StoryEditor
Rynek i trendy
29.07.2022 00:00

Sprzedaż kosmetyków premium do opalania wzrosła o 63 proc.

Sprzedaż wysokiej klasy produktów do opalania wzrosła we Francji o 63 proc. w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2022 r. – wynika z raportu The NPD Group. Skok jest ogromny w porównaniu z tym samym okresem 2021 roku. Taki wzrost pokazuje, że produkty przeciwsłoneczne zajmują coraz ważniejsze miejsce na rynku kosmetyków selektywnych.

Sprzedaż wysokiej jakości produktów przeciwsłonecznych wzrosła we Francji o 63 proc. od stycznia do końca maja 2022 r. – wynika z danych The NPD Group.

Skok jest ogromny w porównaniu z tym samym okresem 2021 roku. Taki wzrost pokazuje, że produkty przeciwsłoneczne zajmują coraz ważniejsze miejsce na rynku kosmetyków selektywnych i chociaż stanowią niewielki podsegment rynku wysokiej jakości produktów do pielęgnacji skóry (8,2 mln EUR od początku roku do maja 2022 r. i 4 proc. całkowitej sprzedaży), znacznie przewyższyły wyniki całego rynku w ciągu pierwszych pięciu miesięcy roku rok, przy 23 proc. wzroście sprzedaży.

Przeczytaj również: Polscy naukowcy odkryli naturalny filtr przeciwsłoneczny, który może zrewolucjonizować branżę kosmetyczną

Wszystkie podsegmenty produktów do opalania również radzą sobie bardzo dobrze. Sprzedaż produktów po opalaniu podwoiła się w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2022 roku, w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. W kategorii ochrony przeciwsłonecznej produkty do ciała wzrosły o 91 proc., a produkty do twarzy o 58 proc. Jednocześnie sprzedaż samoopalaczy wzrosła o 49 proc. między styczniem a końcem maja w porównaniu do tego samego okresu w 2021 roku.

Krem z filtrem to podstawa
Motorem wzrostu były produkty o wysokim wskaźniku SPF, to odzwierciedla trend, który wskazuje, że konsumenci są coraz bardziej świadomi potrzeby ochrony skóry przed skutkami starzenia się skóry spowodowanym ekspozycja na słońce.

Sprzedaż produktów do ciała z SPF 50 wzrosła o 117 proc. w pierwszych pięciu miesiącach roku, w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Wzrost udziału w rynku wynosi 5 punktów: ich całkowita sprzedaż wzrosła z 33 proc. między styczniem a majem 2021 r. do 38 proc. dla całkowitej ochrony ciała w tym samym okresie tego roku.

W kategorii ochrony przeciwsłonecznej twarzy sprzedaż produktów z filtrem SPF 50 wzrosła o 69 proc. w pierwszych pięciu miesiącach roku, w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, co stanowi wzrost udziału w rynku o 3 punkty.

Rynek wysokiej klasy produktów przeciwsłonecznych odnotował bardzo duży wzrost w ciągu pierwszych pięciu miesięcy roku, co pokazuje, że konsumenci chcą inwestować w produkty wysokiej jakości, aby chronić się przed szkodliwe działanie słońca. Ze swojej strony marki wykazały swoje zaangażowanie, wprowadzając na rynek formuły przyjazne dla środowiska i w dużej mierze faworyzując naturalne składniki. Poprawiły również wydajność i komfort użytkowania produktów z filtrem SPF, czyniąc je bardziej luksusowymi, zapewniając doskonałe właściwości nawilżające i najwyższy poziom ochrony przeciwsłonecznej – wyjaśnia Mathilde Lion, europejski ekspert ds. urody w The NPD Group.

Przeczytaj również: Letnia pielęgnacja powinna koncentrować się na nawilżaniu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
06.11.2024 13:20
GXO: Przemysł kosmetyczny wciąż rośnie w siłę — z prognozą wzrostu do 758 miliardów dolarów do 2032 roku [RAPORT]
Canva

Przemysł kosmetyczny przechodzi dynamiczne zmiany, osiągając wartość 374 miliardów dolarów w 2023 roku i prognozując wzrost do 758 miliardów do 2032 roku. Konsumenci są coraz bardziej świadomi i wymagający, a ich decyzje zakupowe kształtują wpływy mediów społecznościowych, rosnące znaczenie personalizacji oraz dążenie do zrównoważonego rozwoju.

Z raportu GXO wynika, że rynek kosmetyczny, obejmujący produkty do pielęgnacji skóry, makijażu oraz włosów, osiągnął wartość 374 miliardów dolarów w 2023 roku. Przewidywana jest prawie dwukrotna jego wartość do 2032 roku, sięgając 758 miliardów dolarów. Rosnący popyt napędzany jest przez potrzeby różnych grup wiekowych i demograficznych, które traktują produkty kosmetyczne jako część codziennej pielęgnacji i wyrazu siebie. Wzrost popularności zrównoważonych i personalizowanych produktów, które odpowiadają na potrzeby indywidualnych klientów, pokazuje, że rynek ten dostosowuje się do zmieniających się preferencji konsumentów.

