StoryEditor
Rynek i trendy
25.06.2020 00:00

Trendy 2020: Jak COVID-19 zmienił główne tendencje świata beauty?

- W grudniu 2019 roku przewidywaliśmy główne trendy na rok 2020 i kolejne lata. Ale wtedy nie ogłoszono jeszcze pandemii COVID-19, która zmieniła zasady gry. Mając to na uwadze, ponownie przeanalizowaliśmy nasze prognozy, aby przedstawić  trendy, które naszym zdaniem zdominują nadchodzące miesiące i lata - pisze Georgina Caldwell z Global Cosmetic News. Oto pięć najważniejszych trendów beauty przedstawionych przez ekspertkę.

1) Połączeni cyfrowo

Lubomira Rochet, dyrektor ds. cyfrowych w L’Oréal, ujawniła niedawno, że uważa, że lockdown i środki dystansu społecznego mogły na stałe  zmienić sposób, w jaki kupujemy kosmetyki. L’Oréal odnotował skok sprzedaży w e-handlu (+53 procent w pierwszym kwartale) i przewiduje, że wielu konsumentów przejdzie na stałe na rynek cyfrowy.

L’Oréal podjął trafną decyzję zainwestowania w technologie, zdecydował się zwłaszcza na rozsądny i przyszłościowy zakup Modiface w 2018 roku. Teraz koronawirus sprawił, że narzędzia do testowania kosmetyków: oparte na AR i inteligentne lusterka przestały być gadżetami a a stały się must-have. Kilka innych marek i sprzedawców detalicznych szybko wprowadziło narzędzia cyfrowe, które są pomocne w sprzedaży online – jest to funkcjonalność, która bez wątpienia przetrwa długo po ustąpieniu bezpośredniego zagrożenia COVID-19. Nawet te stacjonarne miejsca sprzedaży detalicznej, które otworzyły się, przekształciły się w środowiska bezdotykowe – więc klienci pozbawieni sensorycznego elementu zakupów osobistych, zapewne zdecydują się liczniej na zakupy w domu.

2) Bezpieczni i zdrowi

Podobnie jak pandemia przyspieszyła cyfryzację sektora beauty, tak też ukierunkowała świat piękna w stronę naturalnego piękna i dobrego samopoczucia. Powracającym motywem jest zdrowie, nic więc dziwnego, że bezpieczeństwo produktów i holistyczne kosmetyki zyskują na popularności. Obie kategorie zbiegną się, dzięki temu samoobsługa pojawi się na pierwszym miejscu w sektorze kosmetycznym a elementy wellness i odnowy biologicznej przenikną nawet najbardziej funkcjonalne produkty - na przykład środek dezynfekujący do rąk jest już wzbogacany wieloma zapachami i składnikami, które mają zapewnić relaks i spokój.

3) Otoczeni kokonem

Mówiąc o samoopiece, weźmy pod uwagę, że konsumenci odizolowani w domu przez kilka tygodni, nie z własnego wyboru nawet teraz, gdy ograniczenia zostały złagodzone, nie chcą wyjść, bo nasze środowisko domowe stało się ważniejsze niż kiedykolwiek. Spodziewajmy się wzrostu sprzedaży zapachów do domu i produktów do pielęgnacji naszego domowego gospodarstwa klasy premium, bo ludzie będą kierować środki, które wcześniej wydawali na swoją garderobę na dom i jego wnętrze.

4) W duchu wspólnoty

COVID-19 tworzył wspólnoty i łączył całe populacje we wspólnym celu: pokonać wirusa. Były opery balkonowe i skoordynowane klaskanie dla pracowników służby zdrowia, nie wspominając już o wielu filantropijnych ruchach firm z branży kosmetycznej, którzy szybko przestawili się w kierunku produkcji środków do dezynfekcji rąk, przekazali wsparcie dla lekarzy i pielęgniarek i ogólnie wzmogli działania. Nie jest przesadą sugestia, że takie działania w czasach COVID-19 zostaną zapamiętane, a przy spadającym dochodzie do dyspozycji w wyniku recesji, gdy każdy grosz się liczy, zostanie chętniej wydany na marki, które działają na rzecz wspólnego dobra.

