StoryEditor
Rynek i trendy
28.12.2023 10:50

Rynek kosmetyczny w 2024 roku. Wydanie specjalne Wiadomości Kosmetycznych!

Prognozy, analizy, trendy, wskazówki na przyszłość - wydanie specjalne Wiadomości Kosmetycznych wprowadzające nas w 2024 rok / wiadomoscikosmetyczne
Jaki będzie 2024 rok dla branży kosmetycznej? Czy będzie to rok innowacji i ryzyka, czy pilnowania kosztów i płynności finansowej? Jakie trendy będą na nim dominować? Jak na branżę beauty wpłyną sztuczna inteligencja? Jak prowadzić marketing w świecie zdominowanym przez media społecznościowe? Oto specjalne e-wydanie Wiadomości Kosmetycznych, w którym eksperci-praktycy, badacze, dzielą się swoimi przemyśleniami, analizami i budują przyszły obraz rynku kosmetycznego.

Poprosiłyśmy ekspertów – praktyków działających w obszarze handlu, produkcji i dystrybucji – by podzielili się z nami swoją perspektywą. Jaki będzie nowy rok dla branży kosmetycznej? Jakie przyniesie wyzwania? Pewne jest, że ich nie zabraknie. Największe i najtrudniejsze związane będą ze zmieniającymi się najważniejszymi dla branży aktami prawnymi, a ich wspólnym mianownikiem są kwestie środowiskowe. Niezmiennie firmy będą pilnowały płynności finansowej, pozostają obawy dotyczące cen surowców i energii, podwyżek płac – wielu czynników wpływających na kondycję przedsiębiorstw. Nie ulega też wątpliwości, że nadchodzący rok upłynie pod znakiem ceny i promocji, choć od lat zakończenie wyścigu w tym obszarze jest wskazywane jako najbardziej potrzebna zmiana na rynku kosmetycznym.  

image

E-wydanie Wiadomości Kosmetycznych, grudzień 2023

wiadomoscikosmetyczne.pl
Pobierz bezpłatnie tutaj specjalne e-wydanie Wiadomości Kosmetycznych i dowiedz się, jakie trendy będą kształtowały rynek kosmetyczny w 2024 roku

Zebrałyśmy analizy od wiodących firm badawczych i doradczych. Wynika z nich, że rynek kosmetyczny nadal ma się dobrze, choć dynamika jego rozwoju nieco słabnie. Wzrosty sprzedaży wynikają w największym stopniu ze wzrostu cen, choć bezwzględnie jest to też rynek, na którym stale jest zainteresowanie nowościami, co powoduje, że wiele kategorii rośnie także ilościowo. Marki własne sieci handlowych nie są tak silne, jak w kategoriach żywności i chemii, co ciągle daje szansę ciekawym brandom na rozwój. Pewne jest jednak, że to dziś sieci handlowe, retailerzy, a nie producenci rządzą rynkiem, co podkreślali eksperci podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023. Podsumowałyśmy te niezwykle ciekawe dyskusje pokazując Państwu, jakiej współpracy od producentów oczekują sieci handlowe, czemu istotna jest prawdziwa, partnerska współpraca pomiędzy dostawcami a detalistami i dlaczego konsument musi być postawiony w centrum uwagi. Ale tak naprawdę. Nie tylko w marketingowych hasłach.

E-commerce – obszar, który w branży kosmetycznej jest przedmiotem głębokich analiz i dyskusji. Jemu też poświęciłyśmy sporo miejsca, przypominając najlepszy tegoroczny wywiad, w którym Remigiusz Chrzanowski, ekspert specjalizujący się w e-commerce analizuje, kto ma szansę zawalczyć na tym rynku o pozycję lidera. Wskazuje też, że konkurowanie w online będzie coraz trudniejsze i coraz droższe. Widzimy już, że te prognozy sprzed kilku miesięcy sprawdzają się – proces konsolidacji rozpoczął się, a kończy się czas firm garażowych, zarówno w obszarze produkcji, dystrybucji, jak i sprzedaży kosmetyków, co także podkreślali eksperci podczas Forum Branży Kosmetycznej – podsumowałyśmy te wnioski dla Państwa.

Nie mogło w wydaniu o trendach zabraknąć publikacji poświęconych mediom społecznościowym i platformom, na których sami użytkownicy te trendy wyłapują, podkręcają, modyfikują i z niszowych wyprowadzają na wiodące. Pewne jest, że TiKTok to platforma, która zgodnie z przewidywaniami – staje się topowa. Ale coraz ciekawszą, również dla branży beauty, jest Pinterest i z pewnością warto się nią zainteresować. A i... AI – czy wiecie jak szybko sztuczna inteligencja uczy się beauty? Bardzo szybko i bardzo skutecznie. To najwyższy czas na przyjrzenie się jej możliwościom, ale też dyskusję o za i przeciw.

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

Redakcja Wiadomości Kosmetycznych

Katarzyna Bochner, Anna Zawadzka-Szewczyk, Agata Grysiak

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
18.07.2024 10:25
UCE Research: ok. 77 proc. Polaków i Polek nie wie, co znaczą kolorowe paski na tubach past do zębów
Tajemnicze paski, jak twierdzą dentyści, od lat powodują konfuzję u konsumentów.Getty Images
Kolorowe paski na tubach past do zębów są zagadką dla większości dorosłych Polaków. Z przeprowadzonego badania wynika, że 76,9 proc. respondentów nie zna ich znaczenia, a jedynie 7,9 proc. jest przekonanych, że wie, o co chodzi. Kolejne 15,2 proc. badanych przyznało, że nie pamięta, co te paski oznaczają.

