Coroczne rozdanie nagród czytelników i czytelniczek portalu Fragrantica mamy już za sobą; lista zwycięzców w kilkunastu kategoriach oscyluje pomiędzy oczywistościami a bardzo interesującymi, zaskakującymi wynikami. Fragrantica przyznaje także co roku perfumiarski rodzaj "Złotych malin", czyli nagrodę dla najbrzydszych flakonów, najbardziej nielubianych zapachów, zapachów z najgorszą kampanią reklamową bądź przereklamowych.
Oto lista zwycięzców:
- Najlepszy zapach damski: Libre Le Parfum Yves Saint Laurent
- Najlepszy zapach męski: Sauvage Elixir Dior
- Najlepszy zapach unisex: Angels‘ Share Anniversary Edition By Kilian
- Najlepszy zapach niszowy i najlepszy francuski zapach niszowy: Gris Charnel Extrait BDK Parfums
- Najlepszy brytyjski zapach niszowy: Legacy of Petra Penhaligon‘s
- Najlepszy amerykański zapach niszowy: Followed Kerosene
- Najlepszy włoski zapach niszowy: Italica (2021) Xerjoff
- Najlepszy zapach ze Środkowego Wschodu: Khamrah Lattafa Perfumes
- Najlepszy zapach afrykański: L‘Air du Desert Marocain Tauer Perfumes
- Zapach z najlepszymi zdjęciami na Instagramie: Elixir des Merveilles Hermès
- Damski zapach wszechczasów: Hypnotic Poison Dior
- Męski zapach wszechczasów: Dior Homme Intense 2011
- Niszowy zapach wszechczasów: XJ 1861 Naxos Xerjoff
- Najlepsza kampania reklamowa: Empress Soki London
- Najgorsza kampania reklamowa: Phantom Legion Paco Rabanne
- Najlepszy świeży zapach męski: Terre d‘Hermes Eau Givree Hermès
- Najlepszy zapach miodowy: XJ 1861 Naxos Xerjoff
- Najlepszy zapach wiśniowy: Lost Cherry Tom Ford
- Najlepszy zapach szyprowy ostatniej dekady: Nomade Chloé
- Najbardziej nielubiany zapach: 1 Million Paco Rabanne (w tej kategorii palmy pierwszeństwa o mało co nie zdobył Burnt Hair, niesławna kompozycja autorstwa Elona Muska)
Zwycięzcy wybierani są drogą głosowania użytkowników i użytkowniczek portalu. W bazie Fragrantica znajduje się w tym momencie ponad 76 tysięcy zapachów z ponad 80 krajów; portal może się również poszczycić ponad 870 tysiącami czytelników i czytelniczek.
Czytaj także: Polskie marki perfumeryjne na Fragrantica.com - stracony potencjał?