Jak podaje serwis cosmetic-industry.com, badanie Natural Products Global to wspólna inicjatywa stowarzyszenia handlowego NOC Sweden i grupy eksportowej Business Sweden.
Badanie obejmuje zarówno certyfikowane, jak i niecertyfikowane marki, ponieważ szwedzki rynek kosmetyczny nie jest zdefiniowany przez prawo w taki sam sposób, jak sektor żywności ekologicznej. Certyfikowane marki stanowią około 20 proc. sprzedaży.
Henrik Olteng, założyciel NOC Sweden powiedział, że silny wzrost tej kategorii kosmetyków potwierdza rosnące zapotrzebowanie konsumentów do kupowania bardziej przyjaznych dla środowiska zdrowych produktów.
Komentując całkowitą wartość szwedzkiego rynku kosmetyków naturalnych i organicznych, Henrik Olteng powiedział: „Rozmiar rynku jest trudniejszy do oszacowania niż wzrost, ponieważ nie wszystkie marki są uwzględnione w badaniu i powstaje pytanie o określenie tego segmentu. Jednak w oparciu o zebrane dane oraz o to, co wiemy o rynku, możemy przyjąć, że wielkość sprzedaży w Szwecji przekracza 50 mln euro.”
Gabriella Danielsson z Business Sweden dodała z kolei, że znaczące jest to, że szwedzki rynek kosmetyków naturalnych ma wysoki udział rodzimych marek, a także wykazuje ogromny potencjał eksportowy. Szwedzkie firmy mają duże doświadczenie w produkcji dobrze zaprojektowanych i funkcjonalnych produktów, które skutecznie konkurują na rynku międzynarodowym.