![Dr inż. Anna Oborska, dyrektor generalna Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2025/02/02/h_570761_220.png)
Wywiady
![Dr inż. Anna Oborska, dyrektor generalna Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2025/02/02/h_570761_220.png)
![569738](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2025/01/24/h_569738_220.webp)
Wywiady Drogerie DM: Z roku na rok podwajamy liczbę sklepów w Polsce, rok 2025 zamkniemy z 80 drogeriami Uważamy, że na rynku jest miejsce nie tylko na kolejne drogerie, ale też na kolejnego gracza, który tak jak DM potrafi pozytywnie wyróżnić się na tle już obecnych brandów – uważają Barbara Schmel i Grzegorz Gerus, dyrektorzy obszaru zakupów i marketingu drogerii DM w Polsce, z którymi rozmawiamy o planach ekspansji sieci na 2025 rok. 24.01.2025
![Dr inż. Justyna Żerańska, dyrektor generalna, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2025/01/23/h_515002_220.webp)
Wywiady Dr inż. Justyna Żerańska, PZKP: Prezydencja Polski w UE nie może przesłonić nam bieżącej pracy regulacyjnej O tym, jakie są najważniejsze plany, wyzwania i cele, stojące przed Polskim Związkiem Przemysłu Kosmetycznego w 2025 roku, mówi dr inż. Justyna Żerańska, dyrektor generalna Związku. 23.01.2025
![Angelika Sobolewska, CEO Midnight Issue](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2025/01/23/h_569569_220.png)
Wywiady Angelika Sobolewska, Midnight Issue: Czy influencerzy wygrali w wyścigu o pieniądze firm kosmetycznych? Jak to się stało, że influencerzy wyprzedzili celebrytów i gwiazdy w wyścigu o uwagę (oraz pieniądze) firm kosmetycznych? Czy to dlatego, że influencerzy są tańsi, skuteczniejsi, bardziej kreatywni, mają więcej ufających im followersów? Czy firmom opłacają się te współprace? – analizuje Angelika Sobolewska, CEO Midnight Issue. 23.01.2025
![Karolina Szałas, senior analyst w PMR Market Experts](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2025/01/13/h_568006_220.webp)
Wywiady Karolina Szałas, PMR: Udział sklepów internetowych w sprzedaży kosmetyków i chemii gospodarczej nadal rośnie W 2024 roku wartość sprzedaży kosmetyków i chemii gospodarczej w sklepach internetowych w Polsce osiągnęła ponad 4 mld zł, przy nominalnym wzroście na poziomie 11 proc. r/r. Odpowiedzialna była za to przede wszystkim inflacja. 14.01.2025
![567690](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2025/01/09/h_567690_220.png)
Wywiady Klaudia Duszyńska, Hollywood Hair: rozbudowa sieci nie stanowi dla nas wyzwania, kluczowe będzie budowanie rozpoznawalności marki na nowych rynkach Hollywood Hair to sieć salonów fryzjerskich specjalizujących się w przedłużaniu włosów i marka posiadająca własnej produkcji suplementy, kosmetyki i akcesoria do włosów. O dalszych planach brandu rozmawiam z Klaudią Duszyńską, założycielką marki. 09.01.2025
![Wojciech Ozimek, wiceprezes spółki technologicznej One2tribe](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/12/20/h_566527_220.webp)
Wywiady Wojciech Ozimek, One2tribe: Sprzedaż stacjonarna w drogeriach i perfumeriach ma potencjał wzrostu – kluczem są pracownicy Mimo dynamicznego wzrostu rynku e-commerce, stacjonarne sklepy drogeryjne wciąż mają ogromne możliwości do zwiększenia sprzedaży. Kluczem do sukcesu jest właściwie zmotywowany personel, który nie tylko potrafi doradzić klientom, ale także skutecznie realizować strategie sprzedażowe. 20.12.2024
![Monika Frydrych, założycielka nowej polskiej marki Luãre](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/12/17/h_566095_220.png)
