
Sieć drogerii Douglas zwiększyła swoją pozycję na międzynarodowym rynku kosmetycznym. Nie tylko nabyła we Włoszech sieci kosmetyków i perfumerii Limoni i La Gardenia - wraz z około 500 sklepami, ale i w Hiszpanii nastąpiły przejęcia kolejnych 300 sklepów. W Niemczech dealer perfumeryjny Parfumdreams został zakupiony w celu wzmocnienia własnego handlu online.
Uwzględniając przejęcia, przychody Douglasa wzrosły o 17 procent do 3,3 miliarda euro. Skorygowane zyski przed odsetkami, podatkami, amortyzacją wzrosły o 6 procent do 376 milionów euro – podaje sieć w komunikacie prasowym.
Niemiecki rynek perfumerii znajduje się obecnie w fazie przejściowej, a nowi konkurenci sprawiają, że Douglas jest liderem rynku wśród klientów. Internetowy sklep modowy Zalando również zaangażował się w działalność sektora beauty - sprzedaje perfumy i kosmetyki. Sieć perfumerii Sephora rozszerza swoją obecność w Niemczech w ramach francuskiej grupy luksusowej LVMH, która obejmuje takie marki luksusowe jak Dior, Louis Vuitton, Moet & Chandon).
Nowa prezes sieci, Tina Müller, ma dla Douglasa przepis na piękno: segmenty są przekształcane, aby ponownie stworzyć w nich wyższą jakość. W kwartale letnim - od lipca do września 2018, grupa odnotowała kolejny niewielki wzrost sprzedaży w Niemczech, gdzie posiada 435 oddziałów.