
Rynek i trendy


Rynek i trendy Marki luksusowe i premium w Polsce 2024/25: największe wyzwania [RAPORT] Segment marek premium i luksusowych rozwija się w Polsce w szybkim tempie. W obliczu rosnącej konkurencji i ewoluujących trendów konsumenckich kluczowe pytania brzmią: kim są klienci marek premium w Polsce i jak budować ich lojalność – mówią Dominika Hofman i Marta Wojciechowska, autorki raportu “Doświadczenia klienta w Polsce. Segment premium i luxury”. 19.02.2025

Rynek i trendy Broda, wąsy i kremy pod oczy, czyli mężczyźni w kosmetycznym świecie Co trzeci mężczyzna przyznaje się do tego, że dbanie o siebie daje mu przyjemność. Mężczyźni z pokolenia Z są bardziej otwarci na produkty kosmetyczne do stylizacji, a ich stosowanie jest dla nich sposobem na dobre czucie się ze sobą oraz na to, aby się sobie podobać. Co czwarty mężczyzna z tej grupy wiekowej stwierdza, że wydaje dużo pieniędzy na kosmetyki i artykuły do higieny osobistej. 19.02.2025

Rynek i trendy Nastroje konsumenckie w lutym: poprawa oceny bieżącej, pogorszenie prognoz Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, w lutym zaobserwowano poprawę bieżących nastrojów konsumenckich, przy jednoczesnym pogorszeniu oczekiwań dotyczących przyszłości. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), który odzwierciedla aktualne tendencje w konsumpcji indywidualnej, osiągnął wartość -14,8, co oznacza wzrost o 0,3 punktu procentowego w porównaniu do stycznia. 19.02.2025

Hurt i dystrybucja Tesori D’Oriente podsumowało sprzedaż na platformie Allegro za 2024 rok Marka Tesori D’Oriente podsumowała swoje wyniki sprzedaży na platformie Allegro za cały 2024 rok. Szczególnie dobre wyniki włoska marka osiągnęła w kategorii płynów do płukania tkanin, zajmując drugie miejsce tuż za popularnym od lat na polskim rynku Lenorem. Warto podkreślić też dobre wyniki Tesori w innych “pachnących kategoriach”. 18.02.2025

Rynek i trendy Santander Consumer Bank: 41 proc. Polaków częściej wybierało w 2024 r. zakupy stacjonarne niż internetowe Według najnowszego badania Santander Consumer Banku zakupy online jako główną formę nabywania produktów wskazało 27 proc. badanych, natomiast 30 proc. respondentów deklarowało, że korzystało z obu metod w równym stopniu. Wyniki te mogą zaskakiwać, biorąc pod uwagę, że niemal wszyscy młodzi Polacy codziennie korzystają z Internetu – 97 proc. osób w wieku 18-29 lat oraz 98 proc. w grupie 30-39 lat. 18.02.2025

Perfumerie The Perfume Shop sprzedał na walentynki ponad 240 tys. sztuk perfum Brytyjska sieć The Perfume Shop poinformowała o świetnych wynikach sprzedaży w okresie poprzedzającym popularne walentynki. W okresie 1-14 lutego klienci zakupili blisko ćwierć miliona (ponad 240 tys.) sztuk perfum. 18.02.2025

Rynek i trendy Mintel: Wzrost popularności produktów do opalania wśród czarnoskórej społeczności — co to oznacza? Zgodnie z nowymi badaniami przeprowadzonymi przez firmę Mintel, niemal jedna czwarta (22 proc.) czarnoskórej społeczności korzysta z produktów do samoopalania, co stanowi wzrost o 175 proc. w porównaniu do roku 2022, kiedy to wskaźnik ten wynosił jedynie 8 proc. Zjawisko to jest szczególnie widoczne wśród młodszych konsumentów, w tym pokoleń Z (w wieku 18-28 lat w 2024 roku) oraz Millenialsów (w wieku 29-45 lat w 2024 roku), gdzie ... 17.02.2025

Targi i konferencje Targi Cosmoprof 2025 startują 20 marca; będzie tam nasza redakcja! 56. edycja targów Cosmoprof, będących najważniejszym wydarzeniem branżowym B2B branży kosmetycznej, odbędzie się w Bolonii w dniach 20-23 marca. W sumie na targach pojawi się ponad 3 tys. firm z 65 krajów. Redakcja Wiadomości Kosmetycznych będzie przyglądać się temu wydarzeniu z bliska. 17.02.2025

Rynek i trendy Fast-beauty vs. slow-skincare: Wzrost świadomej konsumpcji w branży beauty Zjawisko ograniczonej konsumpcji w branży beauty nie jest nowe, ale jego konsekwentny wzrost wskazuje na znaczącą zmianę kulturową w podejściu do zakupów. Trendy takie jak „use what I have” (używaj tego, co już masz) czy wyzwania „no/low buy” (niekupowanie lub ograniczone kupowanie) podkreślają rosnącą świadomość konsumentów w kwestii tego, co wprowadzają do swoich domów. Coraz większa liczba osób stawia na ... 14.02.2025

Rynek i trendy Circana: Amerykański rynek kosmetyków luksusowych rośnie czwarty rok z rzędu Według najnowszego raportu Circana, amerykański rynek kosmetyków luksusowych odnotował wzrost wartości sprzedaży o 7 proc. rok do roku, osiągając 33,9 miliarda dolarów w 2024 roku. To już czwarty rok z rzędu, w którym branża ta dynamicznie się rozwija. Dla porównania, kosmetyki z segmentu masowego również zanotowały wzrost, jednak w mniejszym tempie – o 3 proc. w stosunku do roku poprzedniego. 14.02.2025

