Aż 32 proc. Polaków twierdzi, że uprawia sport przynajmniej 3 razy w tygodniu. Raz lub dwa razy w tygodniu robi to kolejnych 20 proc, natomiast 8 proc. ćwiczy przynajmniej 3 razy w miesiącu. Aktywniejsi są mężczyźni aniżeli kobiety. Chętniej sport uprawiają też mieszkańcy miast niż wsi. - Idziemy w kierunku dogonienia pod względem aktywności fizycznej europejskich liderów – powiedziała na V Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej Dorota Kornaszewska-Skrzyżewska, prezes BeBrave Group.
Na tej bazie powstaje nowy trend, który z aktywności fizycznej przeniósł się także na modę. Powstało nawet specjalne określenie „athleisure”, które odnosi się do osób, które jasno rozgraniczają czas na pracę, odpoczynek i aktywność fizyczną, ale prowadzą też zdrowy tryb życia, przykładają uwagę do tego, co jedzą i piją. W kwestii stroju, co raz popularniejsze staje się łączenie elegancji ze elementami sportowymi np. zakładanie t-shirtu i butów sportowych do garnituru. Badacze oszacowali, że w samych tylko Stanach Zjednoczonych ten trend wart jest obecnie 44 mld złotych.
Poprzez modę trend ten dotarł także do branży kosmetycznej i przyjął nazwę „athleisure beauty” lub „aktywne piękno”. Z raportu agencji Mintel wynika, że na rynek coraz odważniej wkraczają preparaty dla osób aktywnych. Sukces ich sprzedaży zależy od kilku czynników. Po pierwsze konsumenci stawiają przede wszystkim na trwałość. - Preparaty powinny się dostosowywać do naszego rytmu dnia, często dynamicznego. One powinny nam cały czas dać gwarancję, że cały czas wyglądamy odpowiednio – podkreśliła Kornaszewska-Skrzyżewska. Poza tym zalety tego typu kosmetyków powinny wiązać się z aktywnością fizyczną. Ważne jest również, aby takie kosmetyki były poręczne i łatwe w aplikowaniu. Jeżeli chodzi o skutki ich działania to są to przede wszystkim ekspresowe przywracanie odpowiedniego Ph oraz silne działanie antyoksydacyjne a często także skuteczną ochronę przeciw UV. - Active beauty nie oznacza tylko hasła marketingowego. Za tym powinny iść konkretne działania tych kosmetyków – zakończyła prezes BeBrave Group.