Badanie przeprowadzone przez WISE w kwietniu tego roku obejmowało 22 000 konsumentów na ponad 20 rynkach w Azji i Europie, którzy podzielili się swoimi zamiarami zakupowymi po pandemii.
W jednym z punktów ankiety podkreślono, że podczas gdy 90 proc. uczestników badania stwierdziło, że nadal będzie robić zakupy w internecie, to 100 proc. z tych, których to dotyczy, stwierdziło, że wróci do sklepów fizycznych, podkreślając swoją potrzebę kontaktów międzyludzkich. Konsumenci z pokolenia Z byli najbardziej pewni tej decyzji, aż jedna trzecia z nich stwierdziła, że będzie częściej odwiedzać sklepy.
Malina Ngai, dyrektor operacyjny grupy A.S. Watson Group i dyrektor generalny A.S. Watson (Azja i Europa) powiedział: - Podczas gdy pandemia przyspieszyła wzrost handlu elektronicznego i rozwój technologiczny, kryzys uwypuklił pragnienia klientów dotyczące kontaktów międzyludzkich i dla przyszłości handlu detalicznego te więzi staną się jeszcze ważniejsze.
Badanie wykazało, że ponad 70 proc. klientów stwierdziło, że pandemia wpłynęła lub będzie miała wpływ na ich dochody. Na pytanie, jak zmieni się ich styl życia po COVID, 92 proc. respondentów stwierdziło, że będzie brać udział w aktywnościach na świeżym powietrzu, więcej gotować w domu (91 proc.) i wykonywać zabiegi kosmetyczne samodzielnie (84 proc.). ”
Badanie podkreśla chęć konsumentów do przystosowania się do nowej normy, z potrzebą interakcji z człowiekiem, co może być kluczem do przyszłych strategii biznesowych.
- Nasze spostrzeżenia pokazują, że oprócz zakupów online i offline, klienci są bardziej wymagający emocjonalnie, jeśli chodzi o dopasowanie się do nich i troskę. Ponieważ nasze marki nadal są najbardziej lubianymi przez naszych klientów, musimy unowocześniać sposób, w jaki działamy, aby nasze usługi były bardziej spersonalizowane, zwłaszcza te, które oferujemy w sklepie i dalej ulepszać personalizację online dzięki najnowocześniejszej technologii - dodała Malina Ngai.