– Rozbudowujemy asortyment artykułów kosmetycznych m.in. marki własnej Cien. Tylko w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy liczba produktów w jej ramach wzrosła o blisko 40 proc. Regularnie rozwijamy całą kategorię kosmetyków do pielęgnacji ciała, twarzy, włosów czy artykułów higienicznych. Klienci doceniają je za bardzo dobrą jakość i niską, atrakcyjną cenę – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, PR manager Lidl Polska. Przypomnijmy, że niedawno nawilżający krem do twarzy Cien Aqua wygrał ranking konsumencki w Hiszpanii, pokonując znane, światowe marki z wyższej półki. Jego cena w Polsce wynosi 7,99 zł.
Produktami cieszącymi się zainteresowaniem konsumentów są też m.in. mydła marki Cien. Od stycznia Lidl zwiększył ofertę tej kategorii o ok. 35 proc. Na półkach pojawiły się m.in. mydła cięte, mydło hipoalergiczne oraz kremowe mydło nawilżające. Marka Cien została też poszerzona o nowe hipoalergiczne żele pod prysznic o działaniu nawilżającym, sole do kąpieli czy profesjonalną linię kosmetyków do pielęgnacji włosów z wysoką zawartością keratyny. Lidl oferuje również produkty do higieny jamy ustnej własnej marki Dentalux, a wśród nich m.in. pasty do zębów, nici dentystyczne czy uniwersalne końcówki do szczoteczki elektrycznej.
Udział polskich producentów, dostarczających produkty do sklepów Lidl w Europie systematycznie rośnie. Wśród tych, którzy współpracują z Lidlem jest m.in. Global Cosmed. Firma dostarcza na półki sklepowe Lidla m.in.: mydła w płynie, żele pod prysznic, płyny do kąpieli oraz szampony.
Udział dyskontów w rynku kosmetycznym wzrósł z 11,5 proc. w 2011 roku do 14,2 proc. w 2015. Liczba artykułów marek własnych w kategorii kosmetyków w ofercie stałej Lidla wzrosła prawie o 30 proc. w porównaniu ze styczniem 2016 r.