StoryEditor
Rynek i trendy
13.04.2022 00:00

Zachodnia chemia nadal ma swoich fanów [MINI REPORTAŻ]

Na polskim rynku zadomowiły się sieci handlowe, a małych indywidualnych sklepów jest coraz mniej, zarówno spożywczych jak i kosmetycznych. Jednak wielu Polaków wciąż bardzo lubi robić zakupy właśnie w takich miejscach. Jeden z takich unikalnych formatów prowadzi na olsztyńskim osiedlu Jaroty Anna Markun. „Zachodni” – sklep z oryginalną chemią i artykułami z zachodu istnieje od roku i ma już swoich stałych klientów.

W sklepie pani Anny przeważają głównie środki do prania, sprzątania, a także do higieny osobistej. Nie mogło zabraknąć również zachodnich słodyczy. 

Dla wielu klientów określenie produkt zachodni" wciąż kojarzy się z wysoką jakością. Mimo tego, że na osiedlu, gdzie znajduje się mój sklep jest zarówno Rossmann, Lidl, Biedronka, Stokrotka czy Intermarche to mam stałych klientów, którzy przychodzą po niedostępne lub mniej popularne w Polsce marki, takie jak Verner, Softlan, Ajona, Felce Azzura – tłumaczy Anna Markun, właścicielka sklepu.

Pani Anna nie musi specjalnie jeździć po towar za granicę. W Polsce działają specjalne hurtownie, które zajmują się sprzedażą zachodniej chemii. Kiedyś takich sklepików, jak ten należący do pani Anny, było na rynku dużo więcej. Dziś oferta online sprawiła, że takie punkty to unikat.

Nie jest łatwo utrzymać się na rynku. Jest bardzo duża konkurencja cenowa, którą stwarzają zarówno duże supermarkety czy dyskonty, jaki i sklepy internetowe. Mimo wszystko widzę, że jest spora grupa klientów zainteresowanych ofertą mojego sklepu. Uważają, że zachodnie produkty, a zwłaszcza chemia domowa, są bezkonkurencyjne. Coś w tym jest. Rzeczywiście te środki są bardziej wydajne i intensywniej pachną. Zawsze informuję klientów, żeby dozowali ich mnie niż tych kupowanych w polskich sklepach – dodaje właścicielka.

Pani Anna mówi, że nie jest łatwo utrzymać się na rynku i nie ma pewności jak długo jej sklep będzie rentowny, ale my trzymamy kciuki i kibicujemy każdemu przedsiębiorcy.

Jeżeli prowadzisz podobny punkt jak pani Ania z Olsztyna napisz do nas, chętnie o nim napiszemy!


Przeczytaj również: Patrycja Klimek, Drogeria Koliber w Rogowie: moją największą konkurencją jest mój sklep z wczoraj

Marta Kudosz
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.04.2025 15:47
Czy Hailey Bieber sprzeda Rhode za miliard dolarów?
Hailey Bieber przypisuje się wypromowanie kilku trendów urodowych i modowych, m.in. „glazed donut skin”IG haileybieber

Modelka i influencerka Hailey Bieber prawdopodobnie rozważa sprzedaż swojej marki kosmetyków Rhode, która może być warta ponad 1 mld dolarów – informują media, powołując się na nieoficjalne informacje.

Żona gwiazdy pop, Justina Biebera, zwróciła się już podobno w tej sprawie do bankierów inwestycyjnych z JPMorgan Chase i Moelis, aby znaleźć nabywcę stworzonej przez siebie w 2022 roku marki kosmetycznej. Informacja ta jest nieoficjalna: JPMorgan i Moelis odmówiło komentarza, na prośby o potwierdzenie doniesień nie odpowiedziała marka Rhode

Gdyby doniesienia te potwierdziły się, Hailey dołączyłaby tym samym do listy innych celebrytów, którzy ostatnio próbowali zarobić na popularności swoich przedsięwzięć biznesowych, uruchomionych w ostatnich latach.

Jak przypominają media, w 2021 roku aktorka Jessica Alba przeprowadziła udaną pierwszą ofertę publiczną swojego przedsięwzięcia z kategorii dóbr konsumpcyjnych The Honest Company. Odnosząca ogromne sukcesy sprzedażowe i szacowana na ponad 2 mld dolarów marka kosmetyczna Rare Beauty, za którą stoi piosenkarka i aktorka Selena Gomez, również szuka nabywcy.

Hailey Bieber jest córką aktora Stephena Baldwina, od kilku lat odnosi sukcesy jako influencerka w mediach społecznościowych – na Instagramie zgromadziła blisko 55 mln obserwujących. Bieber przypisuje się wypromowanie kilku trendów urodowych i modowych, m.in. „glazed donut skin”.

Marka Rhode (nazwa pochodzi od drugiego imienia Hailey), która została nazwana na cześć drugiego imienia Biebera, generuje roczny przychód w wysokości blisko 200 mln dolarów. Marka Rhode (mająca siedzibę w Los Angeles) specjalizuje się w kosmetykach do pielęgnacji twarzy oraz produktach do makijażu.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.04.2025 10:29
Koreańska marka obniżyła ceny swoich kosmetyków w Wielkiej Brytanii. Czym to tłumaczy?
Firma Erborian powstała w 2007 rokuInstagram Erborian

Erborian, koreańska marka z kosmetykami pielęgnacyjnymi, zdecydowała się na obniżenie cen, obejmujące cały asortyment produktów. Co istotne, obniżenie cen nie wiąże się z żadnymi zmianami w składach produktów ani z opakowaniami.

Marka, po zweryfikowaniu swojej struktury cenowej produktów do pielęgnacji skóry, postanowiła poprzez obniżenie cen zwiększyć dostępność produktów dla klientów. W Wielkiej Brytanii przedział cenowy kosmetyków marki Erborian to obecnie od 4 do 44 funtów (wcześniej był to zakres 6,50-62 funtów)

Firma zdecydowała się na obniżenie cen pomimo wzrostu kosztów firmy o ok. 0,6 proc. w stosunku po poprzedniego roku. Oznacza to oczywiście wpływ tej korekty na marże firmy. Mimo to Erborian podkreśla, że ​​obniżka cen była „słuszną decyzją”, która sprawi, że więcej klientów będzie mogło nabywać jej produkty i cieszyć się niższymi cenami.

– Zmiana cen Erborian była spowodowana opiniami konsumentów. Uznając te spostrzeżenia i rosnące koszty życia w Wielkiej Brytanii, podjęliśmy decyzję o dostosowaniu się do rynku i zapewnieniu, że nasze produkty pozostaną dostępne dla naszej społeczności – skomentowała dla portalu TheIndustry.beauty Debroah Goldweis, dyrektor generalna Erborian w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Jak podkreślają również przedstawiciele marki Erborain, obniżenie cen nie wiąże się z żadnymi zmianami w składach produktów ani z opakowaniami. 

Firma Erborian ("Zioła Orientu") powstała w 2007 roku, będąc połączeniem koreańskiej wiedzy w zakresie pielęgnacji skóry z francuskim luksusem, tworząc innowacyjne formuły wzbogacone tradycyjnymi koreańskimi ziołami. Laboratorium firmy mieści się w Seulu. Jej najlepiej sprzedające się produkty obejmują krem ​​CC i krem ​​BB, które nadal są popularne w mediach społecznościowych wśród konsumentów, ponieważ trend K-beauty nadal wykazuje tendencję rosnącą m.in. w Wielkiej Brytanii).

Czytaj też: Koreańska ekspansja w branży kosmetycznej: rekordowy eksport i boom inwestycyjny

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. kwiecień 2025 02:51