Rynek i trendy
"Emily w Paryżu" to billboard, nie serial; co z tego wynika dla marek kosmetycznych w perspektywie 5. sezonu? [CASE STUDY]
„Emily w Paryżu” to nie tylko kolejny hit Netflixa, który właśnie został przedłużony o kolejny sezon, ale także platforma, która przekształca rynek marketingu luksusowych marek i kosmetyków. Serial, znany z kontrowersyjnych stylizacji i ekstrawaganckich wątków fabularnych, stał się trampoliną do sukcesu dla wielu marek. Jak dokładnie wygląda ta transformacja? Przyjrzyjmy się danym i wpływowi tego fenomenu.
02.01.2025
Marketing i media
Unilever i L’ Oreal wśród 25 największych reklamodawców 2024 roku
Globalne wydatki reklamowe osiągnęły w 2024 roku rekordowy poziom, wynosząc około 772,4 mld dolarów. To wzrost o 9,5 proc. w porównaniu do roku wcześniejszego. W czołówce reklamodawców znalazły się również firmy z branży kosmetycznej.
02.01.2025
Włosy
Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025
Jakie będą najważniejsze trendy w pielęgnacji włosów w 2025 roku? Konsumenci będą poszukiwać w drogeriach nowoczesnych, a jednocześnie dostępnych cenowo produktów, które pozwolą uporać się z największymi problemami z włosami: brakiem połysku, łupieżem oraz ich nadmiernym wypadaniem.
02.01.2025
Rynek i trendy
Najpopularniejsze marki kosmetyczne Polaków w 2024 [Raport]
Aplikacja Listonic przygotowała roczne podsumowanie najpopularniejszych produktów i top marek, które polscy konsumenci preferowali w 2024 roku podczas zakupów. Jakie marki szamponów, mydeł i pasty do zębów najczęściej wybierano w sklepach?
31.12.2024
Rynek i trendy
TOP roku 2024: Kłopoty w Verona Products Professional, Avon wchodzi do drogerii, Rihanna ambasadorką Diora
W tym roku naszych czytelników i czytelniczki najbardziej interesowały zmiany w modelu funkcjonowania Avonu, problemy trapiące Verona Products Professional, Rihanna jako ambasadorka Diora i nowe perfumy Dody. Co jeszcze przyciągnęło Waszą uwagę?
31.12.2024
Zabiegi kosmetyczne
Trendy w chirurgii plastycznej: panowie coraz chętniej poprawiają urodę
Do chirurgów plastycznych trafiają coraz młodsi pacjenci, a na zabiegi decyduje się coraz więcej mężczyzn. Pacjenci wiedzą, jak chcą wyglądać, a wiedzę czerpią przede wszystkim z social mediów – głównie TikToka i Instagrama.
31.12.2024
Rynek i trendy
Pokolenie alfa w krainie piękna: zmiana społeczna czy przejściowy trend?
Pokolenie alfa dołączyło do aktywnych konsumentów branży kosmetycznej o wiele szybciej niż jakiekolwiek starsze generacje. Alarmująca zmiana społeczna czy trend, który przeminie?
30.12.2024
Rynek i trendy
EY Future Consumer Index: Konsumenci i konsumentki polegają coraz bardziej na programach lojalnościowych i aplikacjach
Z badania EY Future Consumer Index wynika, że Polacy coraz częściej korzystają z aplikacji mobilnych oraz programów lojalnościowych oferowanych przez sklepy i marki. Kluczowym motywatorem są zniżki, a personalizacja oferty staje się równie istotna co bezpieczeństwo danych.
30.12.2024
Praca
Wielka Brytania: przez zamykanie sklepów w rok znikło 170 tys. miejsc pracy w handlu
Upadki sieci detalicznych, w tym tak znanych jak Ted Baker i The Body Shop, przyczyniły się do 41-procentowego wzrostu liczby zlikwidowanych miejsc pracy w handlu – wynika z raportu Centre for Retail Research za 2024 rok.
30.12.2024
Rynek i trendy
Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku
2024 rok był okresem dużej aktywności całej branży kosmetycznej – byliśmy świadkami niezliczonych otwarć nowych perfumerii i drogerii, powstawania nowych marek (w tym wielu powiązanych z celebrytami!) oraz premier nowych produktów i trendów kosmetycznych.
30.12.2024
Rynek i trendy
PKO BP: Rynek kosmetyków do 2028 roku zdominuje pielęgnacja osobista i dynamiczny rozwój technologii dla urody
Według raportu Departamentu Analiz Ekonomicznych PKO BP, segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej nadal będzie panował na rynku kosmetyków, ale to technologia dla urody odnotuje największe tempo wzrostu w latach 2024-2028.
27.12.2024
Rynek i trendy
Luksusowe perfumy na fali wzrostu: rynek utrzyma CAGR w wysokości 7,7 proc. do 2028 roku
Rynek luksusowych perfum czeka dynamiczny rozwój w latach 2023–2028, napędzany rosnącą świadomością marek, preferencją konsumentów wobec produktów premium oraz troską o zdrowie. Prognozowany roczny wzrost na poziomie 7,7 proc. to wynik zmian w trendach zakupowych oraz skutecznych strategii marketingowych liderów branży.