5) Minimalizm rządzi

Niezależnie od tego, czy z wynika ze względu na więcej czasu czy mniej gotówki, czy z obu powodów, wszyscy mieliśmy wystarczająco dużo czasu, aby ponownie ocenić nasze priorytety, co z pewnością zaostrzy i tak już wyłaniającą się tendencję do minimalizmu, również w świecie kosmetyków.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
05.11.2024 15:38
Dobre nastroje Polaków pozytywnym czynnikiem dla prognoz sprzedaży
W najlepszych nastrojach są młodzi konsumenci. Ogólnie nieco sceptyczniej konsumenci w Polsce oceniają swoje finanse i patrzą na większe wydatkifot. Shutterstock

Nastroje Polaków pozostają na historycznie wysokim poziomie – podają GfK i NielsenIQ w odczycie za październik br., wskazując, że to dobry prognostyk dla planowania sprzedaży w nadchodzących miesiącach.

"Pomimo lekkiego ochłodzenia nastroje konsumenckie Polaków pozostają na historycznie wysokim poziomie przekraczając wyniki sprzed roku i utrzymując się blisko wartości sprzed pandemii. Stabilność głównego wskaźnika jest dobrą wiadomością dla przedsiębiorców, którzy mogą z większym optymizmem patrzeć na perspektywy sprzedaży w nadchodzących miesiącach" – czytamy w komunikacie podsumowującym październikowy odczyt Barometru Nastrojów Konsumenckich GfK – An NIQ Company.

Jest to wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich. W październiku 2024 r. wyniósł -1,7 pkt, co oznacza spadek o 2,7 pkt w porównaniu do września br.

Jest wprawdzie sygnał pewnego ochłodzenia nastrojów konsumenckich w październiku, szczególnie w kwestii finansów osobistych i skłonności do większych wydatków na dobra trwałe. Jednak Polacy wciąż pozytywnie oceniają perspektywy dla polskiej gospodarki, a porównanie do ubiegłego roku prezentuje wyraźną poprawę ogólnej sytuacji.

W najlepszych nastrojach konsumenckich niezmiennie znajdują się ludzie młodzi (od 15 do 29 lat), gdzie wskaźnik to nawet około 20 na plusie. Dla porównania badani z grupy 50-59 i powyżej 60 lat odnotowali średni wskaźnik nastrojów na poziomie sięgającym kolejno -15,5 i -8,9 jednostki, co stanowi niewielki, choć wyraźny spadek w relacji miesiąc do miesiąca.

– Polska gospodarka wciąż prezentuje się korzystnie na tle innych krajów UE. Mimo niewielkiego spadku wskaźnika w październiku, nastroje konsumenckie w Polsce pozostają na znacznie wyższym poziomie niż średnia unijna. To świadczy o większej odporności polskiej gospodarki na globalne zawirowania. Jednocześnie, warto zwrócić uwagę na fakt, że konsumenci są coraz bardziej świadomi wyzwań gospodarczych i podejmują bardziej przemyślane decyzje zakupowe. Dla przedsiębiorców oznacza to konieczność dostosowania swojej oferty do zmieniających się potrzeb klientów – mówi Barbara Lewicka, senior director w GfK – An NIQ Company.

Czytaj także: GfK&NIQ: Siła nabywcza przeciętnego Polaka rośnie szybciej niż siła nabywcza przeciętnego Europejczyka

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
04.11.2024 16:54
Polska wśród najdroższych krajów pod względem cen kosmetyków. Raport Wethrift ujawnia szczegóły
Polska, zaskakująco, okazała się jednym z najdroższych krajów pod kątem zakupów kosmetycznych.Agata Grysiak

Polska znalazła się w gronie najdroższych krajów świata pod względem cen kosmetyków, plasując się na 29. miejscu w rankingu na 32 analizowane kraje. Raport Wethrift pokazuje, że koszty popularnych produktów kosmetycznych w Polsce przewyższają światową średnią niemal o 10 procent.

