Nowe badanie ujawnia, że zakupy produktów kosmetycznych sprawiają, że klienci są szczęśliwsi. Uczestnicy badania przeprowadzonego przez money.co.uk, zostali poproszeni o wypełnienie testu Brief Mood Intensity Scale (BMIS) i zarejestrowanie intensywności dziesięciu różnych emocji po dokonaniu zakupu online.
Intensywności każdej emocji przypisano ocenę opartą na pozytywności, z maksymalnym wynikiem 500 punktów za pozycję. Wyniki wskazują, że zakup palety cieni do powiek zwiększa pozytywne emocje kupujących o 62 proc., a świeca zapachowa poprawia nastrój kupujących o 61 proc.
- Zakupy online mogą nas uszczęśliwiać dzięki kilku różnym mechanizmom. Po pierwsze, nawet w świecie obfitości wciąż ewolucyjnie jesteśmy przygotowani do rozważania niedoboru. Z tego powodu zdobywanie nowych przedmiotów, zwłaszcza przecenionych lub ograniczonych, zwykle nas uszczęśliwia i daje poczucie, że zaspokoiliśmy potrzebę i potencjalnie uniknęliśmy przyszłego zagrożenia - skomentował konsultant ds. dobrego samopoczucia i psycholog Lee Chambers.
Zdaniem Catherine Hilley, ekspertki money.co.uk, osoby poszukujące przyjemności, które nie są obecnie w stanie zarezerwować wakacji, mogą szukać komfortu podczas zakupów online.
- Nasze badania pokazują, jak małe zakupy mogą pozytywnie zwiększyć emocje klientów, czego wszyscy potrzebujemy od ponad roku.