StoryEditor
Producenci
24.04.2020 00:00

Jak zarządzać firmą w kryzysie? Bezpłatne webinaria dla przedsiębiorców

Kryzys wywołany pandemią COVID-19 coraz wyraźniej daje o sobie znać, dlatego Santander Bank Polska i Grant Thornton przy współpracy z Wyższą Szkołą Bankową organizują bezpłatne webinaria dla przedsiębiorców. 

Jak wskazują dane Centralnej Ewidencji Informacji i Działalności Gospodarczej, od 1 marca br. już 66 tys. polskich firm zawiesiło swoją działalność, a 15 tys. przedsiębiorstw zostało zlikwidowanych.

Wszyscy musimy się w tych trudnych okolicznościach wspierać, szczególnie teraz, gdy sytuacja epidemiczna realnie wpływa na aktywność gospodarczą. Dlatego też proponujemy przedsiębiorcom cykl bezpłatnych webinarów poświęconych zarządzaniu w czasie pandemii. Spotkania online mają dostarczyć praktycznej wiedzy o tym, co zrobić, by z kryzysu wyjść z jak najmniejszą szkodą dla prowadzonego biznesu – komentuje Paweł Stamburski, dyrektor Obszaru Produktów i Usług Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej w Santander Bank Polska.

Celem webinariów jest wyposażenie przedsiębiorców w wiedzę, która pomoże im lepiej radzić sobie z aktualnymi wyzwaniami i dzięki temu – przetrwać trudne miesiące pandemii w lepszej kondycji. Szkolenia będą dostępne dla wszystkich zainteresowanych. Oto tematy i terminy pierwszych webinariów:

1. Umowy w czasach pandemii, czyli jak bezpiecznie zawierać, wykonywać, nie wykonywać i rozwiązywać umowy

Termin: 28 kwietnia, godz. 10.00-11.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-umowy-w-czasach-pandemii-czyli-jak-bezpiecznie-zawierac-wykonywac-nie-wykonywac-i-rozwiazywac-umowy-23-04/ 

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 dla wielu przedsiębiorców oznacza konieczność podjęcia działań mających na celu przegląd, ocenę, renegocjacje, a nawet rozwiązanie niektórych umów. Dodatkowo, nadzwyczajne okoliczności rodzą dylematy, jak prawidłowo sporządzać umowy odporne na skutki pandemii. Podczas webinarium eksperci omówią najważniejsze kwestie związane z umowami w obecnym, trudnym czasie pandemii.

2. Finansowanie bankowe podczas pandemii: pomiędzy regulacjami a wyzwaniami stawianymi przez obecną sytuację – co powinni wiedzieć kredytobiorcy? 

Termin: 30 kwietnia, godz. 10.00-11.30

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/finansowanie-bankowe-podczas-pandemii-pomiedzy-regulacjami-a-wyzwaniami-stawianymi-przez-obecna-sytuacje-co-powinni-wiedziec-kredytobiorcy/ 

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 dla wielu przedsiębiorców oznacza konieczność rozmów z bankami, szukając wsparcia w kłopotach natury płynnościowej, i możliwości finansowania nowych inwestycji. Rodzą się pytania jak będzie wyglądać finansowanie po kryzysie spowodowanym pandemią COVID-19. Podczas webinarium eksperci omówią na co bankom pozwalają regulatorzy i jak banki starają się godzić nałożone wymogi regulacyjne z akcjami pomocowymi dla przedsiębiorstw. 

3. Nie tylko tarcza antykryzysowa – narzędzia prawa pracy w walce z COVID-19 dla pracodawcy

Termin: 6 maja, godz. 10.00-11.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-nie-tylko-tarcza-antykryzysowa-narzedzia-prawa-pracy-w-walce-z-covid-19-dla-pracodawcy/ 

Nowe okoliczności rynkowe zmuszają przedsiębiorców do zmiany sposobu prowadzenia działalności gospodarczej. Zmieniona organizacja pracy przedsiębiorców może pomóc realizacji bieżących zadań, optymalizacji kosztów zatrudnienia i przygotowania firmy na przyszłość.  Podane zostaną wskazówki jak praktycznie wykorzystać narzędzia prawa pracy w obecnej sytuacji rynkowej i tym samym poprawić sytuację firmy.

4. Jak poprawić płynność firmy poprzez dostępne instrumenty podatkowe? 

Termin: 8 maja, godz. 10.00-12.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-jak-poprawic-plynnosc-firmy-poprzez-dostepne-instrumenty-podatkowe-30-04/ 

Podczas webinarium omówione zostaną narzędzia prawa podatkowego i rozwiązania podatkowe dostępne w „Tarczy Antykryzysowej”, które mogą pomóc w obecnej sytuacji.

5. Odpowiedzialność zarządu w czasach pandemii, czyli jak uchronić się przed osobistą odpowiedzialnością za długi spółki

Termin: 13 maja, godz. 10.00-11.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-odpowiedzialnosc-zarzadu-w-czasach-pandemii-czyli-jak-uchronic-sie-przed-osobista-odpowiedzialnoscia-za-dlugi-spolki-06-05/

Pandemia koronawirusa może stanowić przyczynę utraty płynności finansowej niektórych przedsiębiorców, którzy z uwagi na zaistniałą sytuację nie mogą prowadzić działalności gospodarczej w normalnym zakresie, zgodnie z przyjętymi planami biznesowymi. Stan taki rodzi realne ryzyko zaistnienia przesłanek do ogłoszenia upadłości. Podczas webinarium omówione zostaną przesłanki złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości, a także sposoby jak uchronić się przed osobistą odpowiedzialnością za długi spółki.

6. Zarządzanie firmą w kryzysie – wzmocnienie odporności procesów zarządczych 

Termin: 15 maja, godz. 10.00-11.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-zarzadzanie-firma-w-kryzysie-wzmocnienie-odpornosci-procesow-zarzadczych-08-05/ 

System organizacyjno-zarządczy firmy musi być sprawy i zdolny do realizacji zadań bieżących, identyfikowania dodatkowych zagrożeń i zarządzania nimi w sposób kryzysowy, jak i wychwytywania szans, które daje turbulentne otoczenie. Podczas webinarium eksperci udzielą praktycznych wskazówek, które pomogą wzmocnić sprawność systemu organizacyjno-zarządczego firmy.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 03:57