Z danych zebranych przez firmę Catalina wyłania się obawa konsumentów o ich wygląd. Aż 43 proc. respondentów jest równie zaniepokojonych swoim wyglądem, jak podczas szczytu pandemii. Można sądzić, że styczeń 2022 r. to nowy szczyt pandemii, a 20 proc. jest nawet bardziej zaniepokojonych niż przed pandemią.
Pielęgnacja włosów
Według danych Cataliny, 60 proc. ankietowanych planuje zakup produktów do pielęgnacji włosów w 2022 roku. Porównując styczeń 2020 r. ze styczniem 2021 r. wydatki na produkty do pielęgnacji włosów, wzrosły o 31 proc. Spadały jednak wydatki na kosmetyki do stylizacji włosów o 18 proc. a produkty do pielęgnacji włosów dla mężczyzn o 11 proc. w dół.
Pielęgnacja skóry
W 2022 roku 45 proc. amerykańskich konsumentów zadeklarowało chęć zakupienia produktów do pielęgnacji skóry, takie jak kremy przeciwstarzeniowe czy serum. 7 proc. planuje zakup samoopalaczy.
Kosmetyki kolorowe
33 proc. konsumentów zamierza kupić produkty do makijażu (szminki, tusze do rzęs, róże, podkład itp.). W 2022 roku 24 proc. badanych zamierza kupować również produkty do pielęgnacji paznokci.
Porównując styczeń 2021 r. do stycznia 2020 r. wydatki na kosmetyki do ust, spadły o 48 proc., do twarzy o 27 proc., a makijaż oczu spadł o 17 proc. W tym samym okresie wydatki w dolarach wzrosły o 9 proc. na lakiery do paznokci.
Zapachy
W tym roku 38 proc. ankietowanych planuje zakup wody toaletowej lub perfum. Między styczniem 2021 a styczniem 2020 roku sprzedaż w dolarach kobiecych zapachów wzrosła o 23 proc.
Przeczytaj również: Dermokosmetyki zyskują na znaczeniu. Pomogła im pandemia [EUROMONITOR]