Według Euromonitora w roku 2021 konsumenci:
1. Oczekują inicjatyw ukierunkowanych na cel, które wspierają ludzi, planetę i zyski (Build Back Better). Prawie 70 proc. ekspertów oczekuje, że konsumenci będą bardziej przejmować się zrównoważonym rozwojem niż przed pandemią COVID-19.
2. Pragną łatwości poruszania się, impulsywnych i spontanicznych okazji oraz prostoty życia przed pandemią (Pragnienie wygody).
3. Połączą się z naturą i udadzą się do miejsc na świeżym powietrzu, aby odpocząć i bezpiecznie nawiązać kontakty towarzyskie (Outdoor Oasis).
4. Korzystają z narzędzi cyfrowych, aby pozostać w kontakcie w domu i ominąć procedury bezpieczeństwa w sklepach stacjonarnych (Phygital Reality).
5. Uzyskają na nowo odkrytą elastyczność, planując działania w niekonwencjonalnej kolejności, dostosowanej do indywidualnych wymagań czasowych (Zabawa z czasem).
6. Nie ufają mediom i rządom, przeciwstawiają się dezinformacji i stawiają swoje potrzeby na pierwszym miejscu (Niespokojni i buntowniczy). W 2020 roku 29 proc. globalnych konsumentów było aktywnie zaangażowanych w kwestie polityczne i społeczne.
7. Żądają usług zbliżeniowych, wyjątkowych standardów sanitarnych oraz produktów zwiększających higienę i odporność (Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa).
8. Ponownie ocenią priorytety i swoją tożsamość w dążeniu do bardziej spełnionego życia i zwiększonej odporności psychicznej (Wstrząśnięci i zmieszani). Depresja i zdrowie psychiczne miały w zeszłym roku umiarkowany lub poważny wpływ na 73 proc. codziennego życia konsumentów na całym świecie.
9. Budżetują ostrożnie i kupują niedrogie produkty i usługi o wartości dodanej (Rozważni oszczędzający).
10. Znajdują nową równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, ponieważ praca zdalna na nowo definiuje tradycyjne środowisko biurowe (miejsca pracy w nowych przestrzeniach). Wcześniej ponad połowa globalnych konsumentów miała ścisłą granicę między pracą lub szkołą a życiem osobistym.
Zdaniem Alison Angus, szefowej ds. stylu życia w Euromonitor International „2021 będzie rokiem kluczowym. Dostosowywanie strategii do tych nowych trendów konsumenckich umożliwi firmom przetrwanie nieoczekiwanych wydarzeń i pokonanie przeciwności”.