W odpowiedzi na wzrost liczby skarg konsumenckich dotyczących potencjalnych naruszeń etycznych, Rada zdecydowała się na stworzenie specjalnej Grupy Roboczej, której zadaniem było opracowanie nowych przepisów. Celem wprowadzonych zmian jest przede wszystkim ochrona zdrowia i bezpieczeństwo konsumentów. Nowe zasady nakładają na reklamodawców obowiązek zapewnienia, że reklamy suplementów diety są nie tylko prawdziwe i rzetelne, ale także nie wprowadzają w błąd co do korzyści zdrowotnych i nie sugerują, że mogą zastąpić zrównoważoną dietę.
W szczególności, podstawowymi celami samoregulacji w zakresie etycznej reklamy suplementów diety, zgodnie z Kodeksem Etyki Reklamy, są przede wszystkim:
- Zapewnienie wysokiej ochrony zdrowia konsumentów. Wiarygodne informacje w reklamach powinny umożliwić konsumentom dokonywanie świadomych wyborów oraz bezpieczne używanie suplementów diety, które nie są substytutem dla różnorodnej i zbilansowanej diety.
- Utworzenie kompleksowego przewodnika definiującego zasady etycznej reklamy suplementów. Ta kompleksowa samoregulacja powinna wyznaczać klarowne standardy postępowania dla przedsiębiorców.
- Wsparcie w usystematyzowaniu rynku i harmonizacji wolności biznesowej z przestrzeganiem zasad etycznych, co umożliwi konsumentom bardziej świadome, bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z suplementów.
Rada Reklamy, organizacja pozarządowa, od ponad 18 lat aktywnie działa na polskim rynku i odgrywa kluczową rolę w promowaniu odpowiedzialności w branży reklamowej. Posiada na swoim koncie szereg innowacyjnych projektów samoregulacyjnych, które przyniosły sukcesy na rynku. Pełen tekst zaleceń Kodeksu Etyki Reklamy jest dostępny na stronie Rady.
Czytaj także: Technavio: rynek napojów nutrikosmetycznych wzrośnie o 41 proc. dzięki Europie