
Niestety kolejna fala epidemii COVID-19, która wybuchła drugiej połowie marca, doprowadziła do regionalnych blokad w Państwie Środka, a to spowodowało spadek sprzedaży o 1 proc. w ciągu miesiąca.
Sprzedaż w I kwartale 2022 roku w kategoriach włosów, perfum, makijażu i pielęgnacji skóry wzrosła odpowiednio o 43 proc., 18 proc., 11 proc. i 9 proc. Tylko w marcu sprzedaż kategorii włosów nadal rosła, zwiększając się o 33 proc. w ciągu miesiąca.
Wzrosty pojawiły się także w obszarze pielęgnacji skóry twarzy i ciała, w tym produktów do opalania. Kategorie makijażu i zapachów odnotowały w marcu odpowiednio spadki o 6 i 4 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem 2021 roku.
– Chiny mogą nadal odnotowywać spadek sprzedaży prestiżowych kosmetyków do makijażu w kwietniu i maju z powodu obecnych blokad w niektórych dużych miastach, w tym w Szanghaju, który jest wiodącym ośrodkiem produkcyjnym. Jednak sytuacja prawdopodobnie ulegnie poprawie od czerwca, kiedy rozpocznie się Chiński Festiwal Zakupów. Oczekuje się, że rząd złagodzi restrykcje, aby zwiększyć konsumpcje – wyjaśnia Stanley Kee, starszy wiceprezes i dyrektor zarządzający, APAC, The NPD Group.
Przeczytaj również: Kolejna fala pandemii w Chinach wpływa na producentów kosmetyków