Rynek i trendy
Blix: Blisko 46 proc. Polaków kupi prezenty pod choinkę hybrydowo — aż 61 proc. kupi pod choinkę kosmetyki.
W tym roku Polacy zmieniają swoje zwyczaje zakupowe na święta. Chociaż wciąż dominują zakupy hybrydowe, ich popularność maleje. Rośnie natomiast znaczenie tradycyjnych zakupów stacjonarnych, a jednocześnie Polacy coraz częściej wybierają praktyczne i wartościowe prezenty.
20.12.2024
Apteki
Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach
Niemiecka sieć drogerii, która w Polsce rozwija się dopiero drugi rok, przygotowuje się do uruchomienia apteki internetowej z lekami bez recepty. Na początek OTC będą dostarczane klientom z Niemiec za pośrednictwem apteki internetowej DM w Czechach.
19.12.2024
Rynek i trendy
Kenvue: Coraz więcej Europejczyków szuka porady u farmaceutów w kwestiach zdrowia skóry
Rosnące trudności w dostępie do lekarzy sprawiają, że farmaceuci stają się pierwszym źródłem porady zdrowotnej dla wielu Europejczyków. Badanie zlecone przez Kenvue, przeprowadzone wśród 500 farmaceutów z Niemiec, Włoch, Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, ujawnia skalę ich obciążenia oraz niedocenianie ich roli przez decydentów.
18.12.2024
Rynek i trendy
Trendy beauty wg Superdrug: czego młodzi klienci oczekują od drogerii w 2025 roku?
Brytyjska sieć drogeryjna Superdrug przedstawiła swoje prognozy, dotyczące pielęgnowania urody w nadchodzącym roku. O zdanie zapytała najmłodszych konsumentów w wieku 13-16 lat.
18.12.2024
Rynek i trendy
Kantar i Blix: Najpopularniejsze marki kosmetyczne w polskich sklepach [Raport]
Jakie marki kosmetyczne wybierali ostanio najchętniej polscy smart shopperzy w sklepach stacjonarnych? Czym kierują się w swoich wyborach najmłodsi konsumenci? Tego można dowiedzieć się z cyklicznego badania FMCG Brands We Shop, przeprowadzonego przez Blix i Kantar.
18.12.2024
Rynek i trendy
Polacy coraz bardziej świadomi zakupowo – cena wciąż króluje, ale liczy się też doświadczenie [RAPORT OC&C Retail Proposition Index 2024]
Raport OC&C Retail Proposition Index 2024 pokazuje, że Polacy podejmują coraz bardziej przemyślane decyzje zakupowe. Najniższe ceny nadal dominują jako kluczowe kryterium wyboru, ale na znaczeniu zyskują również jakość obsługi, doświadczenia zakupowe i nowoczesne technologie.
17.12.2024
Rynek i trendy
Kosmetyki i szampan – luksus w przystępnej cenie przyciąga klientów w czasach kryzysu
Konsumenci oszczędzają – ale robią wyjątki na niezwykłe okazje. Kosmetyki i szampan cieszą się popularnością, a sprzedawcy luksusowych artykułów nie odczuwają kryzysu. Wręcz przeciwnie, w trudnych czasach sprzedaż luksusu idzie coraz lepiej.
17.12.2024
Rynek i trendy
GUS: Ceny wyrobów farmaceutycznych i produktów higieny osobistej w listopadzie 2024 roku wzrosły średnio o 3 proc. rok do roku
W listopadzie 2024 roku wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych wzrósł o 4,7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Szczególną uwagę zwracają zmiany cen w sektorze usług fryzjerskich i kosmetycznych, artykułów higienicznych oraz wyrobów farmaceutycznych.
13.12.2024
Rynek i trendy
Marcin Polak, Delia Cosmetics: Konkurencja i zmiany pokoleniowe wymuszą konsolidacje firm [SONDA: Prognozy 2025]
Analizy wskazują na dalszy wzrost popytu na rynku kosmetycznym. Wyzwaniem dla branży będą jednak presja kosztowa oraz zmieniające się regulacje unijne. Te czynniki oraz zmiany pokoleniowe wymuszą kolejne konsolidacje firm – mówi Marcin Polak, dyrektor zarządzający Delia Cosmetics, w naszej sondzie na temat prognoz i wyzwań dla branży kosmetycznej na 2025 rok.
