W aptece Gemini we Wrocławiu przy ulicy Strzegomskiej do dyspozycji pacjentów został oddany samoobsługowy kiosk. Pozwala on w łatwy sposób samodzielnie sprawdzić dostępność i zarezerwować potrzebne produkty bez stania w kolejce. Po maksymalnie 15 minutach od złożonej rezerwacji na wskazany numer telefonu przychodzi SMS z powiadomieniem o gotowym zamówieniu.
Dzięki kioskowi po złożeniu zamówienia można wiec udać się na inne zakupy, a następnie wrócić i odebrać leki bez kolejki, w specjalnie wydzielonym okienku. Usługa dotyczy całego asortymentu apteki.
***
Gemini wywodzi się z rodzinnej firmy stworzonej przez polskich farmaceutów. Pierwsza apteka powstała 33 lata temu w Wejherowie. Obecnie pod szyldem Gemini działa 238 aptek w ponad 20 miejscowościach. W 2022 roku obsłużyły one ponad 28 mln pacjentów, czyli o 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Farmaceuci zrealizowali w nich ponad 27 mln recept.
Gemini uruchomiło też pierwszą e-aptekę w Polsce. Było to w 2008 roku. Od grudnia 2022 r. sieć prowadzi natomiast Platformę Zdrowia Gemini.pl, która oprócz oferowanie leków, sprzętu medycznego, kosmetyków, suplementów diety (w simie 30 tys. SKU) daje dostęp do bazy wiedzy z zakresu zdrowia, m.in. profilaktyki, schorzeń i praw pacjenta.
Czytaj też: Gemini ma 120 punktów opieki farmaceutycznej. Będą kolejne