Wywiady Monika Frydrych, Luare: Brakowało mi polskiej marki, oferującej luksusową pielęgnację, świetne składniki i czyste składy Postanowiłam podejść do pielęgnacji włosów inaczej. Moim celem było stworzenie marki, która uprości pielęgnację i stanie się odpowiedzią na potrzeby klientek, które nie chcą spędzać trzydziestu minut przed sklepową półką, przytłoczone wyborem produktów. Tak narodziła się idea kapsułowej pielęgnacji włosów – mówi Monika Frydrych, założycielka nowej polskiej marki Luãre. 17.12.2024
![Mamy obecnie nasycenie sklepów i mniejszą dynamikę rozwoju, zatem walka cenowo-promocyjna będzie jeszcze bardziej natężona i będzie dominować w przekazach sieci handlowych - uważa Jarosław Tabienko](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/12/15/h_524339_220.png)
Hurt i dystrybucja Jarosław Tabienko, Delko: Rośnie znaczenie wartości, które reprezentuje marka Rok 2025 rysuje się jako okres dynamicznych zmian na rynku FMCG, napędzanych zarówno czynnikami gospodarczymi, jak i ewoluującymi oczekiwaniami konsumentów i inflacją - mówi Jarosław Tabienko, członek zarządu Delko SA. 16.12.2024
![Marcin Polak, dyrektor zarządzający Delia Cosmetics](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/12/12/h_413367_220.webp)
Rynek i trendy Marcin Polak, Delia Cosmetics: Konkurencja i zmiany pokoleniowe wymuszą konsolidacje firm [SONDA: Prognozy 2025] Analizy wskazują na dalszy wzrost popytu na rynku kosmetycznym. Wyzwaniem dla branży będą jednak presja kosztowa oraz zmieniające się regulacje unijne. Te czynniki oraz zmiany pokoleniowe wymuszą kolejne konsolidacje firm – mówi Marcin Polak, dyrektor zarządzający Delia Cosmetics, w naszej sondzie na temat prognoz i wyzwań dla branży kosmetycznej na 2025 rok. 12.12.2024
![Edyta Kresińska, doradca zarządu do spraw marketingu, Drogerie Jawa](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/12/10/h_564965_220.webp)
Rynek i trendy Edyta Kresińska, Drogerie Jawa: Innowacje i nowe kategorie produktów rozwijają rynek kosmetyczny Jakie trendy wybijają się w kluczowych kategoriach rynku kosmetycznego? Co napędza kategorię kosmetyków do włosów? Czy naturalność produktów pielęgnacyjnych jest istotna? Jak radzą sobie marki koreańskie? Na nasze pytania odpowiada Edyta Kresińska, doradca zarządu ds. marketingu w sieci Drogerie Jawa. 10.12.2024
![Bartosz Kliś, chief commercial officer w Notino](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/12/10/h_564871_220.webp)
E-commerce Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline Prowadzimy działalność e-commerce w 27 krajach Europy, a w 7 z nich posiadamy sklepy stacjonarne. Obsługujemy prawie 30 mln klientów. Dzięki zastosowaniu AI oraz wirtualnej rzeczywistości z powodzeniem przełamujemy bariery zakupów online i personalizujemy sprzedaż w sklepach. Wierzymy, że produkty i doświadczenia powinny być dostępne dla konsumentów, niezależnie od tego, czy wolą robić zakupy online, czy offline – mówi ... 10.12.2024
![Marcin Bartoszyński, członek zarządu PGD Polska, wiceprezes zarządu Drogerie Jasmin (z prawej) i Wojciech Kuchnowski, członek zarządu PGD Polska.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/12/09/h_514108_220.webp)
Hurt i dystrybucja Marcin Bartoszyński, Wojciech Kuchnowski, PGD Polska: Dystrybutorzy będą szukać nowych źródeł dostaw [SONDA: Prognozy 2025] Odwrót koncernów od budowania dystrybucji w kanale tradycyjnym, wojna prowadzona przez dyskonty – to działania, które mają istotny wpływ na funkcjonowanie handlu detalicznego i firm dystrybucyjnych. Być może pojawią się ruchy konsolidacyjne w „tradycji”, przynajmniej na poziomie asortymentowym – mówią Marcin Bartoszyński, członek zarządu PGD Polska, wiceprezes zarządu Drogerie Jasmin i Wojciech Kuchnowski, członek ... 09.12.2024
