StoryEditor
Producenci
24.04.2020 00:00

Jak zarządzać firmą w kryzysie? Bezpłatne webinaria dla przedsiębiorców

Kryzys wywołany pandemią COVID-19 coraz wyraźniej daje o sobie znać, dlatego Santander Bank Polska i Grant Thornton przy współpracy z Wyższą Szkołą Bankową organizują bezpłatne webinaria dla przedsiębiorców. 

Jak wskazują dane Centralnej Ewidencji Informacji i Działalności Gospodarczej, od 1 marca br. już 66 tys. polskich firm zawiesiło swoją działalność, a 15 tys. przedsiębiorstw zostało zlikwidowanych.

Wszyscy musimy się w tych trudnych okolicznościach wspierać, szczególnie teraz, gdy sytuacja epidemiczna realnie wpływa na aktywność gospodarczą. Dlatego też proponujemy przedsiębiorcom cykl bezpłatnych webinarów poświęconych zarządzaniu w czasie pandemii. Spotkania online mają dostarczyć praktycznej wiedzy o tym, co zrobić, by z kryzysu wyjść z jak najmniejszą szkodą dla prowadzonego biznesu – komentuje Paweł Stamburski, dyrektor Obszaru Produktów i Usług Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej w Santander Bank Polska.

Celem webinariów jest wyposażenie przedsiębiorców w wiedzę, która pomoże im lepiej radzić sobie z aktualnymi wyzwaniami i dzięki temu – przetrwać trudne miesiące pandemii w lepszej kondycji. Szkolenia będą dostępne dla wszystkich zainteresowanych. Oto tematy i terminy pierwszych webinariów:

1. Umowy w czasach pandemii, czyli jak bezpiecznie zawierać, wykonywać, nie wykonywać i rozwiązywać umowy

Termin: 28 kwietnia, godz. 10.00-11.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-umowy-w-czasach-pandemii-czyli-jak-bezpiecznie-zawierac-wykonywac-nie-wykonywac-i-rozwiazywac-umowy-23-04/ 

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 dla wielu przedsiębiorców oznacza konieczność podjęcia działań mających na celu przegląd, ocenę, renegocjacje, a nawet rozwiązanie niektórych umów. Dodatkowo, nadzwyczajne okoliczności rodzą dylematy, jak prawidłowo sporządzać umowy odporne na skutki pandemii. Podczas webinarium eksperci omówią najważniejsze kwestie związane z umowami w obecnym, trudnym czasie pandemii.

2. Finansowanie bankowe podczas pandemii: pomiędzy regulacjami a wyzwaniami stawianymi przez obecną sytuację – co powinni wiedzieć kredytobiorcy? 

Termin: 30 kwietnia, godz. 10.00-11.30

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/finansowanie-bankowe-podczas-pandemii-pomiedzy-regulacjami-a-wyzwaniami-stawianymi-przez-obecna-sytuacje-co-powinni-wiedziec-kredytobiorcy/ 

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 dla wielu przedsiębiorców oznacza konieczność rozmów z bankami, szukając wsparcia w kłopotach natury płynnościowej, i możliwości finansowania nowych inwestycji. Rodzą się pytania jak będzie wyglądać finansowanie po kryzysie spowodowanym pandemią COVID-19. Podczas webinarium eksperci omówią na co bankom pozwalają regulatorzy i jak banki starają się godzić nałożone wymogi regulacyjne z akcjami pomocowymi dla przedsiębiorstw. 

3. Nie tylko tarcza antykryzysowa – narzędzia prawa pracy w walce z COVID-19 dla pracodawcy

Termin: 6 maja, godz. 10.00-11.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-nie-tylko-tarcza-antykryzysowa-narzedzia-prawa-pracy-w-walce-z-covid-19-dla-pracodawcy/ 

Nowe okoliczności rynkowe zmuszają przedsiębiorców do zmiany sposobu prowadzenia działalności gospodarczej. Zmieniona organizacja pracy przedsiębiorców może pomóc realizacji bieżących zadań, optymalizacji kosztów zatrudnienia i przygotowania firmy na przyszłość.  Podane zostaną wskazówki jak praktycznie wykorzystać narzędzia prawa pracy w obecnej sytuacji rynkowej i tym samym poprawić sytuację firmy.