Producenci Interparfums informuje o rekordowej sprzedaży rocznej Mimo że wiele koncernów kosmetycznych stanęło w obliczu niekorzystnych warunków ekonomicznych, globalna sprzedaż perfum ma się świetnie i ratuje ich wyniki sprzedażowe. Interparfums poinformowało o rekordowej sprzedaży za IV kwartał oraz cały 2024 rok. 14.02.2025

Rynek i trendy Euromonitor: Rynek suplementów sexual wellness w Europie dynamicznie rośnie Coraz bardziej otwarte podejście do zdrowia seksualnego i ogólnego dobrostanu w Europie przyczynia się do dynamicznego wzrostu popytu na suplementy wspierające zdrowie seksualne. Jak podaje firma analityczna Euromonitor International, rosnąca świadomość znaczenia zdrowia psychicznego i fizycznego napędza zainteresowanie produktami poprawiającymi jakość życia seksualnego. 13.02.2025

Rynek i trendy Personnel Service: Walentynki za pasem, stawki w branży beauty rosną Walentynki to jedno z tych świąt, które wyraźnie wpływają na wzrost popytu na usługi z różnych branż. Jak wynika z raportu Personnel Service, w tym okresie rośnie zainteresowanie usługami gastronomicznymi, kurierskimi, florystycznymi oraz tymi związanymi z sektorem beauty. Większe zapotrzebowanie na pracowników sprawia, że wynagrodzenia w tych branżach wzrosły o 10-15 proc. w porównaniu do ubiegłego roku, a stawki godzinowe ... 12.02.2025

Rynek i trendy Danae dla Allegro: Polacy często pozostawiają walentynkowe zakupy na ostatnią chwilę [RAPORT] Według badania przeprowadzonego przez Danae dla Allegro, aż 65 proc. Polaków uznaje walentynki za istotne święto. Szczególnie wyróżnia się najmłodsza grupa dorosłych w wieku 18–24 lata – aż 40 proc. z nich wskazuje ten dzień jako „bardzo ważną” okazję do świętowania. To właśnie oni najczęściej deklarują chęć obchodzenia tego święta (77 proc). Wyniki badania potwierdzają, że walentynki są w Polsce dobrze ... 12.02.2025

Rynek i trendy Poznaliśmy najważniejsze trendy beauty 2025 wg sieci Boots Brytyjska sieć drogeryjno-apteczna Boots zaprezentowała po raz piąty swój coroczny Beauty Trends Report. Przedstawiono w nim sześć najważniejszych trendów, które zdominują branżę kosmetyczną w bieżącym roku. Na topie kosmetyki koreańskie, rośnie też zainteresowanie produktami chińskich marek. Coraz większą wagę ma wellness oraz zdrowy sen. 11.02.2025

Producenci Kolejna marka modowa wkracza do branży perfumiarskiej – tym razem Jacquemus Marka Jacquemus poinformowała, że dzięki współpracy z L’Oréal zacznie nowy rozdział swojej działalności. “Perfumy i piękno zawsze były częścią mojej wizji marki” – zadeklarował Simon Porte Jacquemus, twórca marki. 07.02.2025

Marketing i media Neuronauka w marketingu. Quo vadis etyko? Wiele firm oddałoby prezesa razem z zarządem za kampanię marketingową, która wydaje się otwierać czaszkę konsumenta i wkładać doń pożądanie wobec produktu – a to często obiecują agencje marketingowe, które reklamują się działaniem w zakresie neuromarketingu. Neuronauka oddaje owszem zasługi marketingowi, ale nie jest ani magiczną różdżką, ani panaceum na bolączki marketerów. Jest za to poważnym dylematem etycznym, ... 05.02.2025

Perfumerie Notino podsumowało wyniki za ostatni kwartał 2024 Ostatnie trzy miesiące 2024 roku okazały się dla Notino sukcesem – zaowocowały ponad 10 milionami zamówień. Sprzedaż napędzały w tym czasie promocje związane z Black Friday oraz okresem świąt Bożego Narodzenia. 04.02.2025

Włosy Lush: rośnie sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy Jak podała sieć Lush, sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy wzrosła o 264 proc. Wzrost ten wynika z faktu, że coraz więcej konsumentów zdaje sobie sprawę z wagi dbania o skórę głowy. 04.02.2025

Rynek i trendy Lidl, Action i Rossmann na szczycie rankingu sieci handlowych Listonic Lidl, Action, Rossmann oraz Ikea to sieci handlowe, w których Polacy najchętniej planowali zakupy według rankingu sieci handlowych aplikacji Listonic. 04.02.2025

Rynek i trendy Global Wellness Summit prezentuje 10 rosnących trendów wellness: u szczytu analogowość, sauna i suplementy Podczas corocznej konferencji Global Wellness Summit zaprezentowano The Future of Wellness Trends Report 2025, który podkreśla rosnące znaczenie branży wellness na świecie. Z najnowszych danych wynika, że globalna gospodarka wellness osiągnęła wartość 6,3 biliona dolarów w 2023 roku, a do 2028 roku prognozuje się jej wzrost do 9 bilionów dolarów. Największymi segmentami rynku pozostają pielęgnacja osobista, uroda oraz zdrowe ... 03.02.2025

Sieci i centra handlowe E-commerce odbiera klientów galeriom handlowym Galerie i centra handlowe odnotowały w 2024 roku lekkie spadki ruchu klientów –wynika z cyklicznego raportu, wydawanego przez firmę technologiczną Proxi.cloud. Obserwacja zachowań blisko 1,5 mln unikalnych konsumentów w 710 centrach i galeriach handlowych pokazuje, że w 2024 roku ruch w tego typu obiektach spadł o 3,5 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym. 03.02.2025
