StoryEditor
Rynek i trendy
27.09.2021 00:00

W którym kraju opłaca się zostać pełnoetatowym TikTokerem [WYNIKI RAPORTU]

Pojawienie się TikToka szybko zrewolucjonizowało świat mediów społecznościowych. Fanatycy mediów społecznościowych z pewnością dostrzegają ogromną atrakcyjność platformy i już rozważają możliwości zostania pełnoetatowymi TikTokerami. Hasło „Jak zarabiać na TikTok?” pojawia się w internetowych wyszukiwarkach kilkadziesiąt tysięcy razy miesięcznie.

Dane z platform mediów społecznościowych, Cashfloat.co.uk zostały wykorzystane do analizy z Lickd.co, aby ustalić, ile wyświetleń na TikTok obywatele z 44 krajów europejskich musieliby mieć, aby zarobić w ten sposób średnią roczną pensję obowiązującą w ich kraju.

Analiza wyników

Cashfloat.co.uk odkrył, że mieszkańcy Liechtensteinu musieliby zgromadzić kolosalne 188 577 327 wyświetleń na swoim koncie TikTok, aby wygenerować sumę równą średniej rocznej pensji netto wynoszącej 58 644 euro w ich kraju.

Na drugim miejscu jest Szwajcaria, ponieważ obywatele Szwajcarii, którzy marzą o zostaniu pełnoetatowym TikTokerem, musieliby zgromadzić 174 226 727 wyświetleń na swoich filmach TikTok, aby zgromadzić taką samą kwotę, jak średnia roczna pensja netto (54 144) w kraju.

Przeczytaj również: Naturalne trendy na topie. Chlorofil najpopularniejszy na Tik Toku

Luksemburg (137 879 129) Dania (137 537 538) i Norwegia (127 867 868) należą do innych krajów europejskich, w których aspirujący TikTokers musieliby przekroczyć ponad 125 milionów wyświetleń na swoim profilu TikTok, aby zrównać kwotę pieniężną, która jest taka sama jak średni roczny dochód netto w tym kraju. Dania (42 744 euro) i Norwegia (39 756 euro), zajmują odpowiednio trzecie, czwarte i piąte miejsce.

Polska zajmuje 28. pozycję, a obywatele naszego kraju muszą uzyskać 35 814 565 odsłon na swoim profilu TikTok, aby zarobić wystarczająco dużo pieniędzy, aby zrównać się ze średnią roczną pensją netto w kraju 11 136 euro.

Wielu marzy o karierze TikTokera

Dane wyszukiwania online z internetowego narzędzia analitycznego Ahrefs ujawniają również, że entuzjaści mediów społecznościowych bardzo chcą zbadać i uczynić TikTok poważną i opłacalną opcją kariery, podkreślają to następujące wyszukiwania Google:

• „Jak zarabiać na TikTok?” – średnio 57 200 globalnych wyszukiwań online miesięcznie
• „Jak zdobyć obserwujących w TikTok?” – średnio 33 600 wyszukiwań online na całym świecie miesięcznie
• „Jak zdobyć wyświetlenia w TikTok?” – 16 700 średnich globalnych wyszukiwań online miesięcznie
• „Ilu obserwujących na TikTok, aby otrzymać zapłatę?” – 14 300 średnich globalnych wyszukiwań online miesięcznie.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
22.04.2025 12:35
Guardian: Tanie perfumy podbijają brytyjski rynek – co druga osoba kupiła zapachowy „dupe”
Shutterstock

Na brytyjskim rynku perfum pojawił się nowy trend, który dynamicznie zyskuje popularność – tzw. „dupe scents”, czyli tańsze odpowiedniki znanych luksusowych zapachów. Jeden z takich zapachów przypomina perfumy Baccarat Rouge 540 warte 355 funtów, a inny – Penhaligon’s Halfeti za 215 funtów. Tymczasem ceny ich imitacji zaczynają się już od 5 funtów. Według badań aż połowa brytyjskich konsumentów przyznaje, że kupiła tego typu produkt, a 33 proc. zadeklarowało chęć ponownego zakupu.

Zjawisko zyskało popularność głównie dzięki mediom społecznościowym – na TikToku hasztag #perfumedupe ma tysiące wpisów. Jednak za atrakcyjną ceną często kryją się kontrowersje prawne. Producenci oryginalnych perfum coraz częściej zwracają się do prawników o porady, jak bronić swoich formuł przed kopiowaniem. W niektórych przypadkach konkurencyjne firmy pytają nawet, jak legalnie stworzyć perfumowy „dupe”. Niestety, jak podkreślają eksperci, ochrona zapachu w świetle brytyjskiego prawa jest niemal niemożliwa – zapachów nie da się jednoznacznie opisać graficznie, a więc nie można ich zarejestrować jako znak towarowy.