12.12.2024
Rynek i trendy
Rynek dóbr luksusowych w Polsce w 2024. Kosmetyki i perfumy ze wzrostem wartości [RAPORT]
Polski rynek dóbr luksusowych ma się dobrze, w 2024 roku osiągnie wartość 55,6 mld zł. Segment kosmetyków i perfum odnotował znaczny wzrost wartości, podobnie jak luksusowe hotele i SPA – wynika z raportu KPMG.
11.12.2024
Rynek i trendy
Monika Czaplicka, Priders: Osoby LGBT nie przestają robić zakupów z końcem Pride, nie ignoruj ich w święta
Często myślimy o społeczności LGBTQ+ głównie w czerwcu, kiedy obchodzimy Miesiąc Dumy. Osoby LGBTQ+ są jednak konsumentami przez cały rok, a ich decyzje zakupowe mają znaczący wpływ na rynek. Szczególnie widoczne jest to w okresie świątecznym, kiedy to wszyscy — niezależnie od orientacji czy tożsamości — szukamy idealnych prezentów dla bliskich.
10.12.2024
Rynek i trendy
Edyta Kresińska, Drogerie Jawa: Innowacje i nowe kategorie produktów rozwijają rynek kosmetyczny
Jakie trendy wybijają się w kluczowych kategoriach rynku kosmetycznego? Co napędza kategorię kosmetyków do włosów? Czy naturalność produktów pielęgnacyjnych jest istotna? Jak radzą sobie marki koreańskie? Na nasze pytania odpowiada Edyta Kresińska, doradca zarządu ds. marketingu w sieci Drogerie Jawa.
10.12.2024
Rynek i trendy
Circana i Wizaż: kosmetyczne zestawy prezentowe pod choinkę nadal popularne
Nadchodzące Święta Bożego Narodzenia upłyną pod znakiem zestawów kosmetycznych – wynika z raportu Circana, badającego rynek kosmetyczny w Wielkiej Brytanii. Od października sprzedaż ekskluzywnych zestawów kosmetycznych wzrosła o 5 proc. w porównaniu do zeszłego roku, przynosząc 55,3 mln funtów.
10.12.2024
Rynek i trendy
Rynek kosmetyczny odczuje skutki ceł Trumpa, klientów czekają podwyżki
Jeśli prezydent-elekt zrealizuje swoje zapowiedzi, dotyczące znacznego podwyższenia ceł na importowane surowce i produkty, ceny kosmetyków wzrosną nawet znacząco – nie mają co do tego wątpliwości amerykańscy eksperci. Zmiany odczują klienci. Czy będziemy świadkami powrotu “efektu szminki”?
10.12.2024
Rynek i trendy
Mamy kolor roku 2025 Pantone — został nim brąz Mocha Mousse
Pantone, światowy autorytet w dziedzinie kolorów, ogłosił, że kolorem roku 2025 będzie Mocha Mousse (PANTONE 17-1230), ciepły, bogaty odcień brązu. Decyzja ta wywołała mieszane reakcje w sieci, a sam kolor już teraz staje się tematem dyskusji w branży mody, designu i technologii.
09.12.2024
Zapachy
Lattafa goni Diora: arabskie perfumy podbijają serca Polaków
Perfumy arabskie, od lat cenione przez znawców zapachów niszowych i często sprowadzane przez nich indywidualnie z ZEA, Omanu czy Kataru, w ostatnich miesiącach szybko zyskują w Polsce popularność. Jakie są przyczyny?
06.12.2024
Rynek i trendy
Pekao: Mimo trudności z utrzymaniem marż polska branża kosmetyczna ma się nadspodziewanie dobrze
Mimo wyzwań związanych z rosnącymi kosztami pracy i surowców, polska branża kosmetyczna odnotowała imponujące wyniki finansowe w pierwszej połowie 2024 roku. Wzrost zysków w produkcji wyniósł aż 57 proc. r/r, a dystrybucja hurtowa i detaliczna poprawiły wyniki odpowiednio o 41 proc. i 19 proc. Wyróżnia to sektor na tle innych przedsiębiorstw, które borykają się z 25-procentowym spadkiem wyniku finansowego netto, wynika z ...
