Wśród wszystkich detalistów objętych badaniem przez OC&C dwie sieci zaliczyły największy awans w porównaniu do poprzedniej edycji rankingu – to Rossmann i Lidl.
Rossmann jest obecnie najlepiej ocenianą siecią w Polsce. Taką pozycję zapewniły mu najwyższe noty w kryteriach zaufania, jakości i obsługi oraz równie wysokie (3. miejsca) w kryteriach szerokiego wyboru asortymentu, adekwatnych produktów i wygody zakupów. Rossmann poprzez zintensyfikowanie działań online i udostępnienie aplikacji mobilnej, łączącej w sobie program lojalnościowy i rabatowy, znacząco poprawił też swoją ocenę propozycji cyfrowej. Połączenie wysokich not w wyżej wymienionych kryteriach pozwoliło mu w końcu pokonać Allegro, od trzech lat zajmujące pierwsze miejsce w klasyfikacji.
Lidl z kolei odebrał Biedronce tytuł lidera wśród najlepiej ocenianych sieci spożywczych. Udało mu się to po pięciu latach konsekwentnego podnoszenia swojej pozycji w rankingu. Dzięki umiejętnemu rozszerzaniu oferty, w tym kategorii non-food, wprowadzaniu szerokiego wyboru świeżych produktów, sezonowych akcji tematycznych, in-out’ów, propozycja tego detalisty spotkała się z uznaniem konsumentów, a na ogólną dobrą ocenę wpłynęło dodatkowo wysokie zaufanie do marki. Pod względem sprzedaży sieć Lidla również rośnie szybciej niż Biedronka. Ścisłą czołówkę top sieci spożywczych pod względem oceny ogólnej tworzą wciąż główne sieci dyskontów - Lidl i Biedronka.
Ranking Postrzegania Sieci Detalicznych w Polsce to doroczne, globalne badanie sprawdzające postrzeganie sieci handlowych przez konsumentów. Badanie jest prowadzone w 10 krajach i obejmuje blisko 800 detalistów. Realizuje je firma OC&C przy wsparciu międzynarodowej agencji badawczej VI.GA. W szóstej edycji polskiego badania próbie poddano 55 sieci handlowych, które zostały ocenione przez ponad 3200 konsumentów w skali od 0 do 100. OC&C Strategy Consultants to międzynarodowa firma badawcza strategicznego o ponad 30-letniej historii. Koncentruje się na branży dóbr konsumenckich, handlu detalicznym oraz sektorach skupionych wokół nowych technologii.