StoryEditor
Rynek i trendy
12.01.2024 10:05

Wielkość rynku perfum wzrośnie o prawie 20 miliardów dolarów w latach 2023–2028; Europa w awangardzie

Perfumy to nieodmienne twardo rosnący segment rynku. / alanharper via Morguefile
Analitycy Technavio szacują, że rynek perfum wzrośnie o 19,48 miliarda dolarów w latach 2023–2028, co oznacza wzrost CAGR na poziomie 5,84 proc. Rynek perfum jest rozdrobniony ze względu na obecność wielu firm o zasięgu globalnym i regionalnym, jednak największy udział w rynku będzie miał region Europy.

Według położenia geograficznego rynek dzieli się na Europę, Amerykę Północną, APAC, Bliski Wschód i Afrykę oraz Amerykę Południową. Największy udział w rynku będzie miała Europa. Region wniesie 29 proc. wkładu we wzrost rynku światowego. Europejski rynek perfum i zapachów wyróżnia się bogatym dziedzictwem kulturowym i tradycją perfumeryjną. Francja i Włochy, znane z luksusu i wyrafinowania, przodują w produkcji zapachów. Europejska baza konsumentów ceni autentyczność, zrównoważony rozwój i myślenie przyszłościowe, napędzając popyt na naturalne, przyjazne dla środowiska zapachy. Firmy podążające za tymi trendami i wartościami są w stanie wyróżnić się na konkurencyjnym europejskim rynku perfum, napędzając jego rozwój.

Czytaj także: Dupes — nowe-stare zagrożenie dla rynku perfumeryjnego

​Co koreluje z powyższymi danymi, szacuje się, że w latach 2022–2027 rynek składników zapachowych będzie rósł w tempie CAGR wynoszącym 4,8 proc. Przewiduje się, że wielkość rynku wzrośnie o 3 839,31 mln USD.

Największy udział w rynku będzie miał segment offline. Segment offline pozostaje kluczowy na światowym rynku perfum, oferując wciągające, zmysłowe doświadczenia, których brakuje w kanałach online. Sklepy stacjonarne, w tym sklepy specjalistyczne i luksusowe, zapewniają osobistą interakcję, możliwość wypróbowania kosmetyku na własnej skórze i porady kompetentnego personelu. Wychodząc naprzeciw konsumentom poszukującym ekskluzywności, ekskluzywne butiki oferują rzadkie zapachy, wzbogacając rozwój rynku perfum poprzez wyjątkowe spotkania zakupowe.

Czytaj także: Konsumenci zapachów en masse porzucają format na rzecz wartości

Oczekuje się, że rynek perfum i perfum odnotuje wzrost wynikający w dużej mierze z rosnącego wpływu mediów społecznościowych. Platformy zwiększają widoczność marki i zaangażowanie konsumentów, tworząc nienasycony popyt na różnorodne zapachy.

Pojawiający się trend na rynku perfum i perfum jest napędzany rosnącym zapotrzebowaniem na naturalne i zrównoważone składniki. Ta zmiana zaspokaja preferencje entuzjastów perfum poszukujących zapachów niszowych lub designerskich zapachów wolnych od elementów syntetycznych. Wpływa na produkcję perfum, kładąc nacisk na wykorzystanie olejków zapachowych i specyficznej chemii zapachowej, aby stworzyć kuszące nuty zapachowe. Stężenie zapachu stale ewoluuje, odzwierciedlając zmieniające się gusta konsumentów i ciągłe trendy zapachowe.

Rynek stoi jednak przed poważnymi wyzwaniami ze względu na rygorystyczne przepisy i standardy zgodności regulujące wykorzystanie surowców. Stanowi to wyzwanie dla marek perfumeryjnych i przemysłu perfumeryjnego, wpływając na ekstrakcję zapachów i tworzenie naturalnych zapachów.

Czytaj także: Czym się różni woda toaletowa od wody perfumowanej?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
22.11.2024 13:48
Rośnie sprzedaż włoskich marek kosmetycznych i chemicznych. Konkurencja pomiędzy kanałami sprzedaży będzie się nasilać
Drogeria Jasmin Elter, Osiedle Stefana Batorego 18, Poznańfot. Katarzyna Bochner, wiadomoscikosmetyczne.pl

Sprzedaż włoskich produktów kosmetycznych i chemicznych od 2021 r. systematycznie rośnie w e-commerce, a ostatnio osiąga rekordowe wyniki. Podobnie dzieje się w sprzedaży stacjonarnej. Jak dalej ułoży się rynek?

Jak donosi firma Corri, która jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce włoskiej marki Tesori d’Oriente, sprzedaż kosmetyków i chemii gospodarczej z Włoch systematycznie rośnie na Allegro – największej platformie marketplace w Polsce.

Wzrosty sprzedaży są widoczne od 2021 r. a końcówka bieżącego roku pokazuje dynamiczny trend wzrostowy. Sprzedaż w III kwartale br. wzrosła o 15 proc. względem II kwartału – podaje Corri.

– To zmiana podobna do boomu na produkty niemieckie sprzed kilku lat – ocenia dystrybutor.

Włoskie marki zyskują nie tylko w e-commerce, ale także w sprzedaży stacjonarnej i coraz wyraźniej zaznaczają swoją obecność w kategoriach. Można je znaleźć w największych sieciach handlowych, ale także w działających regionalnie. Od dawna z włoskimi markami pracują właściciele indywidualnych drogerii (tzw. rynek tradycyjny) i do tej pory traktowali je jako swój ważny wyróżnik w ofercie na tle sieciowych konkurentów. Choć cieszą się, że same marki zdobywają rynek i uznanie konsumentów, to przyznają, że rosnąca popularność włoskich marek w innych kanałach sprzedaży jest dla nich dużą konkurencją.

