– Jak właściwie połączyć online i offline? W Douglas wprowadzamy również #FORWARDBEAUTYDigitalFirst bezpośrednio do naszych sklepów. Dzięki naszym nowym urządzeniom mobilnym, wyposażyliśmy naszych ekspertów kosmetycznych w jedno urządzenie do wszystkich ważnych procesów. I w ten sposób odnosimy sukcesy w obsłudze klienta 360° – czytamy na profilu LinkedIn sieci Douglas.
Aplikacja umożliwia przenośny, wszechstronny sposób pobierania informacji bezpośrednio na półce, oferowanie dalszych usług, korzystanie z zalet Beauty Card, a nawet płatności bezgotówkowe – bez długich kolejek! W ten sposób sieć usprawnia również wewnętrzne procesy poprzez rozwiązanie cyfrowe.
W III kwartale roku obrotowego 2020/2021 grupa Douglas osiągnęła 16,8 proc. wzrostu ogólnej sprzedaży i 20 proc. wzrostu w e-commerce. Sprzedaż e-commerce prawie podwoiła się w ciągu ostatnich 2 lat.
Douglas to wiodąca sieć perfumerii w Europie. Oferuje ponad 130 tys. produktów kosmetycznych i lifestylowych w sklepach internetowych i w ponad 2 tys. sklepów stacjonarnych. Na skutek pandemii i zmiany nawyków zakupowych konsumentów zarząd sieci podjął w tym roku decyzję o zamknięciu ok. 500 stacjonarnych perfumerii w całej Europie z czego około 60 w Niemczech. Największy wysiłek został położony w dalszy rozwój sprzedaży internetowej.
Przeczytaj również: Douglas zdradza sekret swojego sukcesu w e-commerce