StoryEditor
Producenci
20.09.2023 13:20

Procter & Gamble z nowym CEO w Europie Centralnej. Został nim Uluc Ayik

Uluc Ayik, CEO Procter & Gamble w Europie Centralnej / P&G
Stanowisko CEO w Procter & Gamble w Europie Centralnej objął Uluc Ayik. Będzie odpowiadał ze działania komercyjne i operacyjne firmy w 10 krajach, tj. w Polsce, Czechach, Słowacji, Chorwacji, Słowenii, Ukrainie, na Węgrzech oraz w krajach bałtyckich.

Procter & Gamble w Europie Centralnej ma nowego CEO. Uluc Ayik, który objął to stanowisko z dniem 1 września mówi:

Objęcie kierownictwa i odpowiedzialności za działalność P&G w Europie Środkowej to ogromny zaszczyt. Z wielką radością rozpoczynam współpracę z utalentowanymi i zaangażowanymi pracownikami P&G. Cieszę się, że wspólnie będziemy oferować 120 milionom konsumentów regionu nasze niedoścignione innowacje produktowe, współpracować z partnerami biznesowymi nad działaniami wspierającymi rozwój rynku i wywierać pozytywny wpływ na nasze lokalne społeczności.  Europa Środkowa to region o ogromnym potencjale rozwoju, a skala naszej obecności sprawia, że odgrywa on kluczową rolę w działalności P&G w Europie i na świecie.

Uluc Ayik jest związany z P&G od 1996 roku.  Po uzyskaniu dyplomu na kierunku Zarządzanie w biznesie na Uniwersytecie Bosforskim w Stambule dołączył do tureckiego oddziału firmy.  Jego ścieżka kariery obejmuje zarządzanie sprzedażą, marketing, a także stanowiska w kierowniczych strukturach P&G na poziomie lokalnym i regionalnym. Odpowiadał m.in. za obszary biznesowe związane z kluczowymi kategoriami produktów na rynku tureckim i poza nim. Przed przejęciem odpowiedzialności w Europie Centralnej pełnił funkcję senior vice presidenta sektora produktów do prania i pielęgnacji tkanin w Indiach, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Uluc Ayik jest żonaty, ma dwóch synów.

P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Wśród oferowanych produktów ma wiele marek kosmetycznych, higienicznych i chemicznych: Always, AmbiPur, Ariel, Fairy, Gillette, Head & Shoulders, Lenor, Olay, Oral-B, Pampers i Pantene.W Polsce koncern i jego marki są obecne od 1991 roku. Zlokalizowane u nas fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette – mają kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 120 milionów konsumentów w 10 krajach regionu.

 
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 07:52