
Środki do odświeżenia ciała dzielą los skromnej pasty do zębów – kupujemy je w celach użytkowych a nie po to aby zaznać odrobiny luksusu. Poświęcamy im niewiele uwagi w codziennej pielęgnacji, właściwie jedynie aplikując je po prysznicu czy kąpieli.
Tymczasem w tym sektorze innowacyjne trendy znalazły zastosowanie, a rynek dezodorantów rośnie pod wpływem naturalnych i innowacyjnych produktów. Światowy rynek dezodorantów rozwija się dość dynamicznie i to w kierunku naturalnych składników i bycia wolnym od cierpienia zwierząt.
Jak podaje portal cosmeticbusinessnews.com, globalny rynek tego typu produktów sięgał 20,98 mld dol. w 2017 roku. Największy udział w sprzedaży dezodorantów miała Ameryka Łacińska – 5,92 mld dol. natomiast Europa Wschodnia odnotowała największy wzrost – o 10,4 proc. do 1,4 mld dol.
Sektor kosmetyków wegańskich spowodował zwiększone zapotrzebowanie na bardziej naturalne produkty do odświeżenia ciała. Konsumentom w krajach zachodnich coraz bardziej zależy, aby dezodoranty nie zawierały aluminium i były dostępne w biodegradowalnych opakowaniach. Dużego znaczenia nabiera brak udziału zwierząt na każdym etapie produkcji tych kosmetyków.