– Sprzedajemy włoską chemię i kosmetyki od lat – mówi Teresa Stachnio prowadząca stacjonarną drogerię Jasmin Elter na osiedlu Batorego w Poznaniu oraz internetową dobradrogeria.com. – Marki chemiczne, takie jak Chanta Claire, Spuma di Sciampagna czy Tesori d’Oriente to dla nas ważny asortyment, to po nie przychodzi wielu klientów, ceniąc je przede wszystkim za skuteczność i trwałe, piękne zapachy. Typowo koncernowymi brandami nie możemy konkurować na rynku z dyskontami, marketami czy sieciami drogeryjnymi, które je sprzedają. Włoska chemia była natomiast dotąd naszym dużym atutem. Sprzedajemy ją zarówno stacjonarnie, jak i przez internet. Co ciekawe, duże zamówienia internetowe składają także klienci z Czech i Słowacji, ale większą sprzedaż realizujemy stacjonarnie – przyznaje Teresa Stachnio.

W asortymencie kosmetycznym właścicielka drogerii oferuje np. produkty marki Felce Azzura   to żele pod prysznic, płyny do kąpieli, dezodoranty, perfumy. – Tu są dwie grupy klientów. Jedni wspominają czasy, gdy mogli je kupić tylko we Włoszech i cieszą się, że są teraz dostępne w Polsce. Inny dopiero je poznają, proszą o poradę, rekomendację – opowiada Teresa Stachnio.

Dla przedsiębiorczyni rosnąca popularność i świadomość włoskich marek jest z jednej strony istotna, bo zwiększa się grupa znających je klientów. Z drugiej strony oznacza to coraz większą konkurencję na rynku.

– Marka Tessori d’Oriente mniej więcej od roku zaczęła pojawiać się na akcjach in-outowych w różnych sieciach handlowych, również takich jak Lidl, Chata Polska, Lewiatan, Bricomarche. W samym Poznaniu jest 6 hurtowni, które sprzedają włoską chemię. To już powoduje pewne perturbacje cenowe na rynku, więc zobaczymy jak dalej ten segment produktów będzie się rozwijał – mówi Teresa Stachnio.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
19.11.2024 11:00
Badanie i Raport Koszyk Zakupowy ASM SFA sygnalizują walkę na promocje — niemniej ceny kosmetyków i chemii nie spadają, a powoli toczą się w dół
Ceny artykułów chemii gospodarczej i kosmetyków tylko nieznacznie spadły rok do roku.DALL-E

W październiku 2024 roku odnotowano spadek cen podstawowych produktów spożywczych w Polsce, jednak roczna dynamika wzrostu cen nadal utrzymuje się na wysokim poziomie. Średnia cena koszyka zakupowego spadła o 20,28 zł, co stanowi obniżkę o 6,5 proc. w stosunku do września. Najwięcej za zakupy zapłacono w sieci Netto, a najniższe ceny oferował Lidl. Analitycy przewidują dalsze wzrosty inflacji na początku przyszłego roku.

Październik 2024 roku przyniósł oczekiwane spadki cen, co potwierdziło badanie ASM SFA. Średnia cena koszyka zakupowego zawierającego najczęściej wybierane artykuły codziennego użytku wyniosła 288,99 zł – to o 20,28 zł mniej (6,5 proc.) niż we wrześniu. Obniżkę odnotowano w 8 z 13 analizowanych sieci handlowych. Największy spadek cen zaobserwowano w sieci Biedronka, gdzie średnia wartość koszyka zmalała o 29,04 proc..

Na pierwszym miejscu w kategorii najniższych cen znalazł się Lidl, z kosztem koszyka na poziomie 230,09 zł, co oznaczało spadek o 17,09 proc. w stosunku do września. Z kolei najdroższe zakupy odnotowano w sieci Netto, gdzie średnia cena koszyka wyniosła 323,72 zł. Analiza pokazała również, że różnice w cenach między najtańszymi a najdroższymi zakupami były znaczne – najtańszy koszyk kosztował 186,90 zł, a najdroższy 355,90 zł, co daje rozpiętość cenową wynoszącą 169 zł.

image
Badanie i Raport Koszyk Zakupowy ASM SFA

Mimo miesięcznego spadku cen, analiza roczna wykazała, że średnia cena koszyka wzrosła o 2,02 proc. z 283,27 zł w październiku 2023 roku do 288,99 zł w październiku 2024 roku. W największym stopniu podrożały napoje, które były droższe o 18,17 proc. niż rok wcześniej. Największy wzrost cen koszyka zakupowego zaobserwowano w sieci Kaufland – średnia cena koszyka była wyższa o 16 proc. w porównaniu do października 2023 roku. Wśród analizowanych kategorii produktowych znalazły się oczywiście segmenty chemii domowej i kosmetyków, które zanotowały jedynie nieznaczne obniżki (w październiku 2024 r. taniej o 0,31 proc. rok do roku).

Według GUS, inflacja w październiku wzrosła o 5 proc. rok do roku i o 0,3 proc. w stosunku do września. Eksperci przewidują, że w nadchodzących miesiącach wzrost cen będzie kontynuowany, a inflacja może osiągnąć 5,5 proc. na początku 2025 roku. Chociaż październik przyniósł chwilową ulgę, zbliżające się okresy przedświąteczne mogą przyczynić się do wzrostu cen z powodu większego popytu i intensywnych działań promocyjnych sieci handlowych.

Czytaj także: Altagamma: Spowolnienie na rynku dóbr luksusowych po raz pierwszy od 15 lat — sytuację ratują kosmetyki i biżuteria

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. listopad 2024 10:03