05.12.2024
Rynek i trendy
Valéry Gaucherand, L‘Oréal: Przed nami czas napędzany szybkim postępem technologicznym
Przed nami czas napędzany szybkim postępem technologicznym i zmieniającymi się potrzebami konsumentek oraz konsumentów. Jednym z ważnych wyzwań będzie odpowiedź na oczekiwania dotyczące zrównoważonego rozwoju. Istotnym motorem wzrostu w branży pozostanie natomiast e-commerce – mówi Valéry Gaucherand, dyrektor generalny L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.
05.12.2024
Rynek i trendy
Cyber Monday 2024 bije rekordy – największy dzień zakupów online w historii?
Cyber Monday, największy dzień zakupów w sieci, przeszedł do historii jako prawdopodobnie rekordowy. Już o godzinie 18:30 w poniedziałek klienci wydali około 8,7 miliarda dolarów, a dane Adobe Analytics wskazują, że wieczorne godziny szczytu miały przynieść jeszcze większe wyniki.
04.12.2024
Rynek i trendy
Kamilla Stańczyk, Eco & More: Potrzebujemy przejrzystych ekozasad, które będą obowiązywały WSZYSTKICH
Dlaczego w Europie zabroniono pisania nam, że coś jest biodegradowalne albo, że kosmetyk nie zawiera SLS? Zabijamy biurokracją własną produkcję, a wpuszczamy na rynek kompletnie niesprawdzone kosmetyki przez platformy bazarowe. Rynek produktów ekologicznych wymaga przejrzystych zasad, które będą obowiązywały wszystkich – mówi Kamilla Stańczyk, prezes i współtwórczyni firmy Eco & More w naszej rozmowie o produktach naturalnych ...
04.12.2024
Rynek i trendy
Maciej Sokołowski, Kiehl’s: Przystępny luksus przyciągnie konsumentów do selektywnych marek [SONDA: Prognozy 2025]
Polacy coraz częściej kierują swoją uwagę w stronę kosmetyków selektywnych, a tzw. segment „affordable luxury” nabiera coraz większego znaczenia, jeśli chodzi o rekrutację konsumentów do marek perfumeryjnych – mówi Maciej Sokołowski, brand business director Polska i Kraje Bałtyckie, Kiehl’s w naszej redakcyjnej sondzie na temat prognoz dla branży kosmetycznej na 2025 rok.
03.12.2024
Rynek i trendy
Nowa era konserwatyzmu: jak trumpizm wpłynie na przemysł urodowy?
Rządy populistycznej prawicy oraz zwycięstwo Donalda Trumpa w wyborach prezydenckich wskazują na głębokie zmiany w światowej polityce. Te zmiany przenikają również do mody i przemysłu piękna, gdzie estetyka konserwatyzmu odzwierciedla nowy porządek społeczny.
02.12.2024
Rynek i trendy
Marta Iwanowska-Giler, OnlyBio.life: Wyzwaniem będzie kreowanie wyróżniających się na rynku poduktów [SONDA: Prognozy 2025]
Personalizacja produktów, formuły clean beauty, zainteresowanie kosmetykami profesjonalnymi, funkcjonalnymi – to trendy, które będą wpływać na kosmetyczny rynek w 2025 roku. Jego siłą napędową w Polsce będą konkurencyjność i przedsiębiorczość dostawców, a wyzwaniem kreowanie wyróżniających się produktów – uważa Marta Iwanowska-Giler, dyrektor ds. kreacji OnlyBio.life.
02.12.2024
Rynek i trendy
TOP 10 artykułów listopada 2024: nowy model cenowy The Ordinary, Natura i marki Reckitt Benckiser na sprzedaż
Mniej lub bardziej piękna polska jesień już w pełnym rozkwicie, a na portalu nasi czytelnicy i czytelniczki klikali najczęściej w teksty dotyczące nowatorskiego podejścia do cen marki The Ordinary oraz sprzedaży sieci drogerii Natura i marek należących do Reckitt Benckiser. Co jeszcze Was interesowało?
29.11.2024
21. grudzień 2024 07:23