Globalny trend konsumencki Mintel 2022 „Pod kontrolą” przewiduje, że konsumenci dążą do elastyczności, niezależnie od tego, czy dotyczy to formuł produktów, czy sposobu, w jaki otrzymają zakupiony produkt. Biorąc pod uwagę wzrost liczby konsumentów decydujących się na zakupy online w wyniku pandemii, zwłaszcza wśród konsumentów pracujących w domu, marki kosmetyczne mają doskonałą okazję do budowania lojalności wśród swoich klientów.
Just For You, marka zajmująca się technologiami kosmetycznymi, jest pierwszą marką w Ameryce Łacińskiej, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do stworzenia spersonalizowanej formuły szamponu.
Konsument tworzy swój spersonalizowany produkt, wypełniając kwestionariusz z pytaniami od rodzaju konsystencji (sucha, tłusta, mieszana) po nawyki, takie jak dieta i ćwiczenia fizyczne. Oprócz intensywności aromatu można również wybrać pożądane korzyści, takie jak objętość lub kontrola kędzierzawienia, a nawet dostosować etykietę.
Ta personalizacja jest wykonywana przez sztuczną inteligencję. Pod kierunkiem statystyków i inżynierów firma stworzyła specjalny algorytm, dzięki któremu proces jest bardziej zautomatyzowany, przy użyciu maszyn, które łączą zalety produktu i ułatwiają produkcję na dużą skalę.
Przeczytaj również: GfK: Polacy sięgają po technologie, żeby ułatwić sobie życie