Zmienność preferencji i rosnące znaczenie wartości

Konsumenci coraz częściej kierują się wartością i przystępnością cenową przy wyborze produktów kosmetycznych. Dla 31 proc. respondentów to właśnie te czynniki mają kluczowe znaczenie, a 64 proc. zwraca uwagę na cenę i stosunek jakości do ceny przy wyborze produktów do pielęgnacji skóry. Jednocześnie aż 58 proc. zakupionych produktów kosmetycznych pochodzi z segmentu średniego lub luksusowego, co wskazuje na preferencję konsumentów do inwestowania w wyższej jakości produkty. Jednak mimo dużego zainteresowania luksusowymi produktami, lojalność wobec marki nie jest już tak silna jak kiedyś – tylko 38 proc. konsumentów jest lojalnych wobec konkretnych marek, a aż 41 proc. przywiązuje się raczej do konkretnych produktów.

image
NuTz

Zgodnie z danymi GXO, 71 proc. konsumentów korzysta z mediów cyfrowych, aby śledzić najnowsze trendy kosmetyczne. Wśród platform dominują YouTube (33 proc.), Instagram (31 proc.) oraz TikTok (28 proc.). Obecność treści typu „no makeup makeup” na TikToku, z ponad 130 milionami postów, pokazuje, jak ogromny wpływ mają media społecznościowe na decyzje zakupowe. Konsumenci, zwłaszcza młodsze pokolenia, oczekują szybkich i wiarygodnych informacji, co powoduje, że marki muszą działać elastycznie i dynamicznie dostosowywać swoje strategie marketingowe do zmieniających się trendów.

Preferencje zakupowe: personalizacja i online vs. offline

Z raportu wynika, że 39 proc. konsumentów oczekuje spersonalizowanych rekomendacji do pielęgnacji skóry zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych, a 30 proc. preferuje produkty dostosowane do ich indywidualnych potrzeb. Personalizacja obejmuje nie tylko dobór składników, ale także możliwość dostosowania opakowań i dodatkowych usług, takich jak grawerowanie czy indywidualne pakowanie. Konsumenci cenią sobie doświadczenia, które sprawiają, że produkt jest bardziej osobisty, co wpływa na ich lojalność i skłonność do kolejnych zakupów.

Chociaż zakupy stacjonarne pozostają preferowaną formą dla 72 proc. respondentów, zakupy online zyskują na popularności – 47 proc. konsumentów woli kupować kosmetyki w sieci. Głównym powodem wyboru zakupów online są zniżki i promocje, na które zwraca uwagę 52 proc. ankietowanych. Dla 43 proc. ważna jest szybkość dostawy, jednak coraz więcej konsumentów, bo aż 64 proc., jest gotowych poczekać na dostawę wszystkich zamówionych produktów w jednym pakiecie w trosce o środowisko. To pokazuje, że zrównoważony rozwój staje się istotnym czynnikiem, na który zwracają uwagę także w kontekście zakupów online.

Czytaj także: Polska wśród najdroższych krajów pod względem cen kosmetyków. Raport Wethrift ujawnia szczegóły

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
05.11.2024 15:38
Dobre nastroje Polaków pozytywnym czynnikiem dla prognoz sprzedaży
W najlepszych nastrojach są młodzi konsumenci. Ogólnie nieco sceptyczniej konsumenci w Polsce oceniają swoje finanse i patrzą na większe wydatkifot. Shutterstock

Nastroje Polaków pozostają na historycznie wysokim poziomie – podają GfK i NielsenIQ w odczycie za październik br., wskazując, że to dobry prognostyk dla planowania sprzedaży w nadchodzących miesiącach.

"Pomimo lekkiego ochłodzenia nastroje konsumenckie Polaków pozostają na historycznie wysokim poziomie przekraczając wyniki sprzed roku i utrzymując się blisko wartości sprzed pandemii. Stabilność głównego wskaźnika jest dobrą wiadomością dla przedsiębiorców, którzy mogą z większym optymizmem patrzeć na perspektywy sprzedaży w nadchodzących miesiącach" – czytamy w komunikacie podsumowującym październikowy odczyt Barometru Nastrojów Konsumenckich GfK – An NIQ Company.

Jest to wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich. W październiku 2024 r. wyniósł -1,7 pkt, co oznacza spadek o 2,7 pkt w porównaniu do września br.

Jest wprawdzie sygnał pewnego ochłodzenia nastrojów konsumenckich w październiku, szczególnie w kwestii finansów osobistych i skłonności do większych wydatków na dobra trwałe. Jednak Polacy wciąż pozytywnie oceniają perspektywy dla polskiej gospodarki, a porównanie do ubiegłego roku prezentuje wyraźną poprawę ogólnej sytuacji.

W najlepszych nastrojach konsumenckich niezmiennie znajdują się ludzie młodzi (od 15 do 29 lat), gdzie wskaźnik to nawet około 20 na plusie. Dla porównania badani z grupy 50-59 i powyżej 60 lat odnotowali średni wskaźnik nastrojów na poziomie sięgającym kolejno -15,5 i -8,9 jednostki, co stanowi niewielki, choć wyraźny spadek w relacji miesiąc do miesiąca.

– Polska gospodarka wciąż prezentuje się korzystnie na tle innych krajów UE. Mimo niewielkiego spadku wskaźnika w październiku, nastroje konsumenckie w Polsce pozostają na znacznie wyższym poziomie niż średnia unijna. To świadczy o większej odporności polskiej gospodarki na globalne zawirowania. Jednocześnie, warto zwrócić uwagę na fakt, że konsumenci są coraz bardziej świadomi wyzwań gospodarczych i podejmują bardziej przemyślane decyzje zakupowe. Dla przedsiębiorców oznacza to konieczność dostosowania swojej oferty do zmieniających się potrzeb klientów – mówi Barbara Lewicka, senior director w GfK – An NIQ Company.

Czytaj także: GfK&NIQ: Siła nabywcza przeciętnego Polaka rośnie szybciej niż siła nabywcza przeciętnego Europejczyka

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. listopad 2024 21:34