![Radosław Jonas, wiceprezes zarządu, Błysk](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/12/08/h_564552_220.webp)
Hurt i dystrybucja Radosław Jonas, Błysk: Nieprzewidywalność i zmienność rynku to główne wyzwania [SONDA: Prognozy 2025] Rozwój e-commerce, presja na szybkie dostawy, wchodzące nowe technologie, popularność aplikacji społecznościowych wpływają na biznes i relacje z konsumentem. Wszystkie te czynniki nasilą się w kolejnym roku, co wymusza inwestycje w optymalizacje procesów i dywersyfikację biznesów – mówi Radosław Jonas, wiceprezes firmy Błysk. 09.12.2024
![<strong>Agnieszka Mosurek-Zava</strong>, CEO Douglas Polska oraz CEE Region](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/12/05/h_564100_220.webp)
Perfumerie Agnieszka Mosurek-Zava, Douglas: Omnichannelowa strategia sprzedaży daje większą niezależność od krótkoterminowych trendów Polski rynek kosmetyczny jest niezwykle dynamiczny i chłonny, a polscy konsumenci są nowocześni, świadomi technologicznie, otwarci na nowości oraz wszelkie rozwiązania digitalowe, które ułatwiają zakupy. Omnichannel daje nam przewagę konkurencyjną, to strategia idealnie dopasowana do segmentu premium beauty, w którym się specjalizujemy – mówi Agnieszka Mosurek-Zava, CEO Douglas Polska oraz CEE Region. 05.12.2024
![Valéry Gaucherand, dyrektor generalny L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/12/04/h_564050_220.webp)
Rynek i trendy Valéry Gaucherand, L‘Oréal: Przed nami czas napędzany szybkim postępem technologicznym Przed nami czas napędzany szybkim postępem technologicznym i zmieniającymi się potrzebami konsumentek oraz konsumentów. Jednym z ważnych wyzwań będzie odpowiedź na oczekiwania dotyczące zrównoważonego rozwoju. Istotnym motorem wzrostu w branży pozostanie natomiast e-commerce – mówi Valéry Gaucherand, dyrektor generalny L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. 05.12.2024
![Kamilla Stańczyk, właścicielka i prezes firmy Eco&More](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/12/04/h_258272_220.webp)
Rynek i trendy Kamilla Stańczyk, Eco & More: Potrzebujemy przejrzystych ekozasad, które będą obowiązywały WSZYSTKICH Dlaczego w Europie zabroniono pisania nam, że coś jest biodegradowalne albo, że kosmetyk nie zawiera SLS? Zabijamy biurokracją własną produkcję, a wpuszczamy na rynek kompletnie niesprawdzone kosmetyki przez platformy bazarowe. Rynek produktów ekologicznych wymaga przejrzystych zasad, które będą obowiązywały wszystkich – mówi Kamilla Stańczyk, prezes i współtwórczyni firmy Eco & More w naszej rozmowie o produktach naturalnych ... 04.12.2024
![Maciej Sokołowski, brand business director Polska i Kraje Bałtyckie, Kiehl‘s](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/12/03/h_563092_220.webp)
Rynek i trendy Maciej Sokołowski, Kiehl’s: Przystępny luksus przyciągnie konsumentów do selektywnych marek [SONDA: Prognozy 2025] Polacy coraz częściej kierują swoją uwagę w stronę kosmetyków selektywnych, a tzw. segment „affordable luxury” nabiera coraz większego znaczenia, jeśli chodzi o rekrutację konsumentów do marek perfumeryjnych – mówi Maciej Sokołowski, brand business director Polska i Kraje Bałtyckie, Kiehl’s w naszej redakcyjnej sondzie na temat prognoz dla branży kosmetycznej na 2025 rok. 03.12.2024
