Sieci i centra handlowe
Dystrybutorzy rynku mody i beauty łączą siły w działaniach na rzecz klimatu
About You Group, Yoox Net-A-Porter i Zalando łączą siły z Asos, Boozt i Selfridges w ramach inicjatywy edukacyjnej Fashion Leap For Climate. Do programu będzie miało dostęp blisko sto marek partnerskich.
20.01.2025
Rynek i trendy
Chemia gospodarcza liderem drożyzny w polskich sklepach [dane za grudzień 2024]
W grudniu artykuły chemii gospodarczej były droższe aż 10,3 proc. w stosunku do grudnia 2023, co pozwoliło tej kategorii zająć pierwsze miejsce w najnowszym rankingu drożyzny. Powody tego drastycznego skoku cen wyjaśniają eksperci.
20.01.2025
Rynek i trendy
Marta Wojciechowska: Od silversów do generacji alfa. Czego klienci oczekują od marek kosmetycznych? [ANALIZA]
Jak efektywnie docierać do różnych segmentów rynku i czy to wiek stanowi oś podziału? Czego poszukują obecnie klienci marek luksusowych? Które trendy przenikają wszystkie pokolenia?
18.01.2025
Rynek i trendy
Millenialsi kupują w social mediach częściej niż Zetki? Zaskakujące wyniki badań Retail Technology Show
Millenialsi w Wielkiej Brytanii przejmują prowadzenie w zakupach za pośrednictwem mediów społecznościowych, wyprzedzając technologicznie biegłą Generację Z. Wartość rynku social commerce w kraju ma wzrosnąć z 7,4 miliarda do niemal 16 miliardów funtów do 2028 roku, co oznacza dynamiczny rozwój tej formy sprzedaży.
16.01.2025
Rynek i trendy
Koniec królowania mięty? Nietypowe smaki i nowoczesne rozwiązania w higienie jamy ustnej napędzają rynek
Rynek produktów do higieny jamy ustnej wchodzi w 2025 rok z imponującym tempem wzrostu. Konsumenci coraz częściej sięgają po innowacyjne, naturalne i ekologiczne rozwiązania, co napędza rozwój tego sektora. Kluczowe trendy to rosnąca popularność domowych produktów wybielających, segment premium oraz nietypowe smaki i formy aplikacji.
16.01.2025
Zabiegi kosmetyczne
Turystyka zabiegowa, skutki Ozempic i inne trendy medycyny estetycznej w 2025
Eksperci z londyńskiego Centre for Surgery wskazali główne trendy w chirurgii plastycznej i estetycznej, które będą najpopularniejsze w 2025 roku – zarówno wśród młodszej generacji, jak i wśród osób dojrzałych.
15.01.2025
Rynek i trendy
Karolina Szałas, PMR: Udział sklepów internetowych w sprzedaży kosmetyków i chemii gospodarczej nadal rośnie
W 2024 roku wartość sprzedaży kosmetyków i chemii gospodarczej w sklepach internetowych w Polsce osiągnęła ponad 4 mld zł, przy nominalnym wzroście na poziomie 11 proc. r/r. Odpowiedzialna była za to przede wszystkim inflacja.
14.01.2025
Wyposażenie i technologie
Kantar: Polacy świadomymi konsumentami, są ciekawi składów produktów kosmetycznych i spożywczych
Polacy chcą wiedzieć więcej o produktach, które zamierzają kupić. Większość uważa się za świadomych konsumentów, regularnie sprawdzając przed zakupem informacje o artykułach takich jak żywność, kosmetyki, czy produkty apteczne. Pomocne w tym są smartfony i kody QR.
09.01.2025
Zapachy
Top trendy w branży perfumiarskiej: AI, nisza, social media i wellness
Jakie trendy wpływają najmocniej na branżę perfumiarską w 2025 roku? Bez wątpienia nadal mocno widoczny pozostanie wpływ social mediów, sztucznej inteligencji (AI), inkluzywności, zrównoważonego rozwoju i dobrego samopoczucia konsumentów.
09.01.2025
Rynek i trendy
Historyczny sukces koreańskiej kosmetyki: eksport przekroczył 10 miliardów dolarów
Pierwszy raz w historii eksport koreańskich kosmetyków przekroczył wartość 10 miliardów dolarów. W 2024 roku osiągnął 10,2 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 20,6 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Sukces ten wskazuje na rosnącą popularność produktów K-Beauty na rynkach międzynarodowych.
08.01.2025
Rynek i trendy
Prawdziwy facet żuje pszczoły, a myje się olejem silnikowym – o zestawach prezentowych dla mężczyzn
Przełom roku oznacza wysyp kosmetyków w zestawach przeznaczonych na prezent. Trend ten nie omija także produktów męskich, a opakowania, w jakich się je sprzedaje, potrafią być doprawdy kuriozalne.
07.01.2025
Rynek i trendy
Wyzwanie dla branży kosmetycznej: być częścią rozwiązania, a nie problemu [Raport IPSOS dla WK]
Branża kosmetyczna, jak wiele innych gałęzi przemysłu, stoi obecnie przed wyzwaniami, które z jednej strony stanowią zagrożenie, z drugiej stwarzają szansę na pozytywny wpływ i niwelowanie problemów współczesnego świata – uważa Magdalena Piwkowska, senior project manager w zespole Innovation, Ipsos Poland.
