Firmy farmaceutyczne są najbardziej aktywnymi reklamodawcami, a leki bez recepty i suplementy diety należą do najczęściej promowanych produktów. Z danych zebranych przez Business Point Pharma monitorującą rynek apteczny i farmaceutyczny wynika jednak, że to dermokosmetyki były najczęściej reklamowane w farmaceutycznej prasie handlowej w 2023 r.
Czytaj także: Dermokosmetyki zdominowały gazetki handlowe aptek
Marki dermokosmetyczne zainwestowały w 2023 r. w 21 866 modułów reklamowych. To o ponad 2600 więcej niż w 2022 r. Na drugim miejscu w zestawieniu najczęściej promowanych kategorii znalazły się preparaty na przeziębienie, a na trzecim witaminy i minerały.
Najwięcej reklam wyemitowały firmy: Perrigo Poland, L’Oreal Polska, Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris oraz Bioderma Laboratoire Dermatologique Poland.
Według szacunkowych danych PMR, rynek dermokosmetyków w Polsce na koniec 2023 r. miał osiągnąć wartość niemal 2,7 mld zł. Sprzedaż stacjonarna miała wzrosnąć o 4,8 proc. w ujęciu rok do roku, a internetowa o 12,4 proc.
Czytaj więcej: Dermokosmetyki na fali. Apteki rozszerzają asortyment beauty