Producenci
Supermodelka Paulina Porizkova po 30 latach powraca do współpracy z Estée Lauder
59-letnia Czeszka, która po raz pierwszy współpracowała z Estée Lauder w latach 1988-1993, w tym roku powraca jako twarz nowej kampanii kosmetyków pielęgnacyjnych pro-aging marki. "Uczyńmy starzenie się pięknym" – zapowiedziała Paulina Porizkova w spocie promocyjnym.
01.02.2025
Hurt i dystrybucja
Przychody Puig wzrosły dzięki dwucyfrowym wzrostom w segmencie perfum i kosmetyków pielęgnacyjnych
Koncern Puig, właściciel właściciel takich marek jak Byredo, Charlotte Tilbury i Dr Barbara Sturm, osiągnął w 2024 roku przychód netto w wysokości 4,79 mld euro. Wzrost w segmentach perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała został nieznacznie zrównoważony przez spadki w segmencie makijażu.
31.01.2025
Producenci
Revolution Beauty z dużym spadkiem wartości akcji – wyniki roczne poniżej oczekiwań
Revolution Beauty, brytyjska marka kosmetyczna, odnotowała spadek wartości akcji o 25 proc. w ubiegłym tygodniu. Przyczyną jest prognoza rocznej sprzedaży, która ma być niższa o jedną czwartą w porównaniu z poprzednim rokiem. Oficjalne wyniki finansowe firma opublikuje pod koniec lutego.
30.01.2025
Włosy
Wielka Brytania: marka kosmetyczna walczy z mitami, dotyczącymi mycia włosów
Z badania firmy kosmetycznej Philip Kingsley wynika, że kobiety w Wielkiej Brytanii nie myją włosów prawidłowo: robią to zbyt rzadko lub niedokładnie. Firma podkreśla, że uleganie mitom i trendom może mieć negatywny wpływ na stan zdrowia włosów i skóry głowy.
30.01.2025
Producenci
Estée Lauder zapowiada przegląd marek z portfolio. Które trafią na sprzedaż?
Firma Estée Lauder Companies dokonuje przeglądu swojego portfolio marek kosmetycznych, co najprawdopodobniej wiąże się z możliwością sprzedania niektórych z nich. Celem jest poprawienie kondycji firmy, borykającej się ze zmianami w strukturach zarządu i spadkami zysków.
30.01.2025
Sieci i centra handlowe
Rituals podsumowało 2024 rok, wśród osiągnięć m.in. pierwszy sklep w Japonii
Marka Rituals kontynuowała w ubiegłym roku swoją globalną ekspansję, otwierając średnio nowych sklepów tygodniowo i rozwijając się dynamicznie na rynku azjatyckim – w tym otwarto pierwszy sklep marki w Japonii.
29.01.2025
Zapachy
Olivia Rodrigo – twarzą nowej odsłony perfum Idôle Lancôme
Lancôme poinformowało pod koniec ubiegłego roku, że globalną ambasadorką firmy została 21-letnia Olivia Rodrigo. Kilka dni temu premierę miały perfumy Lancôme Idôle w wersji Power, a gwiazdą kampanii reklamowej została oczywiśce młoda artystka.
29.01.2025
Producenci
Lauren Edelman nową CEO w Victoria Beckham Beauty
Lauren Edelman została mianowana nową CEO firmy kosmetycznej Victoria Beckham Beauty. Zastąpiła ona Katię Beauchamp, która złożyła rezygnację po dwóch latach na stanowisku prezesa firmy.
29.01.2025
Producenci
Annie Young-Scrivner rezygnuje z funkcji CEO Wella, Glenn K. Murphy przejmuje stery
Annie Young-Scrivner, dotychczasowa dyrektorka generalna (CEO) oraz członkini zarządu Wella Company, złożyła rezygnację ze stanowiska. Decyzja została podjęta ze względów rodzinnych. Zarząd spółki powierzył tymczasowe kierowanie firmą dotychczasowemu przewodniczącemu rady nadzorczej, Glennowi K. Murphy’emu, który obejmie funkcję Executive Chair.
28.01.2025
Producenci
Rewolucja w accessibility: Henkel wprowadza technooznaczenia dla osób niewidomych i słabowidzących
Henkel we współpracy z NaviLens wprowadza przełomowe rozwiązanie na opakowaniach swoich detergentów. Innowacyjna technologia ma pomóc osobom niewidomym i słabowidzącym w codziennych obowiązkach, takich jak pranie czy zakupy, jednocześnie eliminując bariery wizualne i językowe.
28.01.2025
Producenci
Peter Jueptner odchodzi z The Estée Lauder Companies po 16 latach kariery
The Estée Lauder Companies ogłosiło, że Peter Jueptner, Group President, International, ustąpi ze swojej roli 1 kwietnia 2025 roku i opuści firmę 30 czerwca 2025 roku.
