Z ostatnich wrześniowych danych PEX PharmaSequence wynika, że sprzedaż kosmetyków w aptekach wzrosła o ponad 10 proc. w porównaniu do roku 2022, a w ujęciu miesiąc do miesiąca – o niemal 20 proc.
Czytaj też: Sprzedaż kosmetyków w aptekach wzrosła
Zjawisko to opisuje też Izabella Wróbel-Lesieur, dyrektorka marketingu firmy Pierre Fabre w Polsce, właściciela takich marek jak Eau Thermale Avène, A-Derma, Ducray Czy Klorane. Mówi o eksplozji zainteresowania dermokosmetykami wśród kupujacych.
– komentuje w rozmowie z portalem wiadomoscikosmetyczne.pl.Dodaje, że dynamika sprzedaży rośnie pomimo, że ceny, w związku z rosnącymi kosztami produkcji i dystrybucji, zostały podniesione.
– wyjaśnia.
Jakich dermokosmetyków szukają konsumenci?
Rynek kosmetyków aptecznych można podzielić na trzy główne kategorie – pielęgnacja ciała, twarzy oraz skóry głowy. Izabella Wróbel-Lesieur mówi, że wśród dermokosmetyków do ciała, w Polsce najczęściej kupowane są emolienty, co wynika z właściwości naszej skóry. Jest ona cieńsza i bardziej sucha niż u przedstawicieli innych narodów.
Wśród dermokosmetyków do pielęgnacji twarzy królują natomiast produkty do skóry trądzikowej, ale równie dobrze sprzedają się wszelkie linie przeciwstarzeniowe. Marki specjalizujące się w pielęgnacji skóry głowy największe zainteresowanie notują wśród produktów zaradczych na stany łupieżowe i przeciwdziałających wypadaniu włosów.
– zwraca uwagę nasza rozmówczyni.
Coraz więcej nowości na rynku dermokosmetycznym
Rynek kosmetyków aptecznych nie był dotychczas tak nastawiony na nowości jak działo się to w przypadku produktów drogeryjnych. Oczywiście pojawiały się na nim innowacje, ale to nie wciąż wprowadzane nowe produkty generowały zainteresowanie tym segmentem ze strony konsumentów. Raczej wracali oni po wypróbowane wcześniej produkty.
– potwierdza Izabella Wróbel-Lesieur.Jednak zwraca uwagę, że teraz także i on zaczyna przyspieszać z wdrożeniami nowych linii. Coraz chętniej sięga po modne substancje, badając je i odkrywając nowe zastosowania i połączenia z innymi składnikami, tak aby zaproponować nową wartość dla konsumenta.
Dermokosmetyki tylko w aptekach
Czy w związku z rosnącym wśród konsumentów zainteresowaniem dermokosmetykami, ich producenci i dystrybutorzy myślą o poszerzeniu dystrybucji i wprowadzeniu swoich produktów do sieci drogeryjnych?
– podsumowuje dyrektorka marketingu firmy Pierre Fabre.