Dr n. med. Piotr Przybylski z Implant Medical podkreśla, że wyniki te są niepokojące, ponieważ społeczeństwo powinno mieć większą świadomość na temat produktów, których używa na co dzień. Przybylski zauważa również, że wokół kolorowych pasków narosło wiele mitów, co prowadzi do dezinformacji.

Był czas, że pacjenci intensywnie pytali o to, co właściwie oznaczają te paski, bo gdzieś wyczytali różne dziwne lub niepokojące informacje. Wówczas ze spokojem tłumaczyłem i edukowałem [...] Pacjenci czasem sądzą, że kolor zielony ma większe działanie profilaktyczne lub odpowiada temu, że dana pasta do zębów została wyprodukowana w większości ze składników naturalnych. Myślą też, że pasek niebieski oznacza lepsze działanie wybielające, czerwony – eliminujące krwawienie z dziąseł, a czarny – przeciwpróchnicze.

Autorzy raportu zwracają uwagę na genezę kolorowych pasków. Okazuje się, że te oznaczenia są w rzeczywistości tzw. eye marks, czyli znaczniki drukarskie, które wskazują maszynie miejsce do zgrzewania tubki. Kolor paska jest zależny od rodzaju tubki, temperatury używanej do zgrzewu oraz materiału produkcji, a nie od składu produktu czy jego właściwości. Dr Przybylski wyjaśnia, że producenci nie mają prawnego obowiązku informowania konsumentów o znaczeniu tych pasków, co prowadzi do szerzenia nieprawdziwych teorii na ich temat.

Edukacja w kwestii oznaczeń na tubkach past do zębów jest kluczowa. Dr Przybylski sugeruje, że stomatolodzy powinni informować swoich pacjentów o prawdziwym znaczeniu kolorowych pasków podczas rutynowych wizyt. Edukacja ta jest ważna, ponieważ nieprawdziwe informacje mogą wprowadzać pacjentów w błąd co do właściwości pasty, co z kolei może wpływać na ich zdrowie jamy ustnej. Ekspert podkreśla, że przy wyborze pasty do zębów najważniejsze jest skupienie się na składzie produktu oraz jego dopasowaniu do indywidualnych potrzeb pacjenta, a nie na kolorowych oznaczeniach na tubkach.

Należy bezwzględnie stwierdzić, że teorie mówiące o właściwościach, w tym o składzie chemicznym i przeznaczeniu, danej pasty do zębów nie są prawdziwe. Zresztą w przeszłości tego typu rewelacje były już w jakimś stopniu dementowane przez producentów

Czytaj także: Globalny rynek produktów do higieny jamy ustnej przechodzi „skinifikację”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
17.07.2024 16:29
Amazon: Polacy planują wydać średnio 607 zł na skompletowanie wakacyjnej walizki. Ile proc. z nich kupi kosmetyki do opalania?
Polacy coraz bardziej dbają o swoje wakacyjne przygotowania, wydając średnio 607 zł na skompletowanie niezbędnych produktów przed wyjazdem.Artur Marciniec Photography
Polacy planują wydać średnio 607 zł na skompletowanie wakacyjnej walizki, a kosmetyki do opalania i ochrony przed słońcem są jednym z najczęściej kupowanych produktów. Coraz więcej osób wybiera zakupy online, doceniając wygodę oraz promocyjne ceny. Różnice w wydatkach między grupami wiekowymi wskazują na zróżnicowane podejście do przygotowań wakacyjnych.

W badaniu przeprowadzonym z okazji nadchodzącego festiwalu okazji Prime Day, który odbędzie się 16-17 lipca, wynika, że Polacy są gotowi wydać średnio 607 zł na skompletowanie wakacyjnej walizki. Zakupy kosmetyków przed wakacjami są popularne, a aż 61 proc. respondentów deklaruje zakup kosmetyków do opalania i ochrony przed słońcem. Dodatkowo, leki i opatrunki kupuje 54 proc. badanych, co pokazuje, że Polacy przykładają dużą wagę do ochrony zdrowia podczas letnich wyjazdów.

Choć zakupy stacjonarne są wciąż popularne, robi je przed wakacjami 86 proc. osób, to ponad połowa Polaków (57 proc.) wybiera sklepy internetowe z szeroką ofertą produktów. Sklepy internatowe są preferowane ze względu na wygodę zakupów online – aż 65 proc. badanych wskazuje na tę zaletę. Promocyjne ceny (64 proc.) oraz darmowa dostawa bez względu na wartość zamówienia (56 proc.) to dodatkowe czynniki, które zachęcają Polaków do zakupów przez internet.

Interesującym zjawiskiem jest różnica w wydatkach na zakupy wakacyjne pomiędzy różnymi grupami wiekowymi. Osoby w wieku 25-29 lat wydają najmniej zarówno na wakacyjny wyjazd, jak i na skompletowanie bagażu. Natomiast przedstawiciele Gen Z, czyli osoby w wieku 18-24 lat, przeznaczają najwięcej na dokupienie potrzebnych produktów, w tym kosmetyków, często korzystając ze wsparcia finansowego rodziców. To pokazuje, że młodsze pokolenie bardziej intensywnie przygotowuje się do wakacji, a zakupy kosmetyczne stanowią ważny element tych przygotowań.

Badanie „Raport Amazon.pl. Wakacje 2024 – plany wyjazdowe i zakupowe Polaków” zostało przeprowadzone we współpracy z Instytutem Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS, w dniach 17-24 maja 2024 roku, na reprezentatywnej próbie 1016 Polaków (mieszkańców Polski w wieku 18-65 lat), za pomocą metody CAWI.

Czytaj także: Amazon jeszcze tańszy? Platforma tworzy konkurencyjną dla Temu sekcję dyskontową

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 10:57