W ostatnich latach marki męskiej pielęgnacji odnotowują duży wzrost, więc zdaniem Mintela jest to dobra okazja, aby pomogły w zwalczaniu szkodliwych stereotypów dotyczących mężczyzn i podnoszeniu świadomości na temat ich zdrowia psychicznego.
- W ostatnich latach silnie skoncentrowano się na zdrowiu psychicznym mężczyzn i z pewnością są sygnały, że wszystko się zmienia na lepsze. Ale biorąc pod uwagę, że wielu mężczyzn uważa, że wstyd może ich powstrzymać od szukania pomocy, zdrowie psychiczne mężczyzn jest nadal głębokim tabu - powiedział Jack Deckett, zastępca dyrektora ds. badań nad stylem życia konsumentów.
- Kampanie firm kosmetycznych muszą nadal zachęcać mężczyzn do rozmów na temat ich samopoczucia psychicznego w komfortowych warunkach, czy to z rodziną, przyjaciółmi czy w środowisku zawodowym. Chociaż rośnie akceptacja takich problemów, jak depresja i lęk, istnieje potrzeba zmiany sposobu postrzegania poważnych chorób psychicznych, takich jak schizofrenia, zaburzenia afektywne dwubiegunowe i zaburzenia osobowości - dodał.
W ostatnich latach marki męskiej pielęgnacji skóry i salony fryzjerskie za granicą próbowały poruszać te kwestie.
Marka produktów do golenia Harry wprowadziła w zeszłym roku kampanię „Mężczyzna podobny do ciebie”, aby walczyć ze szkodliwymi stereotypami nt. mężczyzn. Z kolei The Lions Barber Collective, organizacja charytatywna i społeczność fryzjerów, założona w 2015 roku stara się pomóc zwiększyć świadomość chorób psychicznych, aby zapobiec samobójstwom wśród mężczyzn.