Sprzedaż kosmetyków kolorowych eksplodowała dzięki ekspansji kanałów dystrybucji i rosnącej penetracji platform społecznościowych. Eksperci Future Market Insights przewidują, że rosnący popyt na produkty wolne od okrucieństwa i włączenie sztucznej inteligencji w proces zakupowy przyczynią się do wzrostu sprzedaży kosmetyków kolorowych. Ci sami specjaliści opublikowali dane, według których oczekuje się, że segment produktów do makijażu ust pozostanie dominujący na światowym rynku kosmetyków kolorowych w okresie objętym prognozą.
Wreszcie, według Future Market Insights, czołowe firmy, takie jak między innymi L‘Oréal SA, LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton), The Estée Lauder Companies, Inc. i Revlon, Inc., będą odpowiadać za ponad 30-35 proc. światowego udziału w rynku w 2031 r. Niektórzy producenci wprowadzają również nowe produkty w kategorii „czystej". Dodatkowo inwestują w działalność badawczo-rozwojową w celu opracowania produktów o przedłużonym okresie przydatności do spożycia. Według prognoz rynek odnotuje przychody o wartości 52,5 mld dolarów w 2022 r. i ma przekroczyć 85,52 mld dolarów do 2032 r.
Kluczowe wnioski Future Market Insights są następujące:
-
Do 2026 roku sprzedaż w segmencie produktów do makijażu oczu wyniesie 15 miliardów dolarów.
-
Oczekuje się, że segment kolorowych kosmetyków premium będzie odpowiadał za ponad 60 proc. udziału w światowym rynku.
-
Future Market Insights sugeruje, że Chiny i Korea Południowa będą przodować we wzroście na rynku kosmetyków kolorowych w Azji Wschodniej.
-
Przewiduje się, że supermarkety pozostaną preferowanym kanałem dystrybucji na rynku kosmetyków kolorowych.
-
Wpływ mediów społecznościowych i rekomendacji ze strony influencerów będzie zdaniem prognostów tylko silniejszy i coraz bardziej zachęcający do zakupów.
-
Prognozy wskazują, że sprzedaż za pośrednictwem e-commerce przyspieszy.
-
Oczekuje się, że Stany Zjednoczone zdominują rynek kosmetyków kolorowych w Ameryce Północnej, a sprzedaż wzrośnie o 2 proc. CAGR w okresie objętym oceną.
Cały raport jest dostępny na stronie Future Market Insights.
Czytaj także: Rośnie rynek ziołowych produktów kosmetycznych [DANE]