Producenci swoje wegańskie produktów kierują do konsumentów, którzy nie tylko ze swojej diety, ale i z innych sfer życia, pragną wykluczyć składniki przy których pozyskiwaniu lub produkcji zostały skrzywdzone zwierzęta.
Według informacji Global Cosmed Group osoby stosujące kosmetyki wegańskie to głównie młodzi konsumenci, przed 30 rokiem życia. Nie zawsze wybór tych produktów idzie w parze z wegańska dietą. 3,2 proc. dorosłych Polaków nie je mięsa, ale dobro zwierząt leży na sercu o wiele większej liczbie osób. – Rynek produktów wegańskich wychodzi z niszy i przeżywa rozkwit – twierdzi Erna Grońska-Petniak, PR manager Global Cosmed.
Odpowiedzią firmy na ten trend jest linia wegańskich produktów dla dzieci Bobini Vegan. Są to kosmetyki oparte na naturalnych składnikach roślinnych: wodzie z aloesu i ekstrakcie z liści oliwki. Pozbawione są wszelkich składników odzwierzęcych, takich jak: wosk pszczeli, koszenila (barwnik pozyskany z wysuszonych i zmielonych owadów), kolagen (białko zwierzęce otrzymywane ze skór i ścięgien), keratyna (białko obecne w wytworach skóry ssaków m.in. paznokciach, włosach, rogach), lanolina (wydzielina gruczołów łojowych owiec gromadzona na wełnie), skwalan (składnik tłuszczu wątroby rekina). Nie zawierają również barwników, SLES, PEG-ów, silikonów i parafiny oraz parabenów.
– Linia Bobini Vegan powstała z myślą o rodzicach, którzy nie zgadzają się na pielęgnację skóry swoich dzieci przy użyciu produktów ze składnikami odzwierzęcymi. Ważne jest dla nich, by żadne istoty żywe nie ucierpiały przy produkcji kosmetyku i by produkt nie był testowany na zwierzętach. Wiedzą, że są częścią naszego ekosystemu i czują się za niego odpowiedzialni – czytamy w materiałach producenta.
Na linię składają się: płyn do kąpieli, szampon, żel do mycia i pianka do mycia. Produkty mogą być stosowane od pierwszego dnia życia. Wszystkie oznaczone są logo Vegan. Oferowane są na razie w drogeriach Rossmann i przez kanał e-commerce. Producent poszerza obecnie dystrybucję m.in. o hipermarkety Leclerc.