![Marta Iwanowska-Giler, dyrektor ds. kreacji OnlyBio.life](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/12/02/h_563651_220.webp)
Rynek i trendy Marta Iwanowska-Giler, OnlyBio.life: Wyzwaniem będzie kreowanie wyróżniających się na rynku poduktów [SONDA: Prognozy 2025] Personalizacja produktów, formuły clean beauty, zainteresowanie kosmetykami profesjonalnymi, funkcjonalnymi – to trendy, które będą wpływać na kosmetyczny rynek w 2025 roku. Jego siłą napędową w Polsce będą konkurencyjność i przedsiębiorczość dostawców, a wyzwaniem kreowanie wyróżniających się produktów – uważa Marta Iwanowska-Giler, dyrektor ds. kreacji OnlyBio.life. 02.12.2024
![Dr inż. Iwona Białas, safety assessor, właścicielka Cosmetosafe Consulting](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/11/29/h_413259_220.webp)
Rynek i trendy Iwona Białas, Cosmetosafe Consulting: Potrzebna będzie elastyczność i zdolność adaptacji do nowych realiów regulacyjnych [SONDA: Prognozy 2025] Rok 2025 zapowiada się jako czas intensywnych wyzwań, zwłaszcza w obszarze regulacji i zrównoważonego rozwoju. Największym wyzwaniem dla branży będzie niejasna przyszłość kluczowych substancji używanych w formułach kosmetyków – mówi dr inż. Iwona Białas, safety assessor, właścicielka Cosmetosafe Consulting, w naszej sondzie na temat prognoz i wyzwań dla branży kosmetycznej na 2025 rok. 29.11.2024
![Dr Żaneta Gortat-Stanisławska, właścicielka MG Evolution](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/11/29/h_563158_220.webp)
Rynek i trendy Żaneta Gortat-Stanisławska, MG Evolution: Konsumenckie trendy przekładają się na rynek produkcji kontraktowej [SONDA: Prognozy 2025] Dynamiczne, szybko zmieniające się trendy konsumenckie przekładają się na rynek produkcji kontraktowej. To między innymi wpływ platform społecznościowych, a szczególnie TikToka kreującego viralowe mody, oraz K-Beauty będące inspiracją nie tylko dla formuł, ale także opakowań produktów – mówi dr Żaneta Gortat-Stanisławska, właścicielka firmy MG Evolution, w naszej sondzie na temat prognoz i wyzwań dla branży ... 29.11.2024
![Dagmara Gołek, Group Beauty Category Manager w Allegro](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/11/26/h_562450_220.webp)
E-commerce Dagmara Gołek, Allegro: Będziemy zwiększać obecność i widoczność marek kosmetycznych na platformie [SONDA: Prognozy 2025] W nadchodzącym roku skupimy się na zwiększeniu obecności marek kosmetycznych na platformie i chcemy pokazać klientom, jak szeroka jest oferta kosmetyczna na Allegro - mówi Dagmara Gołek, menedżerka zarządzająca kategorią Uroda w Allegro, wskazując także na wiodące trendy konsumenckie w kategorii. 27.11.2024
![Dr inż. Justyna Żerańska, dyrektor generalna, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/11/25/h_515002_220.webp)
Rynek i trendy Dr inż. Justyna Żerańska, PZPK: Konkurencyjność i innowacyjność europejskiego przemysłu drastycznie spadła [SONDA: Prognozy 2025] Wielu wyzwań nadal będzie przysparzała polityka Zielonego Ładu. Nowa Komisja Europejska w tej kwestii nie odpuszcza, choć konkurencyjność i innowacyjność europejskiego przemysłu drastycznie spadła. Trzeba zacząć zastanawiać się, dlaczego tak się stało. Będziemy pracować na rzecz deregulacji w naszej branży, firmom należy uwolnić zasoby, by mogły się rozwijać – mówi dr inż. Justyna Żerańska, dyrektor generalna ... 25.11.2024
![Stella Smejda, ekspertka ds. branży kosmetycznej, PAIH](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/11/14/h_560363_220.webp)