Ochrony nie daje także prawo patentowe. Jak wyjaśnia Eloise Harding z kancelarii Mishcon de Reya w rozmowie z brytyjskim Guardianem, perfumy rzadko spełniają warunek „kroku wynalazczego”, niezbędnego do uzyskania patentu. Co więcej, nawet gdyby taki patent został przyznany, po 20 latach formuła staje się publiczna. Tymczasem producenci tańszych wersji perfum coraz częściej sięgają po techniki takie jak chromatografia gazowa-spektrometria mas (GCMS), by rozłożyć oryginalne zapachy na czynniki pierwsze i stworzyć ich tańsze kopie – często z użyciem mniej szlachetnych składników.

Rynek perfum w Wielkiej Brytanii osiągnął wartość 1,74 miliarda funtów w 2024 roku, a według prognoz firmy badawczej Mintel do 2029 roku przekroczy 2 miliardy. W ankiecie przeprowadzonej wśród 1 435 osób, aż 18 proc. tych, którzy jeszcze nie kupili „dupe perfum”, przyznało, że są nimi zainteresowani. Ekspertka Mintel, Dionne Officer, zauważa, że młodsze pokolenia, wychowane w czasach kryzysów gospodarczych i wszechobecnego fast fashion, nie widzą nic złego w kupowaniu imitacji. Wręcz przeciwnie – umiejętność znalezienia okazji i tańszej wersji luksusu postrzegana jest dziś jako przejaw sprytu, a nie wstydliwego kompromisu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
22.04.2025 09:35
Wzrost wartości perfum wycofanych z rynku – rynek kolekcjonerski profesjonalizuje się
Valeria Boltneva via Pexels

Rynek perfum vintage i wycofanych z produkcji rozwija się dynamicznie, mimo braku oficjalnych danych dotyczących jego wielkości. Mathieu Iannarilli, paryski handlarz rzadkimi zapachami, od 2007 roku specjalizuje się w poszukiwaniu unikalnych flakonów dla klientów gotowych zapłacić od 150 euro do ponad 3 000 euro za butelkę.

Jak donosi Financial Times, osoby wierne jednemu zapachowi, po jego wycofaniu czują się „osierocone zapachowo” i są gotowe na wiele, by odzyskać swoją olfaktoryczną tożsamość. Na eBayu można znaleźć ponad 50 000 wyników po wpisaniu hasła „discontinued fragrances”, a ceny potrafią być astronomiczne – Tom Ford Amber Absolute kosztuje nawet 4 300 dolarów, a Vivienne Westwood Boudoir – 2 784 dolary.

Jednym z czynników napędzających ten rynek są tzw. „flankery”, czyli limitowane wariacje klasycznych zapachów. Dla kolekcjonerów stanowią one nie lada gratkę – np. Estée Lauder Sensuous Noir z 2008 roku osiąga na eBayu cenę 265 funtów, a Thierry Mugler A*Men Pure Malt z 2009 roku przekracza 600 funtów. Do wzrostu cen przyczyniają się również zakończenia licencji zapachowych lub bankructwa marek – ceny perfum marek takich jak Vivienne Westwood czy Stella McCartney potroiły się po ich wycofaniu z rynku perfumeryjnego.

Ceny vintage’owych zapachów są windowane również przez prestiż i historię producentów. Klasyki od marek takich jak Guerlain są poszukiwane zarówno przez osoby, które chcą je nosić, jak i kolekcjonerów. Flakon Guerlain Djedi może osiągnąć wartość ponad 3 000 euro. Co więcej, zapotrzebowanie nie ogranicza się do segmentu luksusowego – przykładem może być Ultima II Sheer Scent od Revlon, który od 1990 roku pozostaje ulubionym zapachem matki krytyka mody FT, Alexandra Fury’ego, mimo że został wycofany z produkcji już na początku lat 2000.

Zmiany w regulacjach unijnych dotyczących składników kosmetycznych również miały wpływ na rynek – od początku lat 2000 wiele zapachów zostało przeformułowanych, często ku niezadowoleniu wiernych użytkowników. W efekcie rośnie popyt na starsze wersje tych samych perfum. Aimee Majoros, kolekcjonerka zapachów z Nowego Jorku, wspomina, że jej butelka Mitsouko Guerlain z lat 70. pachnie zupełnie inaczej – i lepiej – niż obecna wersja. „Najlepszy zapach, jaki kiedykolwiek poczułam, to próbka L’Air du Temps od Nina Ricci z lat 60.” – dodaje. W społeczności miłośników perfum frustracja związana z reformulacjami jest zjawiskiem powszechnym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 17:55