W tym szczególnym czasie potrzeby konsumentów wzrosły, a proces dostarczania i uzupełniania produktów wymaga większych nakładów pracy. Od początku epidemii koronawirusa pracownicy Tesco pracują całą dobę, by umożliwić Polakom dostęp do żywności i innych niezbędnych produktów.
Trwająca rekrutacja osób zainteresowanych pracą tymczasową z elastycznymi warunkami, w sklepach w całym kraju, jest odpowiedzią sieci handlowej na dynamiczną zmianę popytu na rynku i zwiększoną liczbę klientów. Zatrudniając nowe osoby Tesco nie tylko wspiera zespoły sklepowe, ułatwia konsumentom dostęp do produktów, ale także oferuje pracę tym, którzy w trakcie epidemii, ze względu na ograniczenia w działalności w niektórych branżach, nie mają źródeł dochodu i nie mogą kontynuować pracy w swoim zawodzie.
Jak wskazuje sieć handlowa, chętnych jest wielu. Tylko w ciągu ostatnich kilku tygodni w rekrutacji wzięło udział ponad 6 tys. osób, głównie z dużych miast. Kandydaci zgłosili się na najbardziej potrzebne stanowiska, takie jak: asystent sprzedaży internetowej, dostawca i doradca klienta. W rezultacie pracę w Tesco podjęło już 650 nowych pracowników, którzy po odpowiednim przeszkoleniu tymczasowo wspierają zespoły w sklepach Tesco. Sieć handlowa cały czas monitoruje sytuację i w razie potrzeby będzie przeprowadzać kolejne rekrutacje.
- Cieszymy się, że rekrutacja na ten szczególny okres spotkała się z dużym zainteresowaniem. To pomoże nam wzmocnić ciężko pracujące zespoły w sklepach, zapewnić naszym klientom dostęp do dóbr, których potrzebują oraz pomóc tym, którzy ze względu na epidemię zostali obecnie bez pracy. Zatrudniając nowe osoby i zapewniając zastępstwa chronimy także naszych pracowników z grupy ryzyka, jak osoby starsze i kobiety w ciąży, które mają możliwość udania się na urlop. Dlatego z radością witamy nasze nowe koleżanki i kolegów – podkreślił Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.
Tesco Polska to sieć 330 supermarketów i hipermarketów kompaktowych, która działa w Polsce od ponad 20 lat.