Kolejna dekada będzie znacząca dla sektora piękna i higieny osobistej, ponieważ czwarta rewolucja przemysłowa stanie się głównym nurtem, zachowania konsumentów zmienią się znacznie, a dane demograficzne staną się coraz bardziej zadziwiające.
Marki wykorzystają dane biometryczne do oceny preferencji konsumentów i dostarczą cennej personalizacji, podczas gdy neuromarketing zapewni markom więcej sposobów pomiaru potencjalnego sukcesu, zanim produkt lub kampania trafi na rynek - od wykrywania zmian w stanach emocjonalnych po uchwycenie nieświadomych aspektów podejmowania decyzji przez konsumenta. Aby pomóc markom przygotować się na nadchodzące zmiany i skorzystać z nich, analitycy Mintel ds. urody i higieny osobistej zidentyfikowali najważniejsze wyzwania zbliżającej się dekady w przemyśle kosmetycznym.
Budowanie zaufania
- Wraz z pojawieniem się nowej technologii i nowych sposobów gromadzenia informacji, stworzy to możliwości ciekawych wydarzeń, na przykład dane dotyczące przestrzeni kosmicznej mogą odegrać kluczową rolę w tworzeniu odpowiedniego produktu dla właściwej osoby - mówi portalowi Cosmetics Business Sarah Jindal, starszy globalny analityk ds. urody i higieny osobistej w Mintel.
Zaufanie stanie się kluczowe, nie tylko ze względu na udostępniane informacje, ale także w odpowiedzi na taktyki marketingowe stosowane przez marki. Ludzie będą polegać na własnym instynkcie i będą bardziej niż kiedykolwiek wcześniej dobrze poinformowani przy wyborze produktów ze względu na przeprowadzane przez nich badania.
Przejrzystość marki i unikanie nieporozumień wokół każdego aspektu jej działalności i produktów, wraz z odpowiedzialną misją ekologiczną, staną się decydujące, co przyczyni się do dalszego rozwoju trendu „czystego piękna”.
Jednak konsumenci, którzy chcą produktów ekologicznych i wytwarzanych w sposób zrównoważony, przyjmą składniki wyhodowane w laboratorium, a ich komfort związany z biotechnologią wzrośnie. Przykładem jest firma zajmująca się hodowlą nasion Equinom, która wykorzystuje sekwencjonowanie DNA i niestandardowe algorytmy w celu poprawy jedzenia i tworzenia lepiej funkcjonujących nasion.
W wyniku tych zmian i wielu innych, relacja między marką a konsumentem zmieni się nieodwołalnie do 2030 r., kiedy to konsument podyktuje, czego chce od firm kosmetycznych i w jaki sposób chce to otrzymać.