Klienci przestali być czujni i coraz częściej nie przestrzegają zasad bezpieczeństwa, takich jak m.in. noszenie w sklepach masek ochronnych lub przyłbic, zakładanie przed wejściem na powierzchnię sprzedaży rękawiczek bądź używanie środków do dezynfekcji rąk oraz zachowanie bezpiecznej odległości od drugiej osoby wynoszącej minimum 1,5 m - sygnalizują przedstawiciele sieci detalicznych i hurtowych działających na polskim rynku.
Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji zwróciła się z apelem do niezdyscyplinowanych klientów o respektowanie zasad bezpieczeństwa i nieutrudnianie pracy personelowi sklepów.
– Bezpieczeństwo polskich konsumentów i pracowników handlu jest najwyższym priorytetem branży handlowej. W sieciach handlowych stwarzamy konsumentom warunki do bezpiecznych zakupów, udostępniamy im środki do dezynfekcji rąk bądź rękawiczki albo torebki plastikowe, cały czas informujemy też klientów o obowiązujących zasadach bezpieczeństwa. Służą temu m.in. oznakowania umożliwiające zachowanie bezpiecznego dystansu, liczne plakaty oraz radiowęzeł – wylicza Renata Juszkiewicz.
Szefowa POHiD apeluje o respektowanie zaleceń przez klientów, którzy nie stosują się do nich, stwarzając tym samym zagrożenie nie tylko dla siebie i swoich bliskich, ale także innych konsumentów i pracowników handlu. – Jedynie dzięki połączonym wysiłkom branży, pracowników handlu i konsumentów jesteśmy w stanie ograniczyć zasięg rozprzestrzeniania się pandemii – dodaje.