
Według danych PMR w 2019 r. wartość rynku produktów dla dzieci wyniosła 15,2 mld zł.
Na sprzedaż odzieży, obuwia, zabawek, kosmetyków, żywności, a także na uwzględnianą od stosunkowo niedawna rozrywkę dla dzieci ma mieć pozytywny wpływ dobra sytuacja na rynku pracy oraz zmiany w polityce prorodzinnej i dofinansowania np. w postaci programu 500+.
– W ostatnich latach obserwujemy także dynamiczny wzrost konsumpcji i wydatków konsumenckich, co także sprzyja branży dziecięcej. Warto wspomnieć też o obowiązującej od tego roku obniżce podatku VAT na wybrane produkty dla niemowląt i dzieci – wskazuje firma Endo.
Firma Endo ocenia, że na rozwój segmentu odzieży dziecięcej, zwłaszcza w obszarze online, znaczący wpływ będą miały nadal media społecznościowe. Mowa tu szczególnie o działalności influencerów parentingowych, którzy wyznaczają trendy i stają się autorytetami dla szerokiej grupy rodziców.