Koreańskie marki kosmetyczne odpowiedziały na oczekiwania osób z cerą wrażliwą i coraz częściej oferują produkty z łagodzącymi formułami. Według Mintel Global New Products Database, 23 proc. produktów do pielęgnacji skóry wprowadzonych na rynek w Korei Południowej w okresie od stycznia do października 2017 r. było przeznaczonych dla skóry wrażliwej (w podobnym okresie w 2014 roku było to tylko 11 proc.).
Najmocniejszą odpowiedzią rynku południowokoreańskiego są kremy cica, które działają kojąco, łagodzą podrażnioną skórę, wzmacniają barierę skórną i delikatnie nawilżają. Głównym ich składnikiem jest gotu kola znana u nas jako wąkrotka azjatycka.
Skąd jednak nazwa kremów? Jane Jang, globalna analityczka urodowa Mintela w Seulu wyjaśnia, że słowo cica zostało zainspirowane zachodnimi dermokosmetycznymi kremami kojącymi, np. Cicaplast (La Roche-Posay) czy Cicalfate (Avène), które dodatkowo regenerują skórę podrażnioną i uszkodzoną. Nawiązaniem do linii aptecznych są też same opakowania kosmetyków, które przypominają maści farmaceutyczne. Stanowią idealne rozwiązanie dla konsumentów, którzy coraz częściej poszukują rozwiązań dla wrażliwej skóry, a przy tym chcą mieć pewność bezpieczeństwa i skuteczności, którą daje nauka.
Oferta kremów cica jest już w Korei tak duża, że marki, walcząc o uwagę konsumentów, zaczęły dodawać do wąkrotki azjatyckiej inne ciekawe składniki, takiej jak probiotyki czy ekstrakty z ostryg. Wychodzą tez poza ofertę kremów, oferując serum, toniki i maseczki cica. Ich formuły z konsystencji maści stają się lekkie i wodniste. – Na tym zatem z pewnością się nie skończy, bowiem koncepcja cica jest wysoce kompatybilna z produktami wychodzącymi poza podstawową pielęgnację, takimi jak kremy tonujące, fluidy i podkłady w poduszeczkach – podsumowuje Jane Jang.
Czy zatem można spodziewać się kolejnej globalnej rewolucji, na miarę kremów BB?