Pierwsze miejsce w rankingu najdroższych krajów zajmuje Tajlandia, gdzie podstawowy zestaw kosmetyków kosztuje 468,12 dolarów, co stanowi 20,42 proc. powyżej światowej średniej. Polska, z wynikiem 427,47 dolarów, plasuje się niedaleko za Szwajcarią (465,75 dolarów) i Singapurem (446,32 dolarów). Raport obejmował ikoniczne produkty, takie jak serum Estée Lauder Advanced Night Repair, pomadka MAC Ruby Woo, perfumy Chanel No. 5 oraz preparat do włosów Olaplex Nº.3 HAIR PERFECTOR, z czego każde z tych produktów okazało się droższe niż przeciętna cena na rynku światowym.

Analiza przeprowadzona przez Wethrift wykazuje, że Polska zajmuje jedno z najniższych miejsc w rankingu przystępności cenowej, będąc na czwartym miejscu od końca. Na kosmetyki do pielęgnacji trzeba wydać tutaj 156,37 dolarów, a na perfumy aż 200 dolarów, co znacząco wpływa na końcowy koszt. Ceny te stanowią wyzwanie finansowe dla konsumentów, zwłaszcza w kontekście globalnych różnic cenowych, gdzie kraje takie jak Kanada oferują te same produkty znacznie taniej (257,11 dolarów), co stanowi aż o 33,86 proc. poniżej średniej.

Z kolei, według specjalistów z Wethrift, najtańsze kosmetyki można kupić w Kanadzie, Rumunii (343,38 dolary) i Indiach (344,32 dolary). Ekspert ds. zniżek Nick Drewe wskazuje, że różnice w cenach kosmetyków wynikają z lokalnych podatków, strategii cenowych oraz dostępności produktów. Dzięki tego rodzaju raportom konsumenci mogą lepiej zaplanować zakupy kosmetyczne, szczególnie podczas podróży, gdzie często można trafić na korzystniejsze ceny.

Gdzie kosmetyki są najtańsze a gdzie najdroższe?

Wśród krajów z najniższymi cenami kosmetyków na świecie wyróżniają się Kanada, Rumunia i Indie, które oferują najtańsze produkty kosmetyczne. Wysoką przystępność cenową utrzymują również Stany Zjednoczone, Portugalia, Republika Południowej Afryki, Hongkong, Wielka Brytania, Malezja i Niderlandy. Konsumenci w tych państwach mogą liczyć na niższe ceny popularnych kosmetyków, co czyni te rynki szczególnie atrakcyjnymi dla osób szukających oszczędności.

Z kolei wśród krajów, gdzie kosmetyki należą do najdroższych na świecie, przodują Tajlandia, Szwajcaria i Singapur. Polska również plasuje się wysoko w tym zestawieniu, a wraz z nią Korea Południowa, Turcja, Grecja, Czechy, Dania i Szwecja. W tych państwach konsumenci muszą liczyć się ze znacznymi wydatkami na zakup popularnych produktów kosmetycznych.

Wethrift to platforma internetowa specjalizująca się w analizie trendów konsumenckich oraz udostępnianiu kodów rabatowych dla różnych marek i sklepów online na całym świecie. Serwis jest znany z dostarczania danych dotyczących globalnych cen popularnych produktów, w tym także kosmetyków, a jego raporty pomagają konsumentom lepiej zrozumieć różnice cenowe między krajami. Wethrift gromadzi i analizuje dane dotyczące produktów z różnych kategorii, zwracając uwagę na czynniki wpływające na lokalne ceny, takie jak podatki czy strategie cenowe, co umożliwia świadome planowanie zakupów.

Czytaj także: Jakie marki kosmetyków kupują Polacy w marketach i dyskontach?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. listopad 2024 01:22