StoryEditor
Rynek i trendy
08.01.2024 13:01

"Teoria czerwonych paznokci" bierze Internet szturmem

Kolor miłości nieodmiennie święci triumfy w rankingach odcieni lakieru do paznokci. / Pin Adventure Map
Nowe ustalenia firmy Fresha, zajmującej się analityką rynku kosmetyków i odnowy biologicznej, pokazują, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba wyszukiwań w Internecie „czerwonych paznokci” na całym świecie wzrosła o 160 proc. W tym samym czasie liczba wyszukiwań hasła „teoria czerwonych paznokci” również wzrosła o 158 proc. na całym świecie po tym, jak Taylor Swift została sfotografowana w Boże Narodzenie na meczu Kansas City Chiefs w modnym kolorze paznokci, a następnie Selena Gomez (założycielka Rare Beauty) 30 grudnia zamieściła na Instagramie selfie z czerwonym lakierem do paznokci.

Wybór koloru paznokci Taylor Swift i Seleny Gomez oraz nowe romanse z Travisem Kelce i Bennym Blanco najwyraźniej napędzają popyt na czerwony lakier do paznokci, a liczba wyszukiwań tej frazy w Google eksploduje na całym świecie o 131 proc. w ciągu ostatnich pięciu lat, co stanowi monumentalny wzrost liczby osób szukających w Google tego typu produktu.

Taylor Swift zawładnęła jednak internetem nie tylko ze względu na paznokcie; według danych wyszukiwania Google zebranych przez Misumi Skincare, liczba wyszukiwań hasła „czerwona szminka” w Internecie wzrosła o 376 proc. w Stanach Zjednoczonych po tym, jak 13 grudnia Taylor Swift miała na sobie czerwoną pomadkę podczas swoich urodzin na Manhattanie.

„Teoria czerwonych paznokci” to najnowszy trend spopularyzowany na TikToku, który zakłada, że noszenie czerwonego lakieru do paznokci zwiększa atrakcyjność dla potencjalnych partnerów romantycznych, zwłaszcza mężczyzn. Hashtag #rednailtheory stał się wirusowy na TikToku i jest wypełniony filmami, na których użytkownicy testują teorię i twierdzą, czy w ich przypadku zadziałała. Hashtag #rednails również zyskał 1,6 miliarda wyświetleń na całym świecie. Ten modny kolor paznokci trafił także na Pinterest, gdzie w zeszłym roku liczba wyszukiwań hasła „czerwone paznokcie” wzrosła o 194 proc.

Czerwony lakier do paznokci to niezmiennie jeden z najpopularniejszych wyborów od czasu powstania tego typu produktu. Jego historia sięga starożytnych Chin, gdzie członkowie rodziny królewskiej malowali swoje paznokcie na czerwono glinką, aby podkreślić swój status i bogactwo. W starożytnym Egipcie ta barwa była również popularna, choć osiągana za pomocą henny, a faraonowie i ich królowe malowały paznokcie na czerwono na znak swojej pozycji społecznej. W latach dwudziestych czerwony lakier do paznokci stał się symbolem przepychu i wyrafinowania, a wiele hollywoodzkich aktorek nosiło odważne kolory na paznokciach w ramach łamania społecznego tabu.

Czytaj także: Fresha London: Perłowy manicure księżnej Diany trendem jesieni

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
18.07.2024 10:25
UCE Research: ok. 77 proc. Polaków i Polek nie wie, co znaczą kolorowe paski na tubach past do zębów
Tajemnicze paski, jak twierdzą dentyści, od lat powodują konfuzję u konsumentów.Getty Images
Kolorowe paski na tubach past do zębów są zagadką dla większości dorosłych Polaków. Z przeprowadzonego badania wynika, że 76,9 proc. respondentów nie zna ich znaczenia, a jedynie 7,9 proc. jest przekonanych, że wie, o co chodzi. Kolejne 15,2 proc. badanych przyznało, że nie pamięta, co te paski oznaczają.

Dr n. med. Piotr Przybylski z Implant Medical podkreśla, że wyniki te są niepokojące, ponieważ społeczeństwo powinno mieć większą świadomość na temat produktów, których używa na co dzień. Przybylski zauważa również, że wokół kolorowych pasków narosło wiele mitów, co prowadzi do dezinformacji.

Był czas, że pacjenci intensywnie pytali o to, co właściwie oznaczają te paski, bo gdzieś wyczytali różne dziwne lub niepokojące informacje. Wówczas ze spokojem tłumaczyłem i edukowałem [...] Pacjenci czasem sądzą, że kolor zielony ma większe działanie profilaktyczne lub odpowiada temu, że dana pasta do zębów została wyprodukowana w większości ze składników naturalnych. Myślą też, że pasek niebieski oznacza lepsze działanie wybielające, czerwony – eliminujące krwawienie z dziąseł, a czarny – przeciwpróchnicze.

