Producenci
Charlize Theron twarzą nowej linii Dior Capture
Charlize Theron, zdobywczyni Oscara i ambasadorka Dior od 2004 roku, została ogłoszona twarzą odświeżonej linii kosmetyków Dior Capture. Marka podkreśla, że wartości aktorki i jej siła doskonale odzwierciedlają charakter tej ikonicznej kolekcji.
03.01.2025
Zdrowie
British Beauty Council mianował Georgię May Jagger swoją Ambasadorką Wellbeingu
Georgia May Jagger, modelka i założycielka marki kosmetycznej MAY Botanicals, została mianowana przez British Beauty Council pierwszą Ambasadorką Wellbeing.
03.01.2025
Producenci
Clarins, Unilever i inni kluczowi gracze w branży skreśleni z prestiżowej listy dostawców królewskiego dworu
Wiadomość o usunięciu kilku znanych marek kosmetycznych z prestiżowej listy dostawców królewskiego dworu odbiła się szerokim echem. Król Karol III opublikował zaktualizowaną listę firm posiadających królewski certyfikat Royal Warrant, na której nie znalazły się tacy giganci branżowi jak Boots, Clarins, Unilever, Elizabeth Arden czy House of Fraser.
02.01.2025
Marketing i media
Chanel wydało swoją pierwszą książkę, poświęconą urodzie i kosmetykom
Dom mody Chanel wydał swoją pierwszą albumową publikację, dotyczącą urody: "Chanel: The Allure of Makeup". Książka ukazała się w stulecie pierwszej kolekcji produktów do makijażu tej kultowej marki.
02.01.2025
Producenci
Swarovski zagości "długoterminowo" na rynku kosmetyczno-perfumeryjnym dzięki współpracy z Coty
Coty zawarło długoterminową umowę licencyjną na opracowanie, produkcję oraz dystrybucję nowej linii zapachów z firmą Swarovski – efekty poznamy dopiero w 2026 roku. To kolejny duży marketingowy krok austriackiej firmy w ostatnim czasie.
02.01.2025
Marketing i media
Unilever i L’ Oreal wśród 25 największych reklamodawców 2024 roku
Globalne wydatki reklamowe osiągnęły w 2024 roku rekordowy poziom, wynosząc około 772,4 mld dolarów. To wzrost o 9,5 proc. w porównaniu do roku wcześniejszego. W czołówce reklamodawców znalazły się również firmy z branży kosmetycznej.
02.01.2025
Włosy
Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025
Jakie będą najważniejsze trendy w pielęgnacji włosów w 2025 roku? Konsumenci będą poszukiwać w drogeriach nowoczesnych, a jednocześnie dostępnych cenowo produktów, które pozwolą uporać się z największymi problemami z włosami: brakiem połysku, łupieżem oraz ich nadmiernym wypadaniem.
02.01.2025
Rynek i trendy
Najpopularniejsze marki kosmetyczne Polaków w 2024 [Raport]
Aplikacja Listonic przygotowała roczne podsumowanie najpopularniejszych produktów i top marek, które polscy konsumenci preferowali w 2024 roku podczas zakupów. Jakie marki szamponów, mydeł i pasty do zębów najczęściej wybierano w sklepach?
31.12.2024
Rynek i trendy
Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku
2024 rok był okresem dużej aktywności całej branży kosmetycznej – byliśmy świadkami niezliczonych otwarć nowych perfumerii i drogerii, powstawania nowych marek (w tym wielu powiązanych z celebrytami!) oraz premier nowych produktów i trendów kosmetycznych.
30.12.2024
Producenci
Spadek sprzedaży LVMH pomimo wzrostu w kategorii kosmetyków
Koncern modowy LVMH odnotował przychody w wysokości 60,8 mld euro za pierwsze trzy kwartały br., co stanowi spadek o 2 proc. Stało się tak pomimo wzrostu w segmencie kosmetyków i perfum, należących do koncernu luksusowych marek. Świetne wyniki miała m.in. stworzona przez Rihannę marka Fenty Beauty.
30.12.2024
Producenci
L‘Oréal poszerza portfolio o koreańską markę Dr.G
L‘Oréal poinformował o podpisaniu umowy ze szwajcarską grupą Migros, dotyczącą przejęcia jej spółki zależnej Gowoonsesang Cosmetics – w tym koreańskiej marki kosmetycznej Dr.G.
