Według najnowszych danych sprzedaż online kosmetyków premium spada. Tak wynika z raportu Prestige Beauty Spotlight firmy 1010Data. Widać 14 proc. spadek sprzedaży kosmetyków online w latach 2021-2022, co stanowi znaczącą różnicę w stosunku do 51 proc. wzrostu z poprzedniego okresu.
Większość konsumentów woli kupować produkty kosmetyczne w sklepach stacjonarnych, ponieważ pozwala im to dopasowywać kolory i testować produkty.
Jednak raport stwierdza, że ze względu na podniesienie się sprzedaży tradycyjnej, ogólny wzrost sprzedaży kosmetyków prestiżowych wzrósł o 36,7 proc. w ciągu ostatnich dwóch lat.
Chociaż sprzedaż online kosmetyków premium spada, nadal jest wyższa w porównaniu z okresem przed pandemią. Raport 1010Data pokazuje, że sprzedawcy prestiżowych kosmetyków w zeszłym roku odnotowali łącznie ponad 3 miliardy dolarów ze sprzedaży za pośrednictwem kanałów online.
Przykładowo, Macy’s zwiększył swój udział w rynku kosmetyków premium o 3 proc. w analizowanym okresie, a Sephora.com i Nordstrom.com, odnotowały spadek udziałów rynkowych odpowiednio o 2,1 proc. i 1,2 proc.
Wzrost sprzedaży perfum w Macy's oraz kosmetyków do makijażu oczu i produktów do pielęgnacji ciała w innych dużych sieciach wskazuje, że powoli odchodzimy od pielęgnacji skóry twarzy na rzeczy upiększania. Zarówno Macy's oraz analizowany Target nadal odnotowują wzrost sprzedaży kosmetyków do makijażu ust i oczu, podczas gdy zainteresowanie produktami do pielęgnacji wciąż spada.
Detaliści zawsze będą potrzebować witryn e-commerce do sprzedaży swoich produktów argumentuje raport, ale przewiduje się, że sprzedaż online ustabilizuje się, ponieważ klient wrócili do sklepów stacjonarnych. Dane podkreślają, że sprzedawcy detaliczni muszą poprawić jakość obsługi klienta w realu, jednocześnie optymalizując swoją obecność w internecie.
Przeczytaj również: Wartość rynku e-commerce w Polsce będzie rosła. Wzrost napędza między innymi kategoria urody [RAPORT PwC]