Najnowsze badania przeprowadzone przez Mintel pokazują, że duży odsetek kobiet używa kosmetyków kolorowych lub jest zainteresowanych bardziej odważnym makijażem, w tym smokey eye (69 proc.) czy odważnym makijażem ust (55 proc.). Z około dwóch na pięć kobiet (44 proc.) w wieku 18-34 odwiedzających codziennie cztery lub więcej serwisów społecznościowych.
Analitycy firmy Mintel wskazują więc, że media społecznościowe mogą być siłą napędową rosnącej popularności kosmetyków służących do zarówno naturalnego, jak i odważnego makijażu ponieważ za ich pomocą konsumenci poznają i opanowują nowe trendy. Jedna na pięć (22 proc.) osób używających kosmetyki kobiece zgadza się, że media społecznościowe pomagają poznać trendy w zakresie urody. Co więcej, prawie jedna czwarta (24 proc.) kobiet-kosmetyczek mówi, że ogląda filmy online zamieszczonych przez internautów, aby dowiedzieć się więcej o makijażu.
„Osoby korzystające z mediów społecznościowych zamieszczające nagrania wideo inspirują amerykańskie kobiety do szukania i wypróbowania dwóch sprzecznych ze sobą kierunków. Podczas gdy naturalny wygląd nadal jest jednym z najpopularniejszych na świecie, wiele kobiet jest zainteresowanych wypróbowaniem śmiałych propozycji pod wpływem tego, co widzą w Internecie” – powiedziała Alison Gaither, analityk ds. urody i higieny osobistej w Mintel.
Dodała, że marki mogą wykorzystać obecną popularność mediów społecznościowych i serwisów wideo, aby edukować konsumentów w zakresie wyglądu, a także w celu promocji produktów m.in. umożliwiając ich testowanie. Na przykład, wśród ostatnie nowości na rynku eyelinerów są produkty, które sprawiają, że zastosowanie tego rodzaju kosmetyku jest szybsze.
Kobiety traktują też priorytetowo procedury związane z pielęgnacją skóry twarzy. Wiele osób dąży do uzyskania lśniącej i zdrowej skóry. Szczególnie młode kobiety wykorzystują produkty niezbędne do uzyskania efektu makijażu „bez skazy”, co nadaje skórze zdrowy blask i tworzy gładką powierzchnię do makijażu.
Dla kobiet liczy się nie tylko wygląd zewnętrzny, ale i właściwości produktów kosmetycznych związane z ochroną i profilaktyką. Dwie na pięć przebadanych osób uważa, że ochrona przeciwsłoneczna i pielęgnacja skóry są ważne przy wyborze produktów do makijażu. Ponadto, około 30 proc. kobiet poszukuje produktów wykonanych z naturalnych składników.