4. Jak poprawić płynność firmy poprzez dostępne instrumenty podatkowe? 

Termin: 8 maja, godz. 10.00-12.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-jak-poprawic-plynnosc-firmy-poprzez-dostepne-instrumenty-podatkowe-30-04/ 

Podczas webinarium omówione zostaną narzędzia prawa podatkowego i rozwiązania podatkowe dostępne w „Tarczy Antykryzysowej”, które mogą pomóc w obecnej sytuacji.

5. Odpowiedzialność zarządu w czasach pandemii, czyli jak uchronić się przed osobistą odpowiedzialnością za długi spółki

Termin: 13 maja, godz. 10.00-11.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-odpowiedzialnosc-zarzadu-w-czasach-pandemii-czyli-jak-uchronic-sie-przed-osobista-odpowiedzialnoscia-za-dlugi-spolki-06-05/

Pandemia koronawirusa może stanowić przyczynę utraty płynności finansowej niektórych przedsiębiorców, którzy z uwagi na zaistniałą sytuację nie mogą prowadzić działalności gospodarczej w normalnym zakresie, zgodnie z przyjętymi planami biznesowymi. Stan taki rodzi realne ryzyko zaistnienia przesłanek do ogłoszenia upadłości. Podczas webinarium omówione zostaną przesłanki złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości, a także sposoby jak uchronić się przed osobistą odpowiedzialnością za długi spółki.

6. Zarządzanie firmą w kryzysie – wzmocnienie odporności procesów zarządczych 

Termin: 15 maja, godz. 10.00-11.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-zarzadzanie-firma-w-kryzysie-wzmocnienie-odpornosci-procesow-zarzadczych-08-05/ 

System organizacyjno-zarządczy firmy musi być sprawy i zdolny do realizacji zadań bieżących, identyfikowania dodatkowych zagrożeń i zarządzania nimi w sposób kryzysowy, jak i wychwytywania szans, które daje turbulentne otoczenie. Podczas webinarium eksperci udzielą praktycznych wskazówek, które pomogą wzmocnić sprawność systemu organizacyjno-zarządczego firmy.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.04.2025 12:10
L‘Oreal ze wzrostami po I. kwartale 2025 – mimo trudności na amerykańskim rynku
L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej i innowacjomIG lorealgroupe

L‘Oreal poinformował o 3,5-procentowym wzroście sprzedaży w pierwszym kwartale. Wynik ten przewyższył prognozy, uwzględniające wolniejsze wzrosty. Mocny popyt na kremy do twarzy i perfumy w Europie pomógł poprawić wyniki w obliczu trudnych warunków w Stanach Zjednoczonych.

Francuska grupa kosmetyczna, do której należą m.in. marki Maybelline Makeup i Kiehl‘s Skincare, odnotowała sprzedaż na poziomie 11,7 mld euro w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2025.

L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej, obejmującej szampony marek masowych, ekskluzywne perfumy Valentino oraz dermokosmetyki CeraVe.

Ostatni rok cechował się jedna spowolnieniem wzrostu, na co wpłynęły wzrosty kosztów spowodowane inflacją, a także zaostrzenie się konkurencji na rynku chińskim w kategorii pielęgnacji skóry i dermokosmetyków.

Zdaniem CEO firmy, Nicolasa Hieronimusa, rynek amerykański okazał się w pierwszym kwartale "bardziej wymagający, niż się spodziewano". Hieronimus zaznaczył przy tym, że sytuacja na rynku chińskim okazała się nieco lepsza od prognozowanej.

Jak informowała kilka dni temu grupa LVMH, należąca do niej sieć Sephora odnotowała wolniejszy wzrost w I. kwartale w USA. Na osłabienie wpłynęła konkurencja ze strony tańszych ofert na Amazon.

L‘Oreal obawia się również strat na rynkach, dotkniętych cłami prezydenta Donalda Trumpa. Koncern planuje jednak "napędzać wzrost i zarządzać swoim rachunkiem zysków i strat, aby zrównoważyć wpływ podwyżek ceł – z korzyścią dla marży brutto".

Francuski koncern zapowiada, że zamierza poprawiać swoje wyniki na globalnych rynkach kosmetycznych i kontynuować rozwój pomimo obecnych napięć gospodarczych i geopolitycznych.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 08:25