2 proc. uczestników badania odpowiedziało, że istotne jest dla nich, czy można kosmetyk zużyć do końca](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/11/h_261085_220.webp)
Opakowania Czy ekologiczne opakowania kosmetyków mają znaczenie dla konsumentów? Zwracam uwagę na to, czy opakowania kosmetyków nadają się do recyklingu, ale nie kieruję się tym przy zakupach – to jedna z odpowiedzi w badaniu dotyczącym zwyczajów zakupowych Polaków. Jesteście zdziwieni? 11.06.2024
![Ponad 61 proc. uczestników badania twierdzi, że nie szuka informacji o nowościach kosmetycznych w mediach społecznościowych, na blogach, czy ogólnie nie kieruje się trendami. 38,5 proc. deklaruje, że chętnie testuje i kupuje kosmetyki polecane przez sprzedawcę.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/11/h_506996_220.webp)
Rynek i trendy Czy kupujący kosmetyki kierują się trendami i czy ufają influencerom? Gdzie Polacy kupują kosmetyki, ile na nie wydają, czy influencerzy mają wpływ na to jakie kosmetyki kupują, a może bardziej przekonuje ich rekomendacja sprzedawcy w drogerii? Na te pytania szukali odpowiedzi autorzy badania i raportu poświęconego zakupom kosmetyków. Niektóre wnioski mogą zaskakiwać, szczególnie gdy mowa o wpływie mediów społecznościowych na wybory konsumentów. 11.06.2024
![Dermokosmetki są sprzedawane głównie w aptekach, dlatego konsumenci traktują je jako oddzielną, lepszą kategorię produktów](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/11/h_259278_220.webp)
Rynek i trendy Dermokosmetyczne marki szkolą farmaceutów widząc coraz większy potencjał w aptecznym rynku Apteki są istotnym miejscem sprzedaży dermokosmetyków – grupa tych produktów kosmetycznych stale zyskuje w Polsce na popularności. Dlatego marki produkujące dermokosmetyki szkolą farmaceutów zachęcając kolejne apteki do wprowadzania tego asortymentu. 11.06.2024
![Spośród dostępnych platform społecznościowych największą popularnością cieszy się Marketplace Facebooka](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/10/h_494316_220.webp)
Rynek i trendy Już prawie połowa konsumentów korzysta z social commerce 45 proc. polskich konsumentów zamawia ulubione produkty za pośrednictwem mediów społecznościowych. 80 proc. firm korzystających z tego kanału sprzedaży potwierdza, że pozwoliło im to poprawić lub znacznie poprawić przychody – wynika z corocznego badania Adyen Retail Report 10.06.2024
![Luksusowe zakupy są coraz dostępniejsze dla warszawiaków i warszawianek.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/06/h_538659_220.png)
Rynek i trendy Marki luksusowe ruszają na podbój Warszawy. Siła nabywcza mieszkańców stolicy rośnie Dane z najnowszych raportów GFK wskazują na znaczący wzrost inwestycji luksusowych marek w Warszawie, podkreślając rosnącą siłę nabywczą mieszkańców oraz atrakcyjność stolicy dla zagranicznych inwestorów. 06.06.2024
![Wiadomości Kosmetyczne od lat informują branżę o tym, jak świat urody i osób queerowych zazębia się coraz widoczniej.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/05/h_538360_220.png)