Zapach odgrywa główną rolę w podjęciu decyzji o zakupie produktu do pielęgnacji włosów, zarówno jako motywator, jak i główny czynnik wpływający na zakupy.
Blisko 12 proc. badanych stwierdziło, że wącha kosmetyków do pielęgnacji włosów tylko czasami, a jedynie 7 proc. deklaruje, że nigdy nie sprawdza, jak pachną takie produkty przed ich zakupem.
W całych procesie podejmowania decyzji zakupowych, to właśnie zapach produktu był numerem jeden dla klientów kupujących produkty do włosów, a 71 proc. konsumentów oceniło go jako 4-5 na poziomie ważności 1-5 (5 to najwyższy). Na kolejnym miejscu wskazano luksusową pianę, która jest ważna dla 53 proc. konsumentów. Na teksturę wskazało 49 proc. respondentów, a sposób dozowania (forma: słoik/butelka) otrzymał, aż 50 proc. głosów.
Ulubione zapachy do pielęgnacji włosów
Klienci uwielbiają świeże, owocowe i cytrusowe zapachy. Te nuty znalazły się w pierwszej piątce zarówno jako generalnie lubiany zapach oraz jako ten, który chcieliby w swoich produktach do pielęgnacji włosów. Zapachy świeże należą do ulubionych i uzyskały 42 proc. wskazań. Kokos wybrało 37 proc. respondentów. Nuty owocowe lubi 26 proc. badanych, a cytrusy 23 proc. Zapach kwiatowy przypadł do gustu 19 proc. ankietowanych, lawenda 16 proc., a miód 9 proc. Tylko 6 proc. konsumentów w USA nie preferuje żadnego zapachu w swoich produktach do pielęgnacji włosów.
Przeczytaj również: Marka OnlyBio stworzyła mobilną aplikację, która wspiera pielęgnację włosów