26.12.2024
Zapachy
Perfumy unisex – wybrane w Szwecji prezentem tegorocznych Świąt
O takim wyborze poinformowali eksperci ze sztokholmskiego Instytutu Analiz Handlu (HUI). Szwecja to kraj wyjątkowy, jeśli chodzi o producentów niszowych, uniseksowych, oryginalnych zapachów.
24.12.2024
Rynek i trendy
Top 10 marek kosmetycznych w social mediach w 2024 roku
Które marki kosmetyczne budziły największe zainteresowanie i zaangażowanie społeczności social mediów? Które z nich zdobyły najwięcej followersów na platformach Instagram i TikTok w mijającym roku? Odpowiedź przynosi doroczny raport Cosmeticify 2024.
23.12.2024
Ciało
Birkenstock wprowadził produkty pielęgnacyjne do stóp
Renomowany niemiecki producent obuwia postanowił w tym roku poszerzyć swoją ofertę o gamę sześciu produktów, przeznaczonych do pielęgnacji stóp.
23.12.2024
Producenci
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.
19.12.2024
Producenci
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.
19.12.2024
Producenci
Czy AI zastąpi perfumiarzy? Oriflame wprowadza na rynek zapach stworzony przez sztuczną inteligencję
Sztuczna inteligencja w perfumiarstwie – brzmi futurystycznie? Współpraca Oriflame z niemiecką firmą Symrise zaowocowała stworzeniem kolekcji zapachów SCOPE, która łączy ludzką kreatywność z potencjałem AI. Jak wyglądała ta pionierska podróż w świat nowych technologii i perfum? Otóż nie tak katastroficznie, jak mogłoby się wydawać (całkowicie racjonalnym) przeciwnikom AI.
18.12.2024
Producenci
Avon wprowadza nową strukturę prowizyjną dla swoich konsultantek i konsultantów
Od stycznia 2025 roku Avon wprowadzi nową, pięciostopniową strukturę prowizyjną, która ma uprościć system wynagrodzeń, zwiększyć możliwości zarobkowe oraz przyspieszyć rozwój biznesu. Zmiany te będą dotyczyć konsultantek i konsultantów Avonu, którzy będą mogli osiągać prowizje nawet do 50 proc. w ramach nowych zasad.
18.12.2024
Producenci
Aleksandra Gawlas z Henkel Polska nagrodzona w konkursie na dyrektora marketingu roku 2024
17.12.2024
Producenci
Bob Marley jako brand perfumeryjny: dziedzice artysty podpisali umowę licencyjną
Ponad 40 lat po śmierci Boba Marleya jego legenda nadal rośnie. Tym razem dziedzictwo muzyka znajdzie nowy wyraz w kolekcji perfum stworzonej we współpracy z amerykańską firmą Michael Malul. Premiera sześciu zapachów planowana jest na początek 2025 roku.
17.12.2024
Zdrowie
Anna Lewandowska otwiera w Barcelonie autorski koncept multi-boutique
Edan Studios to autorski projekt Anny Lewandowskiej, zrealizowany w Barcelonie. Jak podkreśliła, jest to unikalny w skali europejskiej holistyczny koncept multi-boutique studio.
16.12.2024
Producenci
Reckitt Benckiser konsoliduje swoją polską działalność w warszawskim biurowcu VIBE
Reckitt Benckiser wynajął 8000 mkw. w warszawskim biurowcu VIBE, stając się jego największym najemcą. Inwestycja Ghelamco, oddana do użytku latem 2024 roku, została w pełni wynajęta, a deweloper zapowiada drugi etap projektu.
16.12.2024
Perfumerie
Sephora tworzy „przyszłość piękna” dzięki programowi Accelerate 2025, wspierającemu różnorodność
Sephora ujawniła nazwy ośmiu marek BIPOC (Black, Indigenous, and People of Color) wybranych do programu Accelerate 2025. Program ten wspiera i rozwija wschodzące marki kosmetyczne, takie jak jej ubiegłoroczny laureat – Inde Wild.
16.12.2024
Producenci
L‘Oréal sprzedaje dwie marki kosmetyczne: Decléor i Saint-Gervais Mont Blanc
Kosmetyczny gigant L’Oréal poinformował o sprzedaży dwóch marek kosmetycznych ze swojego portfolio – Decléor i Saint-Gervais Mont Blanc. Trafią one do nowej francuskiej grupy Cospal.
16.12.2024
03. styczeń 2025 16:22