
Ponad 49 proc. badanych szuka atrakcyjnych ofert z okazji Black Friday w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram), 32 proc. korzysta z oficjalnych stron internetowych marek jako głównego źródła informacji o okazjach, a ponad 36 proc. sprawdza reklamy telewizyjne.
Blisko 40 proc. badanych, którzy planują zakupy podczas Black Friday 2021, zamierza zrobić zakupy online. Z kolei 34 proc. deklaruje, iż wybierze się do sklepu stacjonarnego. Co czwarty respondent zrobi zakupy i tu, i tu.
Badanie wykazało, że ponad 51 proc. woli zapłacić za zakupy gotówką, a prawie 28 proc. użyłoby do tego karty. 18 proc. zadeklarowało wybór przelewu bankowego, a 3 proc. zamierza rozłożyć płatność na raty.
Większość badanych konsumentów (28 proc.) nie podjęła jeszcze decyzji, ile wyda na czarnopiątkowe zakupy. Najczęściej deklarowaną kwotą w badaniu było „poniżej 250 zł” (20 proc.).
Główne powody, dla których prawie 13 proc. respondentów nie planuje w tym roku zakupów w Black Friday, to brak wiary w prawdziwość proponowanych promocji (43 proc.), niepewność finansowa (35 proc.) oraz brak potrzeby kupienia czegoś konkretnego (35 proc.). Jednak 68 proc. z nich jest gotowych skorzystać z okazji, jeśli znajdzie naprawdę dobrą ofertę.
Przeczytaj również: Jest miejsce na ciekawe nowości. Jakich kosmetyków chcą detaliści?