Autorzy raportu zwracają uwagę na genezę kolorowych pasków. Okazuje się, że te oznaczenia są w rzeczywistości tzw. eye marks, czyli znaczniki drukarskie, które wskazują maszynie miejsce do zgrzewania tubki. Kolor paska jest zależny od rodzaju tubki, temperatury używanej do zgrzewu oraz materiału produkcji, a nie od składu produktu czy jego właściwości. Dr Przybylski wyjaśnia, że producenci nie mają prawnego obowiązku informowania konsumentów o znaczeniu tych pasków, co prowadzi do szerzenia nieprawdziwych teorii na ich temat.

Edukacja w kwestii oznaczeń na tubkach past do zębów jest kluczowa. Dr Przybylski sugeruje, że stomatolodzy powinni informować swoich pacjentów o prawdziwym znaczeniu kolorowych pasków podczas rutynowych wizyt. Edukacja ta jest ważna, ponieważ nieprawdziwe informacje mogą wprowadzać pacjentów w błąd co do właściwości pasty, co z kolei może wpływać na ich zdrowie jamy ustnej. Ekspert podkreśla, że przy wyborze pasty do zębów najważniejsze jest skupienie się na składzie produktu oraz jego dopasowaniu do indywidualnych potrzeb pacjenta, a nie na kolorowych oznaczeniach na tubkach.

Należy bezwzględnie stwierdzić, że teorie mówiące o właściwościach, w tym o składzie chemicznym i przeznaczeniu, danej pasty do zębów nie są prawdziwe. Zresztą w przeszłości tego typu rewelacje były już w jakimś stopniu dementowane przez producentów

Czytaj także: Globalny rynek produktów do higieny jamy ustnej przechodzi „skinifikację”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
17.07.2024 16:29
Amazon: Polacy planują wydać średnio 607 zł na skompletowanie wakacyjnej walizki. Ile proc. z nich kupi kosmetyki do opalania?
Polacy coraz bardziej dbają o swoje wakacyjne przygotowania, wydając średnio 607 zł na skompletowanie niezbędnych produktów przed wyjazdem.Artur Marciniec Photography
Polacy planują wydać średnio 607 zł na skompletowanie wakacyjnej walizki, a kosmetyki do opalania i ochrony przed słońcem są jednym z najczęściej kupowanych produktów. Coraz więcej osób wybiera zakupy online, doceniając wygodę oraz promocyjne ceny. Różnice w wydatkach między grupami wiekowymi wskazują na zróżnicowane podejście do przygotowań wakacyjnych.

W badaniu przeprowadzonym z okazji nadchodzącego festiwalu okazji Prime Day, który odbędzie się 16-17 lipca, wynika, że Polacy są gotowi wydać średnio 607 zł na skompletowanie wakacyjnej walizki. Zakupy kosmetyków przed wakacjami są popularne, a aż 61 proc. respondentów deklaruje zakup kosmetyków do opalania i ochrony przed słońcem. Dodatkowo, leki i opatrunki kupuje 54 proc. badanych, co pokazuje, że Polacy przykładają dużą wagę do ochrony zdrowia podczas letnich wyjazdów.

Choć zakupy stacjonarne są wciąż popularne, robi je przed wakacjami 86 proc. osób, to ponad połowa Polaków (57 proc.) wybiera sklepy internetowe z szeroką ofertą produktów. Sklepy internatowe są preferowane ze względu na wygodę zakupów online – aż 65 proc. badanych wskazuje na tę zaletę. Promocyjne ceny (64 proc.) oraz darmowa dostawa bez względu na wartość zamówienia (56 proc.) to dodatkowe czynniki, które zachęcają Polaków do zakupów przez internet.

Interesującym zjawiskiem jest różnica w wydatkach na zakupy wakacyjne pomiędzy różnymi grupami wiekowymi. Osoby w wieku 25-29 lat wydają najmniej zarówno na wakacyjny wyjazd, jak i na skompletowanie bagażu. Natomiast przedstawiciele Gen Z, czyli osoby w wieku 18-24 lat, przeznaczają najwięcej na dokupienie potrzebnych produktów, w tym kosmetyków, często korzystając ze wsparcia finansowego rodziców. To pokazuje, że młodsze pokolenie bardziej intensywnie przygotowuje się do wakacji, a zakupy kosmetyczne stanowią ważny element tych przygotowań.

Badanie „Raport Amazon.pl. Wakacje 2024 – plany wyjazdowe i zakupowe Polaków” zostało przeprowadzone we współpracy z Instytutem Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS, w dniach 17-24 maja 2024 roku, na reprezentatywnej próbie 1016 Polaków (mieszkańców Polski w wieku 18-65 lat), za pomocą metody CAWI.

Czytaj także: Amazon jeszcze tańszy? Platforma tworzy konkurencyjną dla Temu sekcję dyskontową

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 09:54