27.01.2025
Producenci
Chanel tnie zatrudnienie w USA – 70 miejsc pracy do likwidacji w oparach samozachwytu branży luksusowej
Chanel Inc., jeden z najbardziej ekskluzywnych domów mody i kosmetyków, ogłosił redukcję zatrudnienia w Stanach Zjednoczonych o 70 stanowisk, co stanowi około 2,5 proc. tamtejszej siły roboczej. Decyzja ta, jak podano w środowym oświadczeniu, ma pomóc firmie lepiej dostosować się do aktualnych wyzwań ekonomicznych. Informacja ta została najpierw opublikowana przez portal Puck News.
27.01.2025
Marketing i media
Sephora opowiada historie piękna w swoim pierwszym filmie dokumentalnym
Sephora opublikowała swój pierwszy dokumentalny film krótkometrażowy „Beauty & Belonging”, złożony z wypowiedzi ponad 75 osób z branży beauty z całego świata. Wśród nich są założyciele marek i pracownicy firm, którzy dzielą się swoimi historiami.
27.01.2025
Surowce
Byoma wprowadza serum, zawierające wegańską alternatywę dla śluzu ślimaka
Byoma, brytyjski producent wegańskich kosmetyków pielęgnacyjnych, wprowadza na rynek kosmetyk, zawierający wegańską alternatywę dla śluzu ślimaka. Nowy składnik ma dorównywać tradycyjnemu odpowiednikowi pod względem skuteczności w głębokim nawilżaniu i wyrównywaniu kolorytu skóry.
24.01.2025
Producenci
Nowy standard przejrzystości: The Ordinary udostępnia artykuły naukowe
Marka The Ordinary uruchomiła innowacyjną stronę internetową, która oferuje darmowy dostęp do artykułów naukowych dla konsumentów i naukowców. Platforma ma na celu promowanie przejrzystości w przemyśle kosmetycznym i walkę z dezinformacją.
23.01.2025
Sieci i centra handlowe
Najnowszy sklep Rituals otwarty w Złotych Tarasach [DUŻO ZDJĘĆ]
Marka Rituals Cosmetics postawiła na rozwój w Polsce – tylko przez ostatni rok uruchomiła w naszym kraju blisko 20 sklepów. Najnowszy butik marki otwarto w środę w jednym z najpopularniejszych centrów handlowych Warszawy.
22.01.2025
Producenci
Reckitt inwestuje w rozwój lokalnych mocy produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych i Chinach
Reckitt inwestuje setki milionów dolarów w rozwój lokalnej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby uniezależnić się od importu i zabezpieczyć łańcuch dostaw przed możliwymi konfliktami handlowymi. Kluczowe projekty to budowa fabryki w Karolinie Północnej za 190 milionów dolarów oraz centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju za 300 milionów juanów (40,9 milionów dolarów).
22.01.2025
Sieci i centra handlowe
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.
21.01.2025
Sieci i centra handlowe
Molton Brown zamyka na jeden dzień swoje sklepy w UK, by pracownicy “naładowali baterie”
W poniedziałek 20 stycznia sieć Molton Brown zamyka wszystkie swoje sklepy i biura na terenie Wielkiej Brytanii. Dając zespołowi czas na wypoczynek, firma obchodzi w ten sposób coroczny dzień zdrowia psychicznego.
20.01.2025
Innowacje
L’Oréal i IBM tworzą pierwszy model AI, wspierający produkcję zrównoważonych kosmetyków
IBM i lider branży kosmetycznej L’Oréal ogłosiły współpracę, której celem jest wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) IBM do analizy danych, dotyczących receptur kosmetycznych. Współpraca ta pozwoli firmie L’Oréal na zastosowanie bardziej zrównoważonych surowców oraz redukcję zużycia energii i odpadów.
19.01.2025
Producenci
Nowa twarz wiosennej kampanii Dior – Monica Bellucci to jej matka
Modelka Deva Cassel jest ambasadorką wiosennej kolekcji Dior Makeup Glowmania, w której dominują pastelowe, subtelne odcienie różu, brzoskwini i złota.
19.01.2025
Producenci
Procter & Gamble oraz Colgate-Palmolive pozwane za targetowanie reklam produktów dla dzieci
Procter & Gamble (P&G) oraz Colgate-Palmolive zostały pozwane w sześciu sprawach zbiorowych dotyczących sprzedaży past do zębów i płukanek do ust dla dzieci. Rodzice zarzucają producentom wprowadzanie w błąd co do bezpieczeństwa produktów zawierających fluor, co mogło prowadzić do nieprawidłowego stosowania tych produktów.
16.01.2025
Makijaż
Antybakteryjne pędzle do makijażu. Czy naprawdę są skuteczne?
Marka Morphe wypuściła na rynek serię pędzli do makijażu, które mają właściwości antybakteryjne dzięki zastosowanym jonom srebra. Czy i jak długo są one skuteczne?
15.01.2025
Producenci
Włosomaniacka marka Dabur prognozuje niewielki wzrost przychodów w IV kwartale
Dabur, jeden z największych producentów produktów ajurwedyjskich w Indiach, zapowiedział umiarkowany wzrost przychodów w czwartym kwartale 2024 roku. Firma spodziewa się stabilizacji zysków operacyjnych, mimo wyzwań związanych z rosnącymi kosztami surowców i spadkiem popytu na rynku FMCG.
13.01.2025
01. luty 2025 22:10