Agencja badawcza Inquiry we współpracy z Polską Radą Centrów Handlowych przeprowadziła badanie konsumenckie wśród klientów centrów handlowych w największych aglomeracjach. Celem badania było sprawdzenie czy i jak zmieniły się zachowania klientów pod wpływem pandemii. Pytano także o poczucie bezpieczeństwa podczas zakupów w centrach handlowych.
Z badania wynika m.in. że centra handlowe dla wielu osób przestały być miejscem, gdzie spędza się wolny czas.
33 proc. respondentów ogranicza wizyty w centrach handlowych tylko do niezbędnych.
32 proc. skraca czas wizyty do minimum.
28 proc. stara się robić zakupy częściej przez Internet zamiast w centrach handlowych.
21 proc. kupuje więcej podczas jednej wizyty, aby zbyt często nie chodzić do centrum handlowego.
16 proc. kupuje w mniejszych sklepach blisko domu zamiast jeździć do centrum handlowego
15 proc. nie korzysta z oferty gastronomicznej w centrum handlowym
Tylko 14 proc. respondentów deklaruje, że pandemia nie wpłynęła na sposób robienia przez nich zakupów w centrach handlowych
Klienci są zadowoleni z poziomu obowiązujących obostrzeń w centrach handlowych. Jedynie 12-13 proc. społeczeństwa uważa ich poziom za przesadzony lub za niski. Na tym tle nieznacznie wyróżniają się mieszkańcy aglomeracji warszawskiej, którzy częściej niż inni woleliby, aby poziom obostrzeń był wyższy niż obecnie (zbyt wysokie: 11 proc., odpowiednie: 69 proc, zbyt niskie 15 proc).
Ruch klientów i obroty najemców w centrach handlowych wracają do poziomów sprzed pandemii. Odwiedzalność w licu 2021 stanowiła 91,3 proc. tej z 2029 r., sierpniowa i wrześniowa - 91,7 proc.
Badanie przeprowadzono w dn. 13-28 września metodą CAWI na grupie 3020 respondentów z 6 największych aglomeracji w Polsce.