07.01.2025
Rynek i trendy
"Emily w Paryżu" to billboard, nie serial; co z tego wynika dla marek kosmetycznych w perspektywie 5. sezonu? [CASE STUDY]
„Emily w Paryżu” to nie tylko kolejny hit Netflixa, który właśnie został przedłużony o kolejny sezon, ale także platforma, która przekształca rynek marketingu luksusowych marek i kosmetyków. Serial, znany z kontrowersyjnych stylizacji i ekstrawaganckich wątków fabularnych, stał się trampoliną do sukcesu dla wielu marek. Jak dokładnie wygląda ta transformacja? Przyjrzyjmy się danym i wpływowi tego fenomenu.
02.01.2025
Marketing i media
Unilever i L’ Oreal wśród 25 największych reklamodawców 2024 roku
Globalne wydatki reklamowe osiągnęły w 2024 roku rekordowy poziom, wynosząc około 772,4 mld dolarów. To wzrost o 9,5 proc. w porównaniu do roku wcześniejszego. W czołówce reklamodawców znalazły się również firmy z branży kosmetycznej.
02.01.2025
Włosy
Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025
Jakie będą najważniejsze trendy w pielęgnacji włosów w 2025 roku? Konsumenci będą poszukiwać w drogeriach nowoczesnych, a jednocześnie dostępnych cenowo produktów, które pozwolą uporać się z największymi problemami z włosami: brakiem połysku, łupieżem oraz ich nadmiernym wypadaniem.
02.01.2025
Rynek i trendy
Najpopularniejsze marki kosmetyczne Polaków w 2024 [Raport]
Aplikacja Listonic przygotowała roczne podsumowanie najpopularniejszych produktów i top marek, które polscy konsumenci preferowali w 2024 roku podczas zakupów. Jakie marki szamponów, mydeł i pasty do zębów najczęściej wybierano w sklepach?
31.12.2024
Rynek i trendy
TOP roku 2024: Kłopoty w Verona Products Professional, Avon wchodzi do drogerii, Rihanna ambasadorką Diora
W tym roku naszych czytelników i czytelniczki najbardziej interesowały zmiany w modelu funkcjonowania Avonu, problemy trapiące Verona Products Professional, Rihanna jako ambasadorka Diora i nowe perfumy Dody. Co jeszcze przyciągnęło Waszą uwagę?
31.12.2024
Zabiegi kosmetyczne
Trendy w chirurgii plastycznej: panowie coraz chętniej poprawiają urodę
Do chirurgów plastycznych trafiają coraz młodsi pacjenci, a na zabiegi decyduje się coraz więcej mężczyzn. Pacjenci wiedzą, jak chcą wyglądać, a wiedzę czerpią przede wszystkim z social mediów – głównie TikToka i Instagrama.
31.12.2024
Rynek i trendy
Pokolenie alfa w krainie piękna: zmiana społeczna czy przejściowy trend?
Pokolenie alfa dołączyło do aktywnych konsumentów branży kosmetycznej o wiele szybciej niż jakiekolwiek starsze generacje. Alarmująca zmiana społeczna czy trend, który przeminie?
30.12.2024
Rynek i trendy
EY Future Consumer Index: Konsumenci i konsumentki polegają coraz bardziej na programach lojalnościowych i aplikacjach
Z badania EY Future Consumer Index wynika, że Polacy coraz częściej korzystają z aplikacji mobilnych oraz programów lojalnościowych oferowanych przez sklepy i marki. Kluczowym motywatorem są zniżki, a personalizacja oferty staje się równie istotna co bezpieczeństwo danych.
30.12.2024
Praca
Wielka Brytania: przez zamykanie sklepów w rok znikło 170 tys. miejsc pracy w handlu
Upadki sieci detalicznych, w tym tak znanych jak Ted Baker i The Body Shop, przyczyniły się do 41-procentowego wzrostu liczby zlikwidowanych miejsc pracy w handlu – wynika z raportu Centre for Retail Research za 2024 rok.
30.12.2024
Rynek i trendy
Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku
2024 rok był okresem dużej aktywności całej branży kosmetycznej – byliśmy świadkami niezliczonych otwarć nowych perfumerii i drogerii, powstawania nowych marek (w tym wielu powiązanych z celebrytami!) oraz premier nowych produktów i trendów kosmetycznych.
30.12.2024
Rynek i trendy
PKO BP: Rynek kosmetyków do 2028 roku zdominuje pielęgnacja osobista i dynamiczny rozwój technologii dla urody
Według raportu Departamentu Analiz Ekonomicznych PKO BP, segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej nadal będzie panował na rynku kosmetyków, ale to technologia dla urody odnotuje największe tempo wzrostu w latach 2024-2028.
27.12.2024
Rynek i trendy
Luksusowe perfumy na fali wzrostu: rynek utrzyma CAGR w wysokości 7,7 proc. do 2028 roku
Rynek luksusowych perfum czeka dynamiczny rozwój w latach 2023–2028, napędzany rosnącą świadomością marek, preferencją konsumentów wobec produktów premium oraz troską o zdrowie. Prognozowany roczny wzrost na poziomie 7,7 proc. to wynik zmian w trendach zakupowych oraz skutecznych strategii marketingowych liderów branży.
27.12.2024
20. styczeń 2025 12:00