Według grupy doradczej The Akin, klienci domagają się od marek, aby zajęły się zjawiskiem wellness i zdrowia psychicznego. The Akin ustalił, że 70 proc. konsumentów typu Changemakers i Early Adopters uważa, że marki powinny staranniej pracować nad tym, aby pomóc ludziom poczuć się połączonymi i wspieranymi.
Samotność to wielki problem społeczny. Zjawisko to rośnie gwałtownie w Wielkiej Brytanii, a badania marketingowe Mintela dotyczące osób po 55. roku życia pokazują, że 18 proc. Brytyjczyków w wieku powyżej 55 lat uważa samotność za główną troskę związaną ze swoją przyszłością. W wyniku badań, które ujawniły, że samotność odgrywa znaczącą rolę w problemach związanych ze starością, wiele marek i organizacji podjęło twórcze kampanie, które mają na celu rozwiązanie tego problemu.
Inicjatyw społecznych związanych z walką z izolacją spowodowaną starością nie brakuje. Na przykład Jo Cox on Loneliness wydała przypinkę ze słowami "Happy to chat", która jest rozdawana w londyńskim metrze, a Girl Guides wprowadziła nową odznakę, którą zdobywa się odwiedzając osoby starsze. W szkole podstawowej w Essex są zapraszane osoby starsze z okolicy, aby przyłączyły się do międzypokoleniowego centrum aktywności. Z kolei szwajcarskie Koleje Federalne zaoferowały niedawno bezpłatną świąteczną podróż pociągiem do ludzi spędzających Boże Narodzenie w pojedynkę.
Rząd brytyjski, który zobowiązuje się do realizacji swoich własnych planów, wskazuje na wagę problemu i nadanie mu nowego znaczenia. Marki kosmetyczne mają okazję zrobić coś, aby ułatwić komunikację pomiędzy osobami zagrożonymi izolacją. Niestety takich pomysłów nadal na polskim rynku beauty brakuje. Może badania brytyjskie zainspirują firmy kosmetyczne do włączenia się do działań na rzecz nie tylko osób o innym kolorze skóry, orientacji czy upodobaniach, ale i w starszym wieku, które czują się już na drugim planie.
Jedną z nielicznych, ale udanych prób na polskim rynku wykorzystania potencjału starszej osoby o pięknym wnętrzu i niezwykłej urodzie i przełamania granic między pokoleniami, była kampania Bohoboco z udziałem ponad 80-letniej aktorki Heleny Norowicz. Oby kolejne marki wpadły na pomysł jak wzmocnić tę grupę konsumentów kierując się z przekazem właśnie do niej.