27.12.2024
Rynek i trendy
Młodzi konsumenci rezygnują z kosmetyków na rzecz... wody mineralnej. Kiedy ten trend dotrze do Polski?
Woda mineralna zamiast drogich kosmetyków? W Chinach to coraz bardziej popularny trend. Młodzi ludzie, szukając oszczędności i skutecznych rozwiązań, wybierają tanią alternatywę dla tradycyjnych produktów do pielęgnacji skóry. Czy to chwilowa moda, czy początek rewolucji w branży beauty?
26.12.2024
Rynek i trendy
Gen Z nie wierzy w luksus. Czy dupe culture szkodzi drogim markom?
Zetki stworzyły kulturę wokół szukania tańszych zamienników drogich produktów. Wbrew pozorom oba sektory mogą na tym zjawisku zyskać.
24.12.2024
Rynek i trendy
Kosmetyki w kostce — rynek wciąż rośnie
Rynek kosmetyków w kostce rozwija się dynamicznie i będzie nadal rosnąć. Analizy globalnych trendów oraz badania oczekiwań konsumentów w Polsce wyraźnie wskazują na dalszy rozwój produktów typu szampon w kostce, mydło czy produkty beauty w stałej formie.
24.12.2024
Rynek i trendy
UCE RESEARCH; „Zastaw się, a postaw się” odchodzi do lamusa — Polacy i Polki nie biorą już tak chętnie pożyczek na święta i prezenty
Zaledwie 11,2 proc. Polaków zdecydowało się na zaciągnięcie pożyczki lub kredytu na organizację świąt w 2024 roku. To znaczący spadek w porównaniu z rokiem poprzednim. Jak wynika z badań, większość obywateli planuje swoje wydatki z wyprzedzeniem, unikając ryzykownych zobowiązań finansowych.
23.12.2024
Rynek i trendy
Wielka Brytania: branża kosmetyczna przeżywa boom, konsumenci nie żałują pieniędzy na urodę
Uroda jest dla konsumentów istotną wartością, a mijający rok pokazał wzrost tego trendu – wynika z badania Barclays Consumer Spend. Brytyjski przemysł kosmetyczny w 2024 roku przeżywa prawdziwy boom, a konsumenci zmieniają swoje zwyczaje zakupowe i coraz chętniej kupują luksus online.
23.12.2024
Rynek i trendy
Top 10 marek kosmetycznych w social mediach w 2024 roku
Które marki kosmetyczne budziły największe zainteresowanie i zaangażowanie społeczności social mediów? Które z nich zdobyły najwięcej followersów na platformach Instagram i TikTok w mijającym roku? Odpowiedź przynosi doroczny raport Cosmeticify 2024.
23.12.2024
Rynek i trendy
Prezenty z lotniska – popularniejsze niż rok temu
Z danych Lagardère Travel Retail w Polsce wynika, że w tym roku zakupy prezentów na lotniskach cieszyły się szczególną popularnością, a średnia wartość koszyka wzrosła. Co ważne, klienci często decydowali się na produkty polskich producentów.
23.12.2024
Rynek i trendy
Blix: Blisko 46 proc. Polaków kupi prezenty pod choinkę hybrydowo — aż 61 proc. kupi pod choinkę kosmetyki.
W tym roku Polacy zmieniają swoje zwyczaje zakupowe na święta. Chociaż wciąż dominują zakupy hybrydowe, ich popularność maleje. Rośnie natomiast znaczenie tradycyjnych zakupów stacjonarnych, a jednocześnie Polacy coraz częściej wybierają praktyczne i wartościowe prezenty.
20.12.2024
Apteki
Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach
Niemiecka sieć drogerii, która w Polsce rozwija się dopiero drugi rok, przygotowuje się do uruchomienia apteki internetowej z lekami bez recepty. Na początek OTC będą dostarczane klientom z Niemiec za pośrednictwem apteki internetowej DM w Czechach.
19.12.2024
Rynek i trendy
Kenvue: Coraz więcej Europejczyków szuka porady u farmaceutów w kwestiach zdrowia skóry
Rosnące trudności w dostępie do lekarzy sprawiają, że farmaceuci stają się pierwszym źródłem porady zdrowotnej dla wielu Europejczyków. Badanie zlecone przez Kenvue, przeprowadzone wśród 500 farmaceutów z Niemiec, Włoch, Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, ujawnia skalę ich obciążenia oraz niedocenianie ich roli przez decydentów.
18.12.2024
Rynek i trendy
Trendy beauty wg Superdrug: czego młodzi klienci oczekują od drogerii w 2025 roku?
Brytyjska sieć drogeryjna Superdrug przedstawiła swoje prognozy, dotyczące pielęgnowania urody w nadchodzącym roku. O zdanie zapytała najmłodszych konsumentów w wieku 13-16 lat.
18.12.2024
Rynek i trendy
Kantar i Blix: Najpopularniejsze marki kosmetyczne w polskich sklepach [Raport]
Jakie marki kosmetyczne wybierali ostanio najchętniej polscy smart shopperzy w sklepach stacjonarnych? Czym kierują się w swoich wyborach najmłodsi konsumenci? Tego można dowiedzieć się z cyklicznego badania FMCG Brands We Shop, przeprowadzonego przez Blix i Kantar.
18.12.2